Napísali, povedali sme dosť lží...
však život riadi sa iba príkazom: ži!
Nenájdeš viac nálezy a straty
postačí ti prostý imperatív
Napísali sme dosť lží i o láske...
nadnesené, prázdne slová o nás keď
plánujeme ku nádeji útek
hnaní konskou silou svojej chute
Už žiadne metafory, iba vety holé!
láska - prichádza sekundu po vrchole
tak odhoďme už meče, granáty
zostaňme tu pre nás - ja a ty
V premrznutom tele vždy tak krásne bolí
s niekým deliť sa o svoje Alkoholy
I opilci možno raz šťastní boli...
Klamali sme viac než by som pomyslel
o živote, o ceste a o zmysle
- Nájsť straty a stratiť nálezy
na ktorých ti najviac záleží
Comments
Pridať nový komentár
Odpusť chlapec, ale toto sa mi zdá ňáke slabé na Tvoje pomery. Alebo mi mäkne mozof.
Obávam sa, že musím tentokrát súhlasiť s Ginom - máš naozaj aj lepšie kúsky.
Aby som ale bola aspoň trochu konštruktívna. Hm. Na prvé prečítanie dosť zmiešané pocity. O deň neskôr na druhé, nie až tak. Ok, toto veľmi konštruktívne nebolo :) Ale. Ono, je to dosť také rozhádzané, nevyvážené. Tie rýmy niektoré ani nie sú zlé, ba dokonca asi aj dobré (niežeby som sa v tom vyznala, to len takým mojim laickým okom ;)), ale chcelo by to trochu viac sa s tým pohrať, preskladať to, aby to nabralo nejaký rytmus. Takto to vyznieva len ako nejaký neusporiadaný zhluk myšlienok, polotovar.
Nuž, prepáč mi, dúfam, že som Ti nespôsobila traumu alebo čo. Máš holt smolu, že si si nasadil latku vysoko :D
V pohode, ďakujem za hodnotenia. Mne sa skôr zdalo, že doteraz boli tie reakcie až moc kladné (nie že by som sa sťažoval :D). Či som si nasadil latku moc vysoko ťažko hodnotiť, to musíte vy. Každopádne niekam som ju nasadil a toto je zrejme pod jej úrovňou. Niečo ako keď Jelena Isinbayeva neskočí o žrdi 5 m ale len 4,90 :D ale nie, robím si srandu..
Ale s tým rytmom uznajme si, mávam občas problémy, málokedy ho dokážem ustáliť alebo nejako vygradovať.. vlastne sa o to väčšinou ani nesnažím, ani nemám predstavu, ako by to ideálne malo vyzerať.. a tiež mi úplne nie je jasné, akým spôsobom môže rytmika, teda určitá úprava formy básne ovplyvniť obsah (myslím ten neusporiadaný zhluk myšlienok).
Každú radu v tomto ohľade považujem za cennú, takže čakám na vaše rady, tipy, triky a podnety :)
Prepáč, asi som sa zle vyjadrila. Nie, rytmika neovplyvňuje obsah ako taký. Po obsahovej stránke môže byť. Len prosto tá forma na mňa pôsobí tak trochu polotovarovo. Je to také kostrbaté.
Hm a rady a tipy... to sa mi ťažko. Navyše už je príliš pozdá hodina pre nejaké prudšie zamýšľanie sa :)
Nemal si náhodou chviľku a počúval si P. Haberu? lebo ja v tom citím také jeho texty...dosť lží, nálezy a straty, útek.
Neviem ako by som to ja napísala, básne nie sú moja parketa. Ale páči sa mi ten názov Lživot. Ten je podľa mňa vychytený.
Jednoducho ho tam nejak cítim nemožem si pomôcť a ja Paliho nemusím.
Som myslel že nálezy a straty je Michal David :D ..ja teda starého Paliho nemusím vôbec.. skôr by som povedal, že ho až nesmiem :D takže akákoľvek podobnosť s existujúcimi Palovými pesničkami je čisto náhodná :P ..a keďže ja moc na náhody neverím, tak je možné, že sa na mňa nejakým spôsobom telepaticky napojil a prostredníctvom mňa dostal na papier hentú vec :D dosť už ale konšpirácií.. zrejme je to tak ako hovorí kolegyňa wavaková, jednoducho.. nie je každý deň nedeľa ;)
Ten názov sa páči aj mne.. ja moc cez názvy inak nie som, najväčší problém pre mňa vždy predstavovali práve nadpisy.. v tomto prípade sa mi v hlave zjavilo takéto zaujímavé slovné spojenie, pričom ale pochybujem, že niekto predo mnou neprišiel na to isté :P takže ak o niekom viete, píšte, ak nie, dávam si to patentovať! :P
Že kolegyňa wavaková - som sa pobavila :)
Inak, niežeby sa to vzťahovalo k tomuto, ale súdiac podľa stiahnutého príspevku vyššie, tuším zase raz niekto neuniesol kritiku. Dávaj si pozor, aby si sa aj Ty nestal nepopulárnym, Klimo ;)
(alebo sa inšpiruj a stiahni aj Ty svoju básničku :D ....ach, toto je také detinské :))
Jo a ešte mi napadlo, súhlasím s Joujou, ten názov je ozaj fajn :)
No hej máš pravdu, je preč :P napísal som slečne niečo až také hrozné? :-O skôr sa mi zdá, že som bol veľmi mierny.. až mäkký, by som povedal :D naopak, ešte som aj vyzdvihol klady jej príspevku. Tak teda neviem.. nechcem byť za toho zlého (táto funkcia už je na enigme obsadená ;)) ale zase nemôžem ani slepo každému písať oslavné piesne na jeho tvorbu. Nejaká kritika z mojej strany tam bola, to uznávam. Ale fakt nechcem aby mal niekto kvôli mojim priblblým, neodborným komentárom nejaké depky... tak som z toho nanič teraz, to aby som zase písal omluvné emaily
Tak už možno začínaš chápať, ako sa občas cítim ja ;) Však tiež nepíšem nejakú tvrdú hnusnú kritiku a ako to dakedy dopadne.
Ale nemaj z toho depku, myslím, že si to napísal veľmi slušne a mierne. Ak to niekto nedokáže uniesť, je to jeho problém. Nemusíš sa za to cítiť previnilo... i keď chápem, že ten pocit sa akosi natíska. Ale nemyslím si, že by si napísal niečo, za čo by sa bolo treba ospravedlňovať. Toľko môj subjektívny názor.
Ako odpusť, dal som si tú námahu a ten stiahnutý príspevok som prečítal dvakrát - požadovaný výsledok (aspoň pochopenie) sa u mňa nedostavil. Takže pre mňa bol kladom jeho koniec. Ty si tam našiel ozaj niečo kladné? Okrem parafrázovaných citátov o slobode teda..
...tak sa pridám. Tiež som ho chcela komentovať a bola by som oveľa kritickejšia ako Klimeux. V kladoch a záporoch by sme sa zhodli, akurát že mne tie zápory oveľa viac vadia. :-D Hlavne to, že som nepochopila, vo co tam gou. Či je to prepis dákej reálnej diskusie alebo nejaká experimentálna literárna forma... no čo už. Ušetril si mi prácu. :-)
P.S.: Škoda, že to fórum nám zakapalo, takéto odveci diskusie by bolo vhodnejšie rozvíjať tam než pod príspevkami...
Veď ako fórum funguje, len tam nik nechodí :D (ani ja )
Asi som nejak pozadu...
Bol tu ešte aj iný text? kde?
A čo som ja napísala na klima nejaku extra fuuj kritiku? sa mi nezdá. Mne sa jeho tvorba páči, len táto mi tu nerezala... to robi ten Pali.:)
Žeby som niečo zmeškala?
Joujou, trošku sa neorientuješ, sa mi zdá, v súvislosti s Tebou a Klimom som písala len, že súhlasím s nápaditosťou názvu "Lživot". To s tou kritikou sa týkalo toho príspevku, ktorý si "prespala" ;)
Som si myslela, že som čosi zmeškala...
Keby u mňa "prespala" platilo to by bol snáď zázrak. Ale ja ponocujem. :):)