Aktualizované 27. septembra 2016
Názov: Príbeh Padajúcich Hviezd (Niečo na oblohe)
Počet normostrán: 180
Žáner: Vedecká fantastika
Rok dopísania: 2005
Kde to nájdete: Nie je k dispozícii
Rick Seller sa po opici prebúdza v naozaj nezvyčajnom prostredí, ktoré podľa všetkého vôbec nie je Zem. Zvláštna a pomerne nehostinná planéta je obývaná primitívnym ľudským národom, ktorý rozpráva nevysvetliteľné príbehy. Ak chce sa chce Seller vôbec niekedy dozvedieť pravdu o tom, ako sa sem dostal a čo sa tu deje, musí využiť všetky poznatky moderného sveta a preskúmať neuveriteľné úkazy na vlastné oči. Pritom sa ale dostáva do centra pozornosti dvoch vládnucich skupín na planéte, z ktorých každá má s ním trochu iné plány… Popri Sellerovom príbehu sa však odohráva ďalší, nesmierne tragický, ktorého vplyv na Sellerov osud je čoraz silnejší. Všetko smeruje k nečakanému záveru.
Názov: Druhá planéta
Počet normostrán: 270
Žáner: Vedecká fantastika
Rok dopísania: 2007
Kde to nájdete: Tu (začiatok)
Sonda poslala na Zem snímku s ruinami pozemského mesta. Lenže tá snímka pochádza z Venuše, tej najmenej vhodnej planety pre život, akú si možno predstaviť. Následný búrlivý výskum neprinesie v otázke domnelého venušského mesta žiadne odpovede. O mnoho rokov neskôr mieria na Venušu dvaja výskumníci, aby sa pripojili k stálej posádke orbitálnej stanice. Stanica pod velením sympatického Eda Waltmana je kus rozpadávajúceho sa kozmického šrotu a pred vedeckým výskumom musí posádka dávať prednosť snahe udržať stanicu vôbec pohromade. Mladého planétológa Glenna Irwinga, ktorý pred ostatnými členmi posádky niečo ukrýva, však Venuša neopísateľne fascinuje. Na stanici sa začínajú diať záhadné veci a všetky stopy mieria k tajomnej, mrakmi zahalenej planéte. Šokujúca tragédia napokon prinúti Glenna zostúpiť na povrch Venuše, kde ho čaká najprekvapivejšie odhalenie v celej ľudskej histórii…
Názov: Čierna diera
Počet normostrán: 318
Žáner: Vedecká fantastika
Rok dopísania: 2008
Kde to nájdete: Nie je k dispozícii
Far away
This ship is taking me far away
Far away from my memories...
(Muse:Starlight
Album 2006: Black holes and revelations)
Veľmi ďaleko... presne tak sa cíti posádka kozmickej lode Eurydika, keď sa preberie z kryohibernácie, zo stavu hlbokého zmrazenia počas kozmického letu. Eurydika absolvovala prvý prelet vesmírnej lode cez umelo vytvorenú čiernu dieru – časopriestorovú skratku, o ktorej sa predpokladalo, že otvorí cestu k medzihviezdnym letom. Ale namiesto nadšeného uvítacieho výboru posádku čaká len mŕtve ticho. Prístroje ukazujú, že nijaké známky ľudskej činnosti nie sú v dosahu. Ich okolie vyzerá a zároveň nevyzerá ako Slnečná sústava.
Dostala sa Eurydika čiernou dierou omylom do paralelného vesmíru? Zničila všetky známky ľudskej činnosti dlho obávaná tretia svetová vojna? Alebo sa stalo niečo iné, niečo takého rozsahu, že si to jej posádka nevie ani predstaviť? Na povrch vychádzajú rôzne tajomstvá z minulosti astronautov. Niektorí z nich neunesú zdrvujúcu pravdu o tom, čo sa skutočne stalo. Tí, čo zostanú, sa vyberú po stopách posledných zvyškov ľudstva...
Názov: Večnosť omylov (Osem hviezd Veľkého voza)
Počet normostrán: 450 (vydaná verzia), 490 (úplná verzia)
Žáner: Vedecká fantastika
Rok dopísania: 2009
Kde to nájdete: Na pultoch kníhkupectiev
Bývalý astronaut Derek Watson prežíva ťažké obdobie. Krátko po štarte vybuchol na rampe raketoplán Discovery a sedem jeho priateľov a kolegov zahynulo pred jeho očami. Napriek čoraz zúfalejšej snahe zo strany Watsona a ďalších zúčasnených nenachádza vyšetrovacia komisia príčinu, prečo raketoplán zmietla z oblohy taká zničujúca explózia. Po čase však Watsona kontaktujú tajomní Rusi, ktorí poznajú nielen skutočnú príčinu havárie, ale naznačia, že posádka raketoplánu môže byť stále nažive. Watson sa na ruskom kozmodróme začne pripravovať na špeciálnu misiu a ignoruje náznaky, že s jeho chystaným letom nie je všetko v poriadku. S postupujúcimi psychickými problémami je Watson vťahovaný čoraz hlbšie do víru udalostí, ktoré ukazujú, kam až dokáže človek dôjsť z pocitu viny a pri hľadaní pravdy.
Názov: Nula kelvinov (Ja neexistujem, ty neexistuješ)
Počet normostrán: 581 (vydaná verzia), 583 (kratšia verzia), 633 (úplná verzia)
Žáner: Vedecká fantastika
Rok dopísania: 2010
Kde to nájdete: Na pultoch kníhkupectiev
David Settle je obyčajný dospievajúci chlapec s neobyčajným problémom. Z dôvodov, ktoré nikto nevie vysvetliť, rastie a strane dvakrát pomalšie ako iní ľudia. On sám však v dvakrát dlhšej mladosti nevidí žiadne výhody. Naopak, veľmi tým trpí, pretože táto odlišnosť ho úplne vyčleňuje z kolektívu rovesníkov. V poslednom čase sa ale zdá, že sa všetko konečne zlepšuje: zamiluje sa a isté stretnutie mu pomôže poodhaliť časť tajomstva jeho spomaleného rastu. Spomalený rast však nie je jediná zvláštnosť Davidovho života, nad ktorou sa zamýšľa. Napriek vyhliadkam na úžasnú dlhovekosť David zažíva podozrivé množstvo nehôd, pri ktorých chýbalo málo a skončili by sa jeho smrťou. Ešte zvláštnejšie je, že ho zakaždým v poslednej chvíli niekto zachránil. A získava čoraz viac dôkazov, že tieto záchrany boli cielené a organizované. Celá pravda je však oveľa bizarnejšia, než si kedy dokázal predstaviť...
Názov: Úvod do teórie chaosu
Počet normostrán: 470
Žáner: Sci-fi triler
Rok dopísania: 2012
Kde to nájdete: Tu (začiatok)
Peter Murray má nezvyčajné povolanie – je špecialista na prežitie v hlbinách. Vypracováva plány na záchranu posádok potopených ponoriek, sám má však z hlbín, presnejšie z tlaku v nich panujúcom, panickú hrôzu. Prípad, ku ktorému ho zavolajú tentoraz, je výnimočný. Na dno oceánu sa nepotopila ponorka, ale kozmická loď Odyssey.
Pete sa ocitá na palube záchrannej lode Sunday Princess, kde sa dejú čoraz záhadnejšie veci. Hoci loď disponuje najmodernejšou technikou, pátracie tímy nevedia Odyssey nájsť. Deň po dni, hodinu po hodine sa šance na prežitie jej posádky znižujú. Pete zároveň trpí neobyčajne živými nočnými morami, jeho fóbia z hĺbok sa prehlbuje a postupne odhaľuje pravdu o nebezpečných pokusoch vykonávaných na palube Odyssey. V stávke je oveľa viac než životy jedenástich astronautov. To, čo bolo spočiatku hľadaním odpovede na jednu zo základných filozofických otázok, sa môže skončiť katastrofou nepredstaviteľných rozmerov. Jediná nádej spočíva v Peteovovej schopnosti čeliť svojmu najväčšiemu strachu...
Názov: Tristodesať kelvinov (Nie si nesmrteľný, nie si nezraniteľný)
Počet normostrán: 590
Žáner: Vedecká fantastika
Rok dopísania: 2016
Kde ho nájdete: Nie je k dispozícii
V alternatívnom pokračovaní románu Nula kelvinov sa David Settle rozhodol, že sa svojej životnej lásky predsa len nevzdá a utečie s ňou. Pre toto ale samozrejme štvorica mužov z budúcnosti nemá žiadne pochopenie a začne dvojicu prenasledovať. Spočiatku sú presvedčení, že naháňačka bude trvať krátko, veď nejakí adolescenti predsa nemôžu prejsť cez rozum skúseným odborníkom vybaveným technológiami z budúcnosti. Lenže David je génius, ktorému len chýbala motivácia – a keďže ju získal, začne prejavovať takú genialitu a vynaliezavosť, že z toho všetci padajú do kolien. Vrátane Molly, ktorej obdiv k Davidovi tým neustále rastie a prehlbuje sa pocit jej vlastnej menejcennosti. David a Molly sa postupne musia vzdávať niektorých svojich ideálov a hoci ich spájajú čoraz silnejšie city, súčasne zisťujú, že spôsobom, aký si zvolili, sa jednoducho žiť nedá. Možnosti oboch strán sa postupne zužujú... Štvoricu spolu s Davidom navyše prenasleduje samotný vesmír, ktorý sa ich všetkých pokúša odstrániť ako nežiadúcich narušiteľov časopriestoru. Dokáže láska napokon poraziť fyziku?
Poznámka: Aj u tých románov, ktoré nie sú zverejnené na internete a zároveň nie sú vydané, je možné ich poslanie na e-mail prípadnému záujemcovi po dohode s autorom. Každá žiadosť sa posudzuje individuálne :).
Tento príspevok je z kategórie
Viac podobných príspevkov nájdete tu.
Comments
Pridať nový komentár
Veľmi rada by som prečítala jeden z posledných románov.Marne som sa pokúšala otvoriť 8 hviezd... Asi som naozaj počítačová Papuánka , ale nepodarilo sa mi prihlásit na stránke. A to napriek tomu že registrácia prebehla bez problémov a dostala som aj heslo.Ako by sa to dalo urobiť?
Nuž, problém je možno v tom, že po registrácii sa treba ešte aj prihlásiť. Vľavo je taká bledomodrá tabuľka v červenom rámiku že prihlásenie návštevníka. Tam treba zadať do prvej kolónky e-mailovú adresu, ktorú si zadala pri registrácii, v presnom tvare aj so zavináčom. A pod to Tvoje heslo.
Inak, ten server robí ja mne problémy, veľmi mi blbne a občas po prihlásení vidím len bielu stárnku... s tým sa nedá nič robiť len zmeniť prehliadač, keďže programátori nie sú natoľko schopní, aby sa to zobrazovalo v každom prehliadači.
Prečítala som 1 časť padajúcich hviezd. Celkom dobre. Našla som síce zopár bludov /som bíologička/ ale prežila to. V každom prípade viem že kritizovať je vždy jednoduchšie než niečo urobiť. Už niekoľko rokov ma trápi rozpracovaný príbeh sci-fi, ktorý napriek výbornému námetu neviem dokončiť : ťažko sa zháňajú potrebné informácie alebo sa naruší rovnováha medzi sci a fi, alebo prosto príbeh začína byť nudným pre bežného čitateľa.Veď vy to poznáte. No aj tak som zvedavá na vaši ďaľšie veci, hlavne ak sú naozaj zreľšie. Máte v sebe iskru.
Zaujímavé, ja som tiež biologička. :-) A mohli by ste mi povedať trošku podrobnejšie o tých bludoch (najlepšie asi súkromne cez mail)? Jasné, viem, že tam sú... na druhej strane... aj modré fotosyntetické farbivá existujú... (ale asi ste narážali na niečo iné). Len pre budúcnosť, akékoľvek komentáre aj kritiku je lepšie písať priamo tam, do diskusii k e-knihe, nech je to pokope (viacerí tu komentovali môj príbeh v iných diskusiách a to nie je dobre, lebo potom to nevidia iní čitatelia).
Želám Vám úspešné zakončenie Vášho príbehu. A ak vás to poteší, ja som tiež nevedela pohnúť s jedným dielom celé 4 roky. Napokon som ho úspešne zakončila a malo veľmi priaznivé ohlasy. Takže netreba zúfať ani po 4 rokoch... nič nie je stratené... ;-)
prezerala som si od vrchu až po spodok a ešte stále mám ústa otvorené do O :O (vieš čo tým chcem povedať)
Snáď viem. :-) A díky.
Ahoj Adhara,
vybrala si si ťažký žáner - fantastiku založenú na vedeckých poznatkoch. Autori sci-fi sú vo všeobecnosti veľmi sčítaný a pre mňa sú niečo ako proroci budúcnosti, ktorí občas trafia klinec a predznamenajú skutočný vývoj. Preto mám rád sci-fi. A naraz vidím, že tu sú nejaké pokusy zverejnené a píše ich žena (no toto...). Darmo, musel som sa začítať... A som začítaný už 3 dni :)
Práve som dočítal prvú časť Osmich hviezd Veľkého voza a hádam to nezakríknem keď napíšem, že je to zatiaľ to najlepšie, čo som od teba čítal (ešte som prečítal Príbeh padajúcich hviezd a Len pre svoje deti). Hlavne zrelší štýl oproti PPH a strhujúci záver tejto časti ma núti čítať ďalej. Ak to nejakí odborníci kritizovali, tak ich trochu aj chápem... mňa tiež rozčuľuje, ak niekto splieta teórie alebo situácie o ktorých už teraz vieme, že v reáli nemôžu nastať, ale mnoho ľudí by to nemuselo brať ako čistú fikciu. To by sa v dobrom sci-fi nemalo stávať. S hollywoodskymi filmami sa neporovnávaj, máš na viac. Čo sa týka raketoplánu a celkového prostredia NASA, na mňa to pôsobí reálne, zjavne si si s tým dala robotu - aj keď nejaká konzultácia alebo brigáda v NASA či Roskosmose by tvoj román iste posunula k podstatne vernejšiemu vykresleniu prostredia a teda hodnotnejšiemu dielu... ;) Ale na to, aké si mala možnosti, je to výborné, píšeš pútavo. Držím ti palce, pretože slovenská sci-fi dnes prakticky neexistuje a to čo sa prekladá sú buď braky, alebo je to preložené zle, alebo oboje dokopy (a v EN som lenivý čítať dlhé texty). O to viac sa teším na chvíľu, keď si v kníhkupectve budeme môcť kúpiť tvoju prvú knihu.
PS1: vŕta mi to v hlave - ako amatérsky astronóm chápem tvoj odpor k ufológom a podobným "vedám", ale ako je možné, že si skeptická k osídľovaniu iných planét? Mne sa vidí, že všetko k tomu smeruje... len ešte nevieme kedy a ako... osobne očakávam od teba ako sci-fi autorky, aby si sa snažila takéto veci predpovedať ;)
PS2: toto mala byť konštruktívna kritika, tak dúfam, že som ťa moc nezdeptal... :P Napokon, vôbec si ju nemusíš brať k srdcu, je to len názor.
Ahoj, ďalšia hviezda :-)
Nie, nie som zdeptaná, ale naopak nadšená. Wow, takýto koment, keď som už ani neverila, že na tento príspevok ešte niekto zablúdi!
Žáner som si nevybrala, on si vybral mňa. :-) Ale pri mojej láske k hviezdam a k literatúre je to asi to jediné, čo prichádzalo do úvahy... Ďakujem za pochvalu ôsmich hviezd, sama mám pocit, že je pokrokom oproti predošlým menovaným dielam, za čo vďačí viacerým faktorom. Zároveň však pokorne priznávam, že hoci to tak na laika iste nepôsobí (čím nehovorím, že musíš byť laik), autenticita prostredia nie je veľká. V dnešnej dobe internetu by sa dala zvládnuť oveľa lepšie a nemusela by som pre to vystrčiť ani nos z domu. Čo predstavuje skutočný problém, nie je vzdialenosť kozmických stredísk od Slovenska, ale moja zúfalá neznalosť angličtiny. To moje možnosti získavania informácií brutálne okresalo. V podstate som bola odkázaná len na nekonečné prehrabávanie sa starými číslami L K, (staré) české knižky o kozmonautike, náznaky, diskusné fóra a obrázky nepotrebujúce výklad. No skrátka, z informačného hľadiska hrôza, k takému niečomu by som sa snáď nemala ani priznávať. :-)
Osídľovanie cudzích svetov, to by bolo na dlhú debatu. Mám o tom urobenú aj prednášku v power pointe a nie je vôbec krátka. :-) Veľmi zjednodušene povedané, z hysterickej rozpoltenosti ľudstva, jeho neschopnosti udržiavať veľké projekty, smerovaniu ku globálnej ekonomickej a ekologickej katastrofe a náročnosti kozmických letov (ktoré sa približujú k hraniciam fyzikálnych možností, i keď ju neprekračujú) usudzujem, že človek nikdy nebude dlhodobo žiť inde ako na Zemi – buď na nej zostane a vyhynie, alebo tu bude živoriť až do konca svojej prirodzenej existencie. Pár krátkych medziplanetárnych letov sa mu pravdepodobne podarí, ale to bude všetko.
Ešte by som Ťa chcela poprosiť, že ak dočítaš zverejnenú časť Osem hviezd Veľkého voza a budeš mi chcieť napísať komentár, urob to prosím priamo tam, na serveri, kde je zverejnený – aj tým (dúfam) môžeš pomôcť tomu, aby si si raz v kníhkupectve kúpil túto knihu. :-)
P.S.: Nie si Ty náhodou na Wikipédii? (Odpovedať môžeš aj súkromne na mail.)