2407
Kope vás múza
02.04.2012 - 20:52
13
186
1629

Bitterboy

            Pozrieť sa pravde do očí je ťažšie ako som čakal. Človek by si myslel, že sa stačí iba odraziť od dna. Nie. Predtým sa musíte plaziť, zabíjať sa výčitkami, prosiť a až nakoniec pochopíte, že to celé bolo nanič. Pretože pravda býva občas horšia ako výčitky.

            Nebyť cigariet a všetkého ostatného svinstva, ktorými si človek môže dobrovoľne ukrátiť život o pár rokov, nemalo by toto všetko zmysel. Prepáčte, zabudol som sa predstaviť. Som celá táto ukrivdená spoločnosť v jednej osobe. Som tou odvrátenou stránkou vašej mysle, ktorú si za žiadnu cenu nechcete pripustiť. Som ten zlý chlapec, ktorý robí iba samé problémy. Každý môj krok vpred je vlastne prešľap. Spoznávate ma? Áno, presne taký som.

            Dnešný svet nie je vôbec to, po čom som kedy túžil. A ako by aj mohol byť?  Každý deň mať po krk všetkých a všetkého...Vy si neviete ani len predstaviť, ako mi je z vás zle. Dokolečka to isté. Tá istá pretvárka, tie isté masky, znova tie falošné úsmevy, prehnaná empatia... Môžem to všetko okašľať. Presne tak ako ja ignorujem tento svet, on ignoruje mňa. A viete, že sa mu ani nečudujem? Kto by sa vlastne staral o niekoho, ako som ja. Beznádej mi kričí z tváre, možno viac ako nenávisť a zlosť. Dávno som nad tým všetkým kývol rukou. Bye bye...

            Viete aké sú tri veci na ktoré sa môžem spoľahnúť??? Muzika, cigy a samota...Budú tu vždy. V akomkoľvek čase, ročnom období či roku. Nič nie je nad prechádzkou nočnými ulicami s   (melancholickou no zároveň veľmi tvrdou)  hudbou a zapálenou cigou.

            Nie som jeden z tých ktorý si vyberajú handry podľa najnovšej módy či značky. Je mi to jedno. Nenájdete ma veľmi často v škole. Dlabem na ňu. Nezáleží mi na vašich pravidlách a zvykoch. Nikto sa ma nepýtal, či chcem žiť. Nemáte právo starať sa mi do života...

            Tak prečo sa práve takouto formou spovedám celému svetu? Nechcem, aby sa do mňa starali cudzí, ale vlastne sám im to dovoľujem... Už presne šesť odsekov chodím okolo horúcej kaše. Ja, chalan ktorý svojou ironickosťou vyčarí úsmev na perách práve vám. Odmietnutý, odkopnutý, niekto komu vlastne ani nevadí, že večer čo večer prebáda ten najtmavší kút v tomto meste.

            Niekedy si želám, aby toto všetko skončilo. Aby proste z ničoho nič zrazu niekto zhasol a bola by tma. Nič, iba tma a myšlienky...A strach a plač. Neboli by sme v nebi ani v pekle. A kto dofrasa ešte stále verí na tú rozprávku??? Všade naokolo by boli zahasené špaky, prázdne krabice od lacného vína. Namiesto radosti by to bolo presne také ako tu na zemi. Len trocha realistickejšie.

            Začalo pršať. Znova. A ako tak pozerám do plameňov sviečok,  do všetkých tých krížov... Zosmutnievam a černiem. Za chvíľu budem mať asi takú farbu ako ten kopček zeme. Ešte stále z neho ťahá vodka. Tak ako z toho obrazu, ktorý som videl.

            Štrkot mojich kľúčov v zámke, s treskotom si vyzúvam čierne tenisky. Televízne noviny idú akosi nahlas. Pohnutý konferenčný stolík v obývačke. Vedľa neho bezduché telo mojej matky. Nič nové pod slnkom. Veď sa zabíjala každý deň dobrovoľne. Ale nájsť ju práve takto. To som nikdy nechcel. Ale teraz aspoň viete, prečo som bol na ulici častejšie ako doma. Bez fotra s mamou, ktorá sa neudrží na nohách. Bol som stvorený na samotu, a presne tak som aj skončil.

            Ak by ste ma náhodou našli, neľutujte ma. Viem, možno som zlý a možno som bezcharakterný rebel. Ale som to ja.

Comments

Pridať nový komentár

Hej. Ja nikdy celkom nerozumiem, aké je to keď má človek komplikovanú povahu.

Netvrdil si pred chvíľou, že si komplikovaný? Tak ako potom môžeš nerozumieť, aké to je? Trošku si to skomplikoval ;)

Inak, komplikovaných je veľa ľudí. Si myslím. Možno až toľko, že je to skôr bežný jav, než niečo výnimočné (keď sa tu už hovorilo o tej výnimočnosti). Hlavne u nás žien ;) Ale zjavne i u mužov sa také vyskytuje ;)

Okej, opäť sa diskusia o blogovom príspevku zvrháva v niečo čo tu asi nemalo byť. Preto návrh, nemohlo by tu byť nejaké normálne fórum??? AKo diskusné?

Je to fikcia...žiadna vlastná skúsenosť, skôr pretransformovanie situácie, ktorá sa okolo mňa diala. Nie ventil, priamočiarosť je pre mňa asi skôr tipická ako aj to, že píšem v mužskom rode a príbeh je zväčša popreplietaný smútkom a depresiou, chaotickosťou...:) sú to pokusy, ale ako viete, po xy čítaní si text chcete prepisovať znova a znova...je to staršia vec, treba ju obrúsiť...:)

Nemám rada príspevky tohto typu. Asi preto, že v poslednej dobe mám alergiu na ľudí, ktorí sa ľutujú, pretože tí ľudia často nechcú okolo seba vidieť nič svetlé a potom aj ostaných ťahajú do svojej tmy.

Ale veľmi silný bol pre mňa odstavec s matkou. Ten ma úplne zmrazil :) naozaj sa ti podaril :)

Čo sa týka Tekiho, (ahoj Teki), musím povedať, že je naozaj zaujímavou osobnosťou :) takže súhlasím s Wavako :D zastavuje sa mi rozum. v dobrom slova zmysle.

Možno i to. Ale to slovo nebolo pre mňa až také výstižné.

Punxee,

neviem nakoľko si toto písala ako vlastné vyznanie a nakoľko ako fikciu. Ak je to osobným vyznaním, nie som si istá, či do toho chcem vŕtať, lebo keď človek ventiluje takéto pocity, asi sa príliš nezamýšľa nad ich formou (hoci na druhej strane, na literárnom blogu sa asi očakáva úroveň viac, než len na nejakom "ventilblogu" - čím nechcem povedať, že toto úroveň nemalo :)).

Ak je to len fikcia... hm... nebolo to zlé, ale celkom ma to nevtiahlo. Niektoré pasáže boli pre mňa dôveryhodné, iné menej. Niektoré veci si nemusela písať tak priamočiaro. Inak celkovo to bolo dosť silné, emóciu to rozhodne malo, hoci by tomu nezaškodilo sa s tým ešte viac pohrať. Ale vravím, ak je to vyznaním, nechcem vŕtať.

Podľa vyššie napísaného usudzujem, že potrebuješ úprimné objatie osoby, ktorá ťa miluje. Tiež som bol kedysi taký, s pocitom vlastnej výnimočnosti. Ale to je blbosť. Každý jeden človek je výnimočný. Tak teda už len tým že je výnimočný, svoju výnimočnosť stráca, lebo ich niečo spája.

Si naozaj zaujímavá osobnosť...

Noooo to treba apelovať na Vlada :) Ale mám pocit, že už som tu čosi také raz kdesi spomínala, že by nebolo odveci... :)

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
7
Počet nazbieraných
627
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť