2083
Kope vás múza
07.09.2010 - 18:10
14
198
2310

úvahy feministky

Úsmiaty Po tom ako Boh stvoril muža, pozrel sa na svoje delo, povedal- a veď ja môžem to spraviť aj lepšie! A stvoril ženu...                                                                    O čom to hovori? O tom, že to čo sa považuje za pána tvorstva,je v skutočnosti iba nevydarený prototyp. Vlastne-čim sa pýši? Niečim, čo mu visí medzi nohami? Veľká pýcha! Prišiel k tomu ako somár k ušiam: vďačí za to istému poškodenému  chromozómu. Panebože, nemohol by si nejako ten chromozóm  opraviť?! Koľkým škodám by sa dalo prejsť! Zamysleli ste sa už niekedy, koľko nás- tím myslím ľudstvo, stoja všetky tie hračky mužov, dospelých chlapcov? Futbal, hokej- napríklad? MILIARDY dolárov ročne sa vyhadzujú na to, aby pol-druha desiatka zdravých a práceschopných chlapov naháňalo 1 loptu /resp.puk/ pre potešenie  ďalších miliónov chlapov, ktoré nevedia čo zo sebou. A to ešte nespomínam preteky automobilov, motocyklov, jachting, baseball, box a iné drahé zábavky! A to žeby ľudstvo nemalo lepší nápad ako použiť tie peniaze /mimochodom, naše spoločné, lebo polovicu ľudstva tvoria ženy!/? A čo tak investovať radšej tie ťažké prachy do vzdelania, výskumu, zdravotníctva apod.? Potom ešte sa opovažujú vyčítať nám, ženám, slabosť pre kozmetiku, šperky a drahé oblečenie. Ano, niekedy je to naozaj drahé, ale aj tak je to iba zlomok toho čo stoja mužské čačky: auta,motorky, zbrane. Ozaj, zbrane! Naši handry a kozmetika aspoň ne zabíjajú, aspoň nie ľudí. Ale zbrane sú veľmi nebezpečná hračka! Chlapci tak radi sa hrajú na vojačikov. Keby ich to vekom prešlo- nevadí.  Keby veľkí chlapci pri hrách na vojačikov zabíjali sa navzájom- čert to ber! Ale im to nestačí....                pokračovanie nabudúce 

Comments

Pridať nový komentár

Tak to sú naozaj riadne feministické úvahy. :-) Pripomína mi to nášho profesora zoológie na výške, ktorý horekoval, že sa mu posmievame pre jeho zakrpatený akrocentrický 46. chromozóm. :-)))

Prečo majú muži krivé nohy?

Keď Boh tvoril muža, dal do zátvorky, čo sa mu nepodarilo.

"Muž je pre ženu len nositeľom penisu".
Sigmund Freud

(Čo by ste si bez neho počali, olgaraudis?)

Pred pultom z uhorkami pomaly sa posuva rada žien. Každá si pýta od predavačky niečo iné. -Ja si prosím dlhé a tenké, hovori jedna.  -Mne,prosím, vyberte kratšie a hrubšie,hovori druhá. -Mne dajte tie menšie s pupáčikmi, prosí tretia. Ďalší za ňou je muž, predavačka na neho spýtavo pozrie, a on na to: -mne je jedno, ja beriem na šalát... Vyplazený jazyk

Už keď som uvidela nadpis, myslela som si, že pôjde o podobný typ článku a zrejme je to myslené vtipne a ironicky. 

No musím ti už na úvod povedať, že toto je typické zneužívanie názvu feministický na zvýšenie si čítanosti. 

Ja som feministka a práve proti takýmto sprostostiam musíme (my feministky) často bojovať a vysvetľovať, že pohľad akým tu píšeš, nie je vôbec feministický. 

A vlastne keby si napísala úvahy automechanika, alebo úvahy jednej hlúpej Dory - malo by to rovnaké opodstatnenie. 

Možno si naozaj ešte mladá a myslíš to len ako vtip, ale úprimne podľa mňa sa ti nevydaril. 

Nie je to ani originálne, ani originálne napísané a navyše takmer každý jeden údaj, na ktorý sa odvolávaš je chybný... 

A čo ženský futbal, ženský hokej, a podobne... Ženy dokonca vôbec netvoria polovicu ľudstva ale miernu väčšinu, len aby si vedela. 

A aj mýtus o pokojnej povahe žien a že keby vládli ženy bol by mier, je už dávno vyvrátený. 

Kult Iránskych bojovníčok bol dávno dokázaný, najnovšie sú dôkazy o ďalších troch národoch, ovládaných prevažne ženami - a boli to veľmi bojovné národy. 

Takže prečo ti píšem tento komentár... 

Jednak som nahnevaná, že opäť niekto zneužíva pojem feminizmus. 

Ale aj keď je to v humornej rovine, keby tie vtipy aspoň neboli recyklované a keby to aspoň bolo dobre napísané... 

 

 

nazor, ktory kazda z nas aspon raz vypusti z ust...ked je nastvana a vystresovana a pod...

bez muzov by to neslo, no ani bez zien by to neslo na svete tak ako by malo. dolezita je rovnovaha, ziadne podcenovanie alebo vyvysovanie sa nad toho druheho..vzajomne porozumenie a pod- a to nie len medzi muzmi a zenami ale medzi ludmi vobec...

idea totalneho mieru je utopia..

precitala som si, pousmiala sa...trochu mi vadil pravopis...ale to sa da prezit...

nech ta muza neopusta...

Priznám sa, chcela som trocha rozčeriť ospalé ticho, tak som hodila sem taký malý granát. Chvíľu sa nič nedialo, už som rozmýšľala v čom je chyba: či už tu všetci  pomreli alebo som namiesto granátu hodila zemiak?Úsmiaty                            V každom prípade ďakujem všetkým za komentár, aj za negatívny. Jasne že som to nemyslela vážne, hoci trvám na tom že v tích úvahách je zrnko pravdy. Ozaj, Vierka- čim konkrétne som vás tak naštvala? Fakty sú vraj nepravdivé?  Uznávam, kvôli krátkosti som niečo zjednodušila, niečo prosto nerozpitvala, ale že nepravda? Ano,sú ženy ktorých baví futbal či hokej, ale nie je ich veľa. Proti štatistike nezmôžeš nič, a ta jednoznačne hovori: alkohol,narkotika a sklon k prejavom násilia oveľa viac príznačný mužom ako ženám.Aj tie ženy častokrát siahnu po alkoholu či drogách alebo sa schyľujú k násiliu v snahe  prispôsobiť sa svetu, riadenému mužmi, svetu kde dominuje mužský model  správania sa. Vôbec, problematika konfliktu medzi pohlaviami siaha ďaleko za rámec tohto krátkeho neseriózneho článku. Máte pravdu, Denisa: inak to berie žena,ktorú partner ľúbi, chráni a rozmaznáva - a inak ta ktorú ponižuje, mláti a  zneužíva...  

Bez nároku na zovšeobecňovanie len jeden výskum:

Psychológovia dávali pred bábätká v dojčenskom veku rôzne predmety a zaznamenávali vzhľadom na ich pohlavie, po čom deti siahnu. Predtým nik zo skupiny tieto veci nevidel.


Dievčatá siahali po oblých, mäkkých, čistých veciach.
Chlapci po špinavých, ostrých a nebezpečných predmetoch.

 

Ano, gény. Pri výskume rozvoju reči sa zistilo že na prvej etape chlapci a dievčatá sú na tom približne rovnako: v ich reči jednoznačne prevládajú podstatné mena. Potom sa situácia mení - u dievčat značný podiel slov patri medzi prídavné mena, u chlapcov prevládajú slovesa. Bežal, kopal, letel, tresol atd. Ešte pridám pre Denisu /nielen/ -áno, mala by byť rovnováha,  ale bohužiaľ nie je.

Štatistika

87% všetkých vrážd spáchajú muži
13% ženy

ano, zial rovnovaha nie je a mozno nikdy ani nebude, hovorim  - ta predstava je cista utopia...

vedci toho uz preskumali naozaj dost, samozrejme ze chlapci su a boli viac bojovnejsi ako dievcata.dievcata su pokojnejsie a pod...vsade sa vsak najdu vynimky...(napr tych 13% vrazd spachanych zenami) ...

o tych rozdieloch by sa dalo debatovat donekonecna...dolezite je, aby mali oba pohlavia rovnake prava i povinnosti. a o tom je feminizmus...zabezpecit zenam rovnake prava ako maju muzi, pripadne povinnosti - ked zena neplati alimenty tiez ju muz moze dat na sud - rovnovaha v tejto veci musi fungovat tak, ako v hociktorej inej veci...a o to ide...aby sme mohli volit a nas nazor bol vypocuty...stale vsak mnoho muzov k nazorom zien zachovava starodavny postoj tipu: co ty vies, postav sa k hrncom a varuj deti...

takze zatial tolko... :)

... ale článok autorky nie je o rovnováhe medzi mužmi a ženami ani o ich právach či povinnostiach, to je iná téma - článok je o tom, či náhodou genetická výbava samcov druhu homo sapiens a zvlášť ich presýtenosť testosterónom, nepochybne zvyšujúcim agresivitu, neprináša ľudstvu niekedy viac škody, než úžitku. Zdá sa mi, že je to tak.

Jasné, keď sa povedalo A, malo by sa povedať aj B: v určitých oblastiach či určitých obdobiach je nesporne táto agresivita, súperivosť, bojovnosť ľudských samcov naopak požehnaním pre ich kmeň, mesto, národ, rasu... Tejto téme sa  autorka nevenuje. (Ináč, je to písané dosť kostrbato, spontánne a emotívnejšie, než by si téma zaslúžila, ... )

  Keď som písala článok, chcela som vyvolať dojem naježenéj a napajedenej   osobky s blčiacimi očami a strapatými vlasmi a som rada, ak sa mi to podarilo.   Na margo nadbytočnej agresivity: je možne že na prvých etapách vývoja druhu bola bojovnosť požehnaním pre daný konkrétny kmeň. Ale čoskoro bola skôr brzdou vo vývoji civilizácii. Všetky bojovné kmene praveku boli kočovníci. Tento spôsob života nepredpokladal rozvoj remesiel a následne- kultúry a vedy,  ľudia prosto nemali na to podmienky. Ak potrebovali produkty, ktoré nemohli vyrobiť /alebo aj nový životný priestor, ktorého pri tomto spôsobe života bolo treba naozaj veľa/- jednoducho zobrali to iným národom. A nakoľko remeselníci  a  poľnohospodári s pochopiteľných dôvodov nechceli sa vzdať svojho dobrovoľne, vypukla vojna. V ktorej  kuľtú rne zaostalejší ale bojovnejší národ zničil ten vyspelejší, alebo aspoň ho odhodil naspäť v jeho vývoji. Téma sa dá diskutovať do nekonečna. Mňa ale viac zaujíma kritika s literárnej stránky, nakoľko je to literárny portál. S vďakou čakám na konštruktívnu kritiku: pomôže mi to zdokonaliť slovenčinu,  ktorá je pre mňa cudzím jazykom.  

tu slovencinu si veru zdokonalit musis, pomoze hlavne vela citat ...

toť vsio odomňa...

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
29
Počet nazbieraných
3, 023
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť