2956
Cestovateľský blog
16.10.2017 - 11:01
0
34
1698

Cyklovýlet ako sa patrí

A tak sme to dali...

Mám rád cyklistiku a preto som sa rozhodol pozbierať partiu podobne zmýšľajúcich priateľov. Náš tím tvoril časovkár Milan, vrchár Alexander a ja. 

V piatok 6. októbra som nahodil na auto nosič na tri bicykle a vyrazil som za chalanmi do Hlohovca. Odtiaľ sme vyštartovali do Súľova. 

Ubytovanie sme mali rezervované priamu v obci Súľov, v peknom penzióne s názvom Penzión na Kopečku

Hneď podvečer sme sa rozhodli preskúmať okolie. Obliekli sme si cyklistický mundúr a vyrazili sme.IMG_9400

Dali sme približne 10 km, smer Súľov až za obec Hradná.

Mapa1 

Teplota vzduchu bola približne 9 °C. Naša pocitová teplota pri stúpaní bola však óveľa vyššia. :)

IMG_9416

Okolitá príroda je fakt nádherná.

IMG_9412

Občas sme sa zatúlali aj mimo cestu do hlbokého a nebezpečného lesa. Večera nás však čakala na inom mieste. 

IMG_9398 

Na spiatočnej ceste sme objavili neďaleko nášho ubytovania krásnu kolibu s názvom Koliba pod Skalami. Nachádza sa v obci Súľov-Hradná. 

IMG_9405

Tu sme sa dobre najedli a načerpali Demänovskej sily do ďalšieho dňa. 

IMG_9461

 

Druhý deň - 7. októbra (sobota) vyše 30 km.

Súľov-Hradná - Vrchteplá - Kostelec - Manínska Tiesňava

Mapa2

Tento deň sme si preverili fyzické zdatnosti. V niektorých úsekoch boli dosť vysoké prevýšenia a občas sme museli vypustiť paru.  

IMG_9444

Milan ako vášnivý hubár našiel takéto parádne hríby.

IMG_9421

Muchotrávka červená ako z atlasu. Foto: Milan

IMG_9435

Jednorázový povolený doping v podobe Amanita muscaria a ide sa ďalej.

IMG_9452

Kúsok ďalej na nás čakalo prekvapenie v podobe rozbahnenej cesty, o ktorú sa postarali páni drevorubači. Krásnu lesnú cestu premenili ťažiari na takúto ehm necestu.

IMG_9441

IMG_9434

IMG_9467

Náladu nám to však nepokazilo, ba naopak, uvedomili sme si, že nás nič nezastaví a pokračovali sme smerom k dedinke Vrchteplá

IMG_9424

V obci Vrchteplá sme navštívili pomník padlým partizánom. Ide o dielo z roku 1978. 

IMG_9446

Ďalšia zastávka bola v penzióne Manín v obci Kostelec. Penzión Manín bol vybudovaný rekonštrukciou objektu pôvodnej základnej školy. Školu v roku 1927 postavili spoločne blízke obce Kostolec a Záskalie. Určitý čas tu pôsobil aj komunista Peter Jilemnický.

IMG_8115

penzion_manin

Po krátkom občerstvení sme pokračovali k Manínskej tiesňave. Manínska tiesňava je národná prírodná rezervácia s rozlohou približne 117 ha. Je to vyhľadávane miesto horolezcov, milovníkov turistiky a pravdaže cyklistiky. 

IMG_9464

Po vychladení mašín sme pokračovali späť do Súľova cez Plevník a Jablonové. 

IMG_9462

Krásne špicáky medzi obcami Jablonové a Súľov.

IMG_9430

A to je na túto sezónu všetko. Teším sa na jar a na ďalšie cyklistické cesty-necesty. 

Účastníci cykloturistiky a foto: Milan Baranovič, Alexander Pintér a Braňo Kondel.

Pridať nový komentár

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
5
Počet nazbieraných
202

Workoholik so zmyslom pre detail. :)

Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť