Prepáč, ale musela som,zabiť tvoju pýchu,vraždila som, bodala som,kruto, bez ostychu. Na tvojej košeli rozkvitol čierny kvet,to bol znak toho, že ťa strácam, že ťa niet.Moje srdce nekrváca, tvoje však áno,dívam sa na teba, hnusíš sa mi,odpracem ťa ráno. Všetko má svoje hranice,ty si tú svoju…
Šepkaj chlapče, šepkaj,i keď len do ticha,prešepkaj aj celú noc,nech mesiac viac nestícha. Tak poď a šepkaj,šepkaj mi do dlane,nech to, čo bolo včera,sa nám dnes nestane. A ani zajtra niea viac nikdy už,nekrič, len šepkaj,nech si aj chlapec,nech si aj muž. Môj, aj keď už navždy,tvoja, i keď len na…
Cez okno vidím, ako padá dážď z neba,v tom daždi vidím teba i seba,v tom daždi vidím nás,nech len prší znova a zas. Vybehnem von a budem ťa chytaťa keď sa budú ľudia pýtať,odpoviem im jednoducho a jasne,keď Kvapky Teba padajú, všetko je krásne. Odídem s tebou do neba,tam odpovede na otázky netreba,…
Letí sem lietadloa ja sedím v škole,zrazu sa stratilo,možno padlo dole. A tak rozmýšľam,kedy sa ja stratím,nechcem tu byť,už sa nevrátim. Pomaly sa strácam,pomaly miznem,ešte kúsok chýbaa potom celá zmiznem. Niekto ma odniesol,do modrého neba,no zabudla som na niečo,čo spraviť ešte treba. Musím sa…
Jedna slza,sto očí, päťdesiat tvárí bez plaču,chcú ukázať, že sú silní,možno preto neplačú. Jedna pomoc, tisíc protikladov,obyčaje, čo chcú žiť,bez pasu i bez dokladov,knihu sĺz nechcú nikdy otvoriť. Jedno želanie, milión obetí,život bez neba, so slnkom,ktoré nesvieti. Ľudský plač,ktorý ľudský nie…
To bola mucha,čo ju pavúk zjedol,už dlho nežila.A keď žila, vodu nepila,nos ju iba za sladkým viedol. To bola mucha,čo ju pavúk zjedol.A keď ju jedol,ťažký boj s ňou viedol.
Žiadne slová, žiadna boleť, len počúvaj,žiaden plač, žiadne prečo, iba liek,nechci svet, iba mňa, už nezúfaj,dám ti moje všetko,to všetko je smiech. Nie si dokonalosť, som tvoj hriech,nechci ma, zabi ma, som jedom zúfalstva,som výkrikmi v tme, som hudba, čo znie,smútok sa chvie, len ľad lásky…
Si báseň napísaná mojou rukou,si balada, v ktorej sa neumiera,si sneh, ktorý sa nerozpustí,si ruka, ktorá mi srdce zviera. Si pieseň, ktorá hlas mi ničí,si slnko, ktoré stále žiari,si nebo, ktoré nemá mraky,si veľa a predsa sa mi máli. Si všetko, ktoré nemá nič,si rybka, ktorá sa stráca v mori,si…
Čo sa stalo s dobrými ľuďmi?Niet duše čistej.Vari už všetci vyhynuli?Cenu má len koruna vo farbe zlatistej. Prečo každý robí veci,ktoré nikto nemá rád,tu je len krása na pamäti,nie slovo kamarát. Každý chce byť najlepší medzi dobrými,silní sa bijú so slabými,pekné slovo je len za peniaze,pre ne má…
Úsmev za jedno ráno, skrvavený máj, sme ešte príliš malí nato, aby sme si vymysleli vlastný raj.Skryli sme sa za lístie,až tam, niekde ďaleko,tvoje i moje, áno, dostaneme späť za peklo.
Comments
Pridať nový komentár
Ja som Rufusa necital :)
Iba trochu
A volny vers? NIE! Volny vers je zlo. Kazdy raz ked napises jeden volny vers, tak boh zabije steniatko. za kazdou strofou aj maciatko. A tomu ver ze to je pravda.
Ja by som toho Rufusa aj cital, ale nemal som chut lebo po prvych troch basniach ma demotivoval lebo som vedel, ze nikdy nebudem pisat verse ako on.
Ja sa úprimne priznám, že Rúfusa vôbec nemám prečítaného. Brali sme ho teraz na literatúre a jeho básne ma dojali k slzám. tak som si ho dovolila odporučiť v nádeji že pomôže :D vôbec som o ňom nevedela, že písal tak nádherné voľné verše. Rakvy z Vietnamu? to znie úžasne. Dúfam že na to niekde naďabím :)
Chápem, staré veci sú staré veci :) v tom prípade by som fakt bola zvedavá na niečo nové ;)
Je to v jeho básnickej zbierke s názvom Presné ako chlieb a voda :)
Nemusis dakovat za basen, ja to tu davam pre vsetkych :D
..ano je to tak..ked napiseme prvu strofu, tak je tazke pokracovat v tych dalsich, aby bolo take skvele ako prva a aby to zaroven malo aj hlavu aj patu..
..dakujem za názor,si zlatá...chybou je, ze som tu basen len napisala,ale vobec som sa ju nikdy nesnazila pozmenit ci opravit...preto mozno posobi tak rozhadzane...nuz ten nazov znamena dokopy kruh a žiaľ a tak som to dala dopopy a velmi mi to k nej pasuje :)
"odpracem ťa ráno"
:D na tom som sa zasmiala :D neviem prečo... mne sa tam niektoré veci páčia niektoré nie. súhlasím s Wavako ale aj s Tekim, lebo v istom zmysle je to naozaj povinná jazda. Prvá strofa upúta, je nezvyčajná a originálna, ale ostatné akoby sa opletali okolo toho istého. A to nie je len tvoj prípad.
Ale stále platí že talent máš. nechceš vyskúšať voľný verš? ak nie nevadí, ale doporučila by som ti prečítať Rúfusa. Rúfus je neskutočný básnik. A jeho básne ťa prilepia o podlahu ;) možno by si chytila inšpiráciu. V každom prípade, vidno že si uvoľnila svoje emócie :D asi hnev... neplač. :)
Ďakujem Maji, nuž myslím si, ze každý, kto pise pozeziu ma precitaneho celeho Rufusa, je to aj moj pripad, i ked si rada precitam cokolvek co je spísane do versov :D jooooj tuto basen som vyhrabala vcera v mojom zosite basni, tak som si ju sem dovolila dat :D je trosku starsieho vydania, dokonca som ju uz pouzila na jednej sutazi, ked som mala menej rokov :D ale ano prva a posledna strofa su uplne super..no a ja neplacem, ja som strasne stastny clovek, ale ked su ludia v puberte, tak maju vela pocitov zmiesanych a kadejakych, tak toho popisu :D vacsinou sem davam vsetky basne, ktore som napisala pred par rokmi..nuz mala by som vytvorit aj nieco nove...
...a ozaj odporucam ti, ked uz mas tak velmi rada toho Rufusa, precitat si od neho basen Rakvy z Vietnamu..neskutocne...ale niektore basne presne ako od kazdeho autora ma neoslovili..ale tak to ma asi kazdy citatel..oblubene i neoblubene, pretoze nikto nie sme dokonali :o)
Volaj ho Teki.
(A jeho príp. frajerku Tekila.)
To je dobré :) Teki a Tekila :D (čo mi asociuje - ja som taký asociál - tú pavúčicu z Včielky Máje. To bola síce Tekla, ale je to podobné :))
Opäť tá istá diagnóza ako všade. AJ u mňa čo ma štve. Prvá strofa úplne geniálna, potom už ako taká povinná jazda. Ako filmové jednotky alebo prvé série seriálov. Prvé geniálne a ostatné dole vodou. Občas sa mi normálne nechce pokračovať ďalšími strofami. Alebo asi by som mal vždy napísaťiba nejakú prvú a potom osem takých pospájať a bolo by to geniálne.
Čiže prvá strofa je fakt skvelá ostatné také priemerné. Ale i tak ďakujem
Do istej miery súhlasím s Tekinosaagim (furt ma štve vypisovať toto nepraktické dlhé meno, až som niekedy v pokušení použiť to normálne :D). Ale nie celkom. Mne sa tam páčia viaceré slohy, najviac asi prvá, druhá a štvrtá :) Trošku mi vari prekážalo, že si menila rýmy - ten striedavý si potom nahradila združeným (ak si tie názvy dobre pamätám). Ale inak nie zlé, celkom sa mi to páčilo :)
Inak... asi som blondína, ale čo má znamenať ten názov? :D
Už básnik H. Heine povedal, že prvú strofu dostane z neba, no ostatné si musí vydrieť. Z toho asi vyplýva, že miera talentu sa ukáže na tých ostatných strofách (slohách), ktoré nie sú "z neba".
Vieš ako sa tomu hovorí? Pýcha ;)
U mňa sa to síce netýkalo písania, ale v tom istom princípe mi na toto moje sebaľútostné dristanie povedal jeden dobrý kamarát takú veľmi trefnú vec - že áno, ty sa vždy potrebuješ porovnávať len s tými horšími. Mal pravdu. Tiež som sa "s chuťou" zvykla demotivovať na lepších od seba. Ale aký to má zmysel? Radšej sa im vyhnem? Hlúposť. Ber to ako inšpiráciu a makaj na sebe. Nie je to ľahké. Ale čo cenné je ľahké? Radšej sa budem snažiť a makať na sebe, než sa ľutovať a ticho závidieť.
Fuj, ale som zamoralizovala. Prepáč. :) Ale nemohla som si pomôcť. :)
ALe vonkoncom to nespôsobilo žeby som prestal písať. To nie. Iba som sa ho zľakol.
Iba si prestal čítať... :D :D
A vraj blondínka pche
Tým si chcel povedať čo?
Že nie si hlúpa blondínka ako to tu stále tvrdíš HA HAAAAAA
Aaaale to sa Ti len zdá :D A z ktorej múdrej vety si to vydedukoval? ;)