2447
Kope vás múza
25.02.2012 - 20:48
10
181
2324

Kvapky Teba

Cez okno vidím, ako padá dážď z neba,

v tom daždi vidím teba i seba,

v tom daždi vidím nás,

nech len prší znova a zas.

 

Vybehnem von a budem ťa chytať

a keď sa budú ľudia pýtať,

odpoviem im jednoducho a jasne,

keď Kvapky Teba padajú, všetko je krásne.

 

Odídem s tebou do neba,

tam odpovede na otázky netreba,

tam zostaneme navždy spolu,

už nikdy sa nevrátime dolu.

 

Ak náhodou Kvapka Teba nedopadne,

počkám chvíľu, čo sa s nami stane,

dnes každý ide po svojej strane,

dúfam, že to takto nezostane.

 

Celou cestou kráčaš sám,

ako húska, čo sa stratí,

tvoje srdce vo svojom mám,

za neveru sa ťažko platí.

 

Nechal si ma vonku stáť,

s pocitom viny,

zabudol si mi zbohom dať,

keď si išiel hľadať iných.

 

Comments

Pridať nový komentár

Ďakujem :) som naozaj rada, že to niekto takto vníma, ale ja si o sebe myslím len to, že som ako každý iný a stále mám na čom pracovať. na umení je najkrajšie to, že nemá koniec, ani zábradlie, ponúka len nekonečnú slobodu.

Milá Marie, to, čo si mi práve napísala bol ten naj naj naj komentár, aký som zatial dostala...Tym naj naj naj myslim, naj naj naj krajsi a velmi si to cením :) to vsak neznamená, ze si necením aj iné komentáre, pretoze verim, ze nielen chvála, ale aj kritika dá cloveku vela..okrem povzbudenia urcite aj nový rozhlad, pretoze kazdý svoju tvorbu vníma uplne inak ako niekto cudzí. Takze ti patrí velke DAKUJEM :)

...co sa týka tvojej tvorby, citam si kazdy prispevok, i ked kazdý nekomentujem, ale vidno, ze ty sa tomu uz dlho venujes, lebo ziadny clanok tu uverejnený nemá take caro ako ten tvoj...vies sa hrat so slovickami, pises s lahkostou, tvoje clanky nieco cloveku daju...a myslim si, ze to v dnesnej dobe, v dobe preplnenej autormi vela znamena, ked si clovek precita clanok, alebo basen a nevyfuci mu len tak z hlavy, ale premysla o tom a nieco to v nom zanecha...mnohí sme ti za toto vdacní :)))

Ja ti poviem asi niečo úplne iné. Nehovorím že báseň je dobrá alebo zlá, chcem povedať niečo osobne tebe. Si tu krátko, ja asi ... pfúúú už koľko rokov? neviem. ale zopár to bude. vystriedalo sa tu veľa ľudí, ktorí začínali, prestávali, prichádzali a odchádzali. Ale z tých pár príspevkov, ktoré si sem stihla hodiť (niektoré sa mi páčili možno viac, iné menej) som zistila jednu podstatnú vec, ktorá je dôležitá pre každého umelca. Ty máš dušu. A tvoja tvorba má dušu. Čitateľov je miliónpäť a toľko je aj chutí. Ja píšem tiež pre niekoho bludy, pre niekoho umenie, niekedy sú chvíle kedy píšem fakt len sama pre seba, lebo tomu nikto nechápe (čo je logické :D lebo občas tomu nechápem sama, stáva sa mi, že to pochopím až neskôr, čo je zaujímavé...).

Ale chcem tým povedať vlastne len jednoduchú vec. To čo ti teraz píšem neznamená, že nemáš na sebe pracovať, ale že nemáš prestávať. 

;)

Hmm, ja neviem, možno som staromódna, ale ja mám celkom rada, ak majú básne nejaký rytmus. Aspoň teda na mňa to potom pôsobí hodne rušivo, keď tomu tak nie je. A celkovo ma tieto dve veľmi nechytili - ani myšlienkou ani formou. Nuž čo, nie každý deň je nedeľa (hoci dnes je akurát nedeľa :)). Dúfam, že to nezoberieš osobne.

Inak akosi som nepochopila, že prečo je uprostred básne to Kvapky Teba s veľkými písmenami. Chceš tým zdôrazniť názov básne alebo prečo? Celkovo tomu nejako nerozumiem (a ak poviem, že je to tým, že som blondína, tak ma už Majka asi zbije :))

Ono je to opäť rozhádzané a nesúrodé, podľa mňa, ale sám som to nechcel písať, lebo by som bol už fakt za blbca, ktorý len kritizuje.

No tej básni podľa mňa chýba šťava.

Akoby ju písala žena, ale žena ktorá je tak strašne ubitá životom, že ju už ani poriadnu báseň nebaví a odflákne to. Už jej nezáležá vážne na ničom, ani na rytmike :). Nevravím že by každý mal písať v jambickom pentametri alebo elegickom distichone, ale snáď to napísať aspoň tak, aby čitateľa ten rytmus rušiť nemusel. Potom je celkový dojem z básne taký nemastný - neslaný.

 

Alebo teória 3 - Možno je to tak naschvál aby to celé podčiarklo zúfalú situáciu lyrického subjektu, ktorý je už tak na dne, že nedbá ani na rytmus, a pláca verš na verš.

 

Neber/te to ako výsmech alebo niečo. Podľa fotky ste krásna žena, dokonca v znamení Barana - tí bývajú tvrdohlaví, tak len pekne ďalej do písania.

Každopádne ostávaj/te s múzou a teš/te sa zo života. Je pekné počasie, treba zobrať von psa, ak nie je k dispozícii tak susedovho. Alebo ísť si zaplávať.

..každá kritika sa berie, inak by som to sem nedala..nuž je to venované jednej špeciálnej osobe,ktorá už žial nie je medzi nami..asi preto to na Vás posobí inak ako na mna...

..inac pisala som to ako piesen nie ako basen...a kedze ja si ju spievam s istou davkou melodie, tak to pre mna znie uplne inak ako ked si to niekto len tak cita..

Zaplávať? :D Odporúča ten, čo sa nerád čvachce? :D

Inak nemyslím si, že by znamenia nejako ovplyvňovali vlastnosti človeka, ale keď myslíš...

Tou piesňou by sa to dalo vysvetliť. V piesni sa dá veľa vecí šikovne "upratať" :)

Horší prípad je, ak niekto niečo ako pieseň nenapíše, a dakto druhý to za pieseň považuje... ako sa to stalo mne :D

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
11
Počet nazbieraných
1, 832
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť