2327
Kope vás múza
https://blog.enigma.sk/wp-content/uploads/2017/05/IMG_20170502_181540-1.jpg
01.02.2012 - 11:10
15
156
4539

Narcis

Žltý kvietok stojí v poli
vyníma sa na okolí
hrdo dvíha svoju hlavu
že on nie je časťou davu

Citlivý je na dotyky
uznáva len vlastné zvyky
počas búrky zavrie oči
nech sa, čo chce, vôkol točí

Ignoruje slnko, mraky
hlúpych ľudí, drzé vtáky
môže sa aj skončiť svet
čo tam po ňom – veď ho niet

Comments

Pridať nový komentár

Toto je krásna báseň. Je v nej kus pochybnosti, však?

Chcel by som raz takú napísať. Ale keby som raz takú bol napísal, už by to bol plagiát. A ja mám rád originalitu. Tak ju teda už nenapíšem. I tak vďaka, že si ju napísala. Aspoň ju nemusím písať ja, a tým pádom mi ostane viac času. :)

1. No dobre, tak ja sa teda priznám. Ešte vždy nie som schopná s istotou rozlíšiť, kedy si robíš srandu a kedy veci myslíš vážne. Takže. To si ako myslel vážne, alebo si si robil srandu? Lebo fakt by som nečakala, že niekto môže túto báseň (básničku) považovať za krásnu. Hravú, trefnú... možno. Ale krásnu? Aj keď, je pravda, že vnímanie krásy je veľmi, ale veľmi subjektívne.

2. Pochybnosti v akom zmysle?

3. Prečo si chcel takú napísať?

 

 

hrdo dvíha svoju hlavu
že on nie je časťou davu - čistá krása pre mňa. dôkaz rebélie, spojený s narcizmom. tá báseň je akoby o mne. aj som sa chvíľku bál či nepíšeš o mne :D

a to vážne.

 a posledná strofa je úplne super. ja neviem, hrozne sa mi to celé páči. ibaže ja neviem písať o kvietkoch. alebo niečo napíšem aj o kvietku. ale z tejto tvojej básničky ide aj ľahkosť, výsmech, irónia, celý svet sa tam točí, ďakujem, osvetlila si mi deň.

Bystrý si ty chlapec predsa len :D Až mi je skoro (ale len skoro) ľúto, že som to napísala. ;) Dúfam, že Ti to ten svetlý deň priveľmi nezatieni. :D

A čo sa týka toho písania o kvietkoch... každý vieme niečo iné. Ja zas neviem písať tak, ako píšeš Ty. Ale ja v podstate neviem nič. Všetko, čo píšem, sú len také... ani neviem ako to pomenovať. Umením by som to nenazývala :D Asi nemám ani toľko podnetov a neviem to tým správnym spôsobom položiť "na papier". Takže väčšinou vyprodukujem len také hlúposti, o ktorých mám vždy silné pochybnosti, či sa to vôbec niekomu bude páčiť. Tvoja tvorba je iná. Celkovo máš kopu nápadov a vieš ich dobre naskladať do slov. Tiež nie dokonale (ale však kto je dokonalý?), ale prosto máš čo povedať a vieš aj ako to povedať.

Ale fakt sa teším, že sa Ti to páči. Hoci po tom zistení sa Ti to už asi páčiť nebude... :D No sorry, nedalo sa... :D

ne fakt, táto básnička je skvelá, skladám silno klobúk dolu. Proste závidím ľuĎom, ktorí vedia písať veci, ktoré neviem písať ako ja, ale chcel by som ich napísať. Preto závidím aj Rúfusovi, Válkovi a Baudelairovi, lebo tí vedeli vtesnať celú situáciu do troch - štyroch slov. Celý deň do troch - štyroch veršov, a celý svet do jednej básne. Síce zakaždým odlišný svet, ale to je už o inom. Veľmi sa mi páči úspornosť a trefnosť. A nemyslím si, že by si ju postrádala v tejto básni. Ozaj ma to chytilo za srdce, ak sa nenahneváš, skopírujem si ju.

Fíha, no vďaka teda, som úprimne poctená :)

A pokojne si ju skopíruj (pokiaľ si neprisvojíš autorské práva - čo nepredpokladám).

Ono... myslím si, že tá úspornosť a nadhľad prídu s vekom. Ak aj nie celkom úspornosť, nadhľad určite, ak bude človek dostatočne otvorený (niektorí obmedzenci sa ako obmedzenci narodia a ako obmedzenci aj umierajú). A nadhľad podľa mňa do určitej miery prinesie aj trefnosť - a teda aj úspornosť.

Ale úspornosť - neúspornosť, myslím si, že v globále píšeš lepšiu poéziu, než ja. :)

V globále to vôbec nechcem súdiť. Tvoje veci sa mi páčia a basta. A či už píše niekto lepšie alebo nie, nikdy sa to asi nedostane nikam inam ako na tento blog, takže je to celkom irelevantné.

nachvíľu preruším tento súboj komplimentov, ak dovolíte :)

šeptanie o kráse prenechávam mladším, vyzdvihnúť chcem skôr tú trefnosť, jednoduchosť, ale žiadne veršovanky, hlavne tretia strofa, má to úroveň, aj keď nejde o nejakú vážnu poéziu 

fajn

pokračujte

:D Ďakujem bocco.Ono, ja si zvyknem dávať pozor na také veci, aby som zachovala rytmus, ak to už nejaký má, a aby som kládla prízvuky tam, kde v slovenčine patria, preto mám strach z toho, že to bude znieť ako pravidelná veršovanka. No ak som Ťa pochopila správne, tak to tak nepôsobí - to mi odľahlo :) A hej, keď ma niečo (niekto) nasrdí, viem byť dakedy aj trefná :D

A máš pravdu aj o tom "súboji komplimentov". Hej, dnes je to o komplimentoch, inokedy opačne. Ale fakt je ten, že mi je to už dakedy až trápne, ako sa tu na dlho vypisujeme. :D Nuž čo sa dá robiť s nami ukecancami. :)

Musím priznať, že je to naozaj krásne :) veľmi pekné... ja k tomu ani nemám čo povedať, je to sýte a nádherné :D také jednoduché, priame... atď, našla by som viacej prívlastkov. :) ale budem iba vychutnávať. niekedy je menej viac. a to platí aj tu a teraz v tejto básni.

Ja dnes asi nezaspím :D

Ďakujem, fakt :) Ani som nečakala, že sa toto bude tak páčiť. Akurát dnes som tak rozmýšľala nad tým, že nejako nikdy neviem odhadnúť, kedy bude niektorý z mojich pokusov (a to nie len konkrétne literárnych) považovaný za skvelý a kedy za prepadák. Mám pocit, že je medzi tým len veľmi tenká hranica. Možno je to veľmi o subjektívnosti vnímania a možno o tom, že neviem správne odhadnúť samú seba. A možno oboje.

Každopádne, som vám všetkým veľmi vďačná za vyjadrené uznanie, fakt to veľmi dobre padne. Ďakujeeeem. :)

Tak tato ma vynimocne chytila za srdce. Niekto Ta v ten den nastval? ;)
Suhlasim s uz napisanymi komplimentami :)

No toto, koho to tu nevidím :D

Hej, naštval. :) A paradoxne sa mu to aj páčilo. :)

Vďaka za uznanie. To mi pripomína, že by som mala pokračovať v písaní niečoho iného... :D

...uuaaaaw milujem narcisy a po tejto básni ešte viac..naozaj krásne...

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
54
Počet nazbieraných
5, 582
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť