2076
Kope vás múza
23.09.2010 - 23:02
0
41
1033

Rozprávka pre nenormálne deti

 Podľa nariadenia pedagogickej rády Čertík musel po skončení svojich hodín povinné odsedieť ešte jednu hodinu v triede Jazykaňy. Mál  sledovať ako sa správa,ako exceluje pri tabuli a hravo dostava jedničku za jedničkou. Dnes to bola hodina chémii. Pred začiatkom každý žiak /včetne Čertíka/ dostal štít- okrúhly plech s držiakom, vyzerajúci ako vrchnák od veľkého hrnca. Čertik   hľadel na otlčený a poriadne doškriabaný povrch a nechápal: na čo im bude?  Pochopil neskoršie, keď po krátkej prednáške došiel rad na praktickú úlohu. Chvíľu  trieda sústredene  pracovala. Potom profesor Pol-Okuliare /ten istý,      čo vyučoval špionáž v Čertíkovej triede/ začal kontrolovať výsledky.                                                                                                                                            -Akej farby máš zrazeninu v skúmavke?- spýtal sa dlhaňa s prezývkou Tyč.           -Zelenej, ponuro hundral Tyč.                                                                             -Päťka. Sadni.  -Akú farbu máš ty, Okaňa?                                                         -Akejsi hnedej.                                                                                                 -Nuž,ujde to,- poznamenal,-máš dvojku. -A akej farby je usadenina v            tvojej  skúmavke, - opýtal sa  Jazykaňe.                                                          -Oranžovej, začala...                                                                                        -Výborne, jednička! -A teraz všetci- K ZEMIII ! -zvrieskol Pol-Okuliare,                schmatol  svoj štít a hodil sa za prednáškový pult.                                                    Nebolo treba opakovať. Žiaci sa okamžite vrhli dolu, schovali sa pod stoly a zhora sa prikryli štítmi. Takmer okamžite skúmavka vybuchla a vytvorila hustý oblak čierneho dymu. Nerozbitné skla jemne rinčali, triedou sa šíril zápach síry. Napol ohlušení  žiaci opatrne vyliezali spod stolov.Profesor /okuliare mu viseli  na jednom uchu/ spokojne sa chichúňal: -vidíte,  vidíte ten efekt! Takmer žiadne škody,ale vidíte ten efekt! Luskol prstami, napravil si okuliare a vtom sa hodina chémii skončila...                                                          

Pridať nový komentár

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
29
Počet nazbieraných
3, 023
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť