2043
Kope vás múza
01.05.2011 - 13:19
7
89
1679

vlastniť pôdu je nezmyslom

"Den dnes stratil ráno a tma nevládne noci

Nesmejem sa ani nie som smutná, hoci

Čo iné než slzy opíšu ten boj

Ktorý vládne v srdci dcéry a dnes je len môj."

 

Hoci bez kútikov úst smerujúcich dolu

No oči dolu klopiac opúšťajúc svoju roľu

Ktorú jej otec odkázal mysliac si, že bude šťastná

Kus pôdy ktorá mala byť jej vlastná

Zanechala a šla šťastie hľadať  tam,

Kde kus zeme neznamená očný klam.

 

Kde ľudí vážia si inak ako venom

A kde aj chudobných nazývajú menom.

Tam, kde ľudia vedia, že vlastniť pôdu je nezmyslom.

Comments

Pridať nový komentár

Jeeej, už som zabudol na tento príspevok. Vidíš, ja som to zle pochopil. Ale to som celý ja. Aj manželka mi (ale len sem tam) vyčíta, že mi musí všetko polopate. No čo. Možno my muži sme už raz takí. Nevieme jednoducho čítať medzi riadkami. Tá tvoja odpoveď mne, by presne takto mala smerovať dotyčnému. Povedz mu to takto ako si to vysvetlila mne!!!! Je to super : )))

asi nem chápem... zvláštna téma na báseň, ale to by ani tak nevadilo, len neviem či si ju preložiť doslovne, či "spolutvoriť"...

a v nadpise máš chybu, myslím, že štylisticky by nebalo byť niečo "nezmyslom" ale nezmysel.

Všetko čo si môžeme kúpiť za peniaze je lacné... 

Otázne je však tiež, čo sa skrýva pod pojmom vlastniť a čo si predstavíme pod pôdou. :) 

Ja si myslím, že minimálne tri roviny tejto básne sú jasné.

Je to podľa mňa obraz relatívnosti hodnôt, citov a vzťahov. 

A potom sa mi zdá, že je to dokonca inšpirované skutočnou udalosťou. :) 

Toľko k mojim zdaniam, ale vkaždom prípade, sa mi táto krátka básnička veľmi páčila. Je hlbšia než sa zdá, a zároveň dosť plytká na to, aby sme sa v nej neutopili. ;) 

 

S pozdravom Dušan Damián! 

pridám aj ja čosi. báseň je pekná, len nerozumiem prečo smútok nad niečim čo mi dali. ak mám pôdu alebo čokoľvek hmotné tak nebudem smútiť. ak to nechcem dám tomu slobodu - darujem. Prípadne samozrejme podľa rozlohy vysadím les. Osožný pre všetkých. Ohrdnúť dar od človeka, ktorého mám rád (napr. otec)= ublíženie darcovi. To je čas, keď brať, znamená dávať.  súhlasím s Dušanom táto báseň má mnoho rovín. Je zrejme len na každom z nás, čo si z nej vezmeme.

 

Ďakujem za komentár Dušan som rada že sa ti páči naozaj je to inšpirované skutočnou udalosťou :)

Lubo: Nie je to smútok nad tým že mi niečo dali a nie je to ani smútok skôr sklamanie zo zistenia, že niekto dôležitý nevie že si nezakladám na hmotných veciach a na drahých daroch. Neopovrhujem tým že som niečo dostala mrzí ma skôr, že niekomu to občas nedochádza. Dôležitejšie sú iné veci. Čo máš z toho, že ti niekto niečo dáva, keď ti nevie povedať že ťa má rád?

Ďakujem za komentáre :)

to je v poriadku ved kazdy ma svoj vlastny pohlad :) som rada ze si este napisal. zelaaam vsetko dobre dufam ze budem mat cas a nieco tu zas prihodim.

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
8
Počet nazbieraných
373
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť