1254
Kope vás múza
21.05.2009 - 18:27
4
107
2333

Slová

Najhoršie, to nevhodné sú slová.

Nové, staré, aj tie, čo nesplynuli s časom,

i tie, čo bezzrnným sú klasom.

Aj také, čo sú ostré ako meč,

čo spoja sa v nevľúdnu reč.

Nevhodné, to zlé sú slová,

plané ako hadí jed.

Také čo vadia ako v srdci vred.

Také slová nech z úst mi nejdú

a cez uši nech rýchlo prejdú.

Chcem poznať len tie vhodné, dobré,

ako nebo modré.

Také slová,

čo aj múdre ako sova.

Čo radosť značia,

čo sa ľuďom páčia.

Len také slová poznať chcem! 

Comments

Pridať nový komentár

Pekné. Krátke a výstižné. Osobne by som sa pohral s formou - sám neviem ako :D Ale inak štýl aj myšlienka sa mi páčia.
toto mi silne niečo pripomína. nejaký citát z biblie. súhlasím a myslím, že jedna z najdôležitejších, ak nie najdôležitejšia vec je to, čo človeku vychádza z úst. lebo slová dokážu všetko. utešiť, zachrániť život, pohladiť dušu, priviesť človeka k rozumu, pohnúť národy k humanite. naozaj si vybral tému, na ktorú treba upozorňovať :) je to super. aj báseň je naozaj veľmi pekná.
Nad tou bibliou sa musím trochu zasmiať. Som tvrdý odporca katolicizmu a vôbec akéhokoľvek -izmu. Každá ideológia je zvrátena. Niekedy mi pripadá akoby tie básne patrili mne. Píšem o tom, čo nie som a čo by som chcel byť. No ego je silná káva. Ak niekomu vynadám tak potom príde taká báseň.
Nie všetko v Biblií sa týka len nejakého -izmu. Veľa vecí v nej, sa týka všeobecného života. Ale tu bibilia nemala zohrávať nejakú až takú veľavýznamnú úlohu. Ide o tvoju báseň, ktorá má hlbokú tematiku. :) aj ja mám svoje ego :D a píš o hocičom, čo ťa len napadne, veď na to sú slová ;) - ktoré treba rozumne používať :)

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
28
Počet nazbieraných
2, 471
Tie najjednoduchšie veci sú najkrajšie, ako napríklad streda o 09:40
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť