Ahojte, toto je môj prvý príspevok a dúfam a verím, že aspoň pár ľudí si ho prečíta. Vybrala som si tému: "Dokáže sa človek pripraviť na život?".
Táto otázka ma zaujíma už dlhšiu dobu a moja odpoveď na ňu je stále "nie". Človek sa podľa mňa nedokáže pripraviť na život, pretože stále sa nájde niečo nové, čo nikto nečaká a príde to len tak, bez ohlásenia. Keď som bola malá, tak mi vraveli všetci starší okolo mňa, že škola ma pripraví na život, ale nikdy som tomu nemohla veriť, pretože škola mi dodáva len vedomosti a nepripravuje ma na život.
Človek nikdy nevie čo ho stretne za rohom, či príde o prácu, alebo príde smrť v rodine alebo sa dozvie veci, ktoré by sa nikdy nemal dozvedieť. V živote sú samé náhody a ja osobne neverím na osud. Každý si zariadi svoj život sám, ale po čase sa podľa mňa život mení, pretože nie všetko trvá večne a nekonečne.
Vravievala som si, že musím sa dostatočne pripraviť, na to čo ma v živote čaká, ale neskôr som si dala otázku: "Čo ma vlastne čaká v živote?" Nikdy nemôžem vedieť čo príde, pokiaľ sa to nestane a nebude to už za mnou . Pokúšala som sa dozvedieť, keď som bola malá prostredníctvom internetu a ľudí, čo mám spraviť, aby som aspoň sčasti vedela, aký bude môj život, ale nikdy sa mi na to nepodarilo prísť. Jedeň deň môže vždy otočiť celý život a my nemusíme byť ani účastníkmi toho, čo otočí ten náš život.
Mám pocit, že väčšina ľudí okolo mňa len rozpráva aký majú ťažký život, ale na čo je to dobré ?
Po 1. na život sa mohli pripravovať, ale nikdy nevedeli čo príde.
po 2. ak majú taký ťažký život, nech si uvedomia, že po každej búrke vyjde slnko a všetko sa dá do poriadku.
Všetko je to len môj názor, tak ma prosím neodcudzujte zaňho a dopredu. Ďakujem za prečítanie. :)
Luc
Comments
Pridať nový komentár
Závisí čo rozumieš pod pojmom pripraviť. Na všetko sa samozrejme pripraviť nedá, keď dopadne obrovský meteorit tak zmetie i tých čo si budujú odľahlé bunkre a zásoby na prežitie katastrof...
Napriek tomu si myslím, že na mnohé veci sa pripraviť dá. V prípade vecí dobrých príprava znamená, ze nepremárnime príležitosť. V prípade vecí zlých nám môže pomôcť zmierniť následky. Dôležitá je samozrejme určitá flexibilita a aj odhad toho, čo nás môže čakať (ten sa však nemusí podariť). Ľahšie sa samozrejme pripravíme na veci plánované či známe. V prípade neplánovaných udalostí pomôže len určitá odolnosť či všeobecná príprava (napr. finančná rezerva na preklenutie zlého obdobia).
Tu sa s mnohými nezhodnem, ale podľa mňa práve preto ti škola dáva taký široký záber vedomostí (hoci pomerne povrchne), aby si vedela rozoznať/zhodnotiť podľa možnosti každú situáciu a podľa potreby sa z tohto vedomostného základu odraziť. 99% vedomostí zo školy zrejme nikdy nevyužiješ, ale dopredu nevieš ktoré 1% budeš potrebovať. Široký základ ti tiež ponúka flexibilitu (napr. v prekvalifikovaní sa na inú pracovnú pozíciu, keď o tú tvoju nie je momentálne záujem).