Napísal: Dominik Felanín
11. Júla 2007, Streda
Dnes sme mali na dvore opekačku! Bolo to super. vprvom rade vypíšem členov a drobné komentáriky:
Mamča (To znamená poriadok)
Oco (To znamená super srandu)
Ja (To znamená vylomeniny)
Ségra Klára (To znamená chichichi!)
Strýko Jerguš (To znamená vtipy)
Teta Anna (To znamená kecykec)
Sesternica Ema (To znamená opekanie chleba, mäsa nie)
Mačka Sanka (To znamená krádež)
Oco a strýko Jerguš mali vyniesť do záhrady stoly. Priamo z povaly! Keď s ním schádzali zo schodov, stôl sa im vyšmykol a zrútil sa zo schodov. Skoro prizabil Sanku. Oco vtedy povedal NAOZAJ neslušné slovo!
Keď sme vyniesli do dvora obydva obidva stoly (bez nadávok, pádov a Sanky), teta a mama pripravili ohnisko a palice. Ja a Klára sme mali ísť po drevo k Rudave. Ema nie, ona je ešte malá. Spadol som do Rudavy. Klára si myslela, že sa topím (v takej plytkej vode???) a skočila za mnou. Revali sme. Pribehla mama, skočila za nami a revala tiež. Potom sa k nám pridal otec. A dokonca aj Sanka. nechcela, ale Ema ju hodila za nami. Potom prišiel strýko a všetkých nás vylovil von. Sanka ho poškiabala.
Potom sme opekali. Ema nechcela mäso, tak si opekala starý chlieb. Ja som si na palicu dal až štyri, ale všetky spadli. Mama vybuchla. Mal som zakázané chytať sa chlebu (alebo chleba???).
Sanka vyskočila na stôl a chcela ukradnúť mäso. Strýko to zbadal a dal jej takú facku, až odletela. Sanka je urazená a nechce žrať.
Moja palica sa spálila. Mäso mi z nej takmer spadlo. Oco mi palicu vyšklbol a strhol z nej mäso aj s koncom palice. Popálil si ruku a v kuse nadával. teta vybuchla, lebo Ema sa tie slová naučila naspamäť. Má naozaj dobrú pamäť. Na šesťročné decko. Ďalšiu polhodinu sme zabili vyberaním dreva z mäsa, citujem oca. Pred slovom drevo použil ďalšie neslušné slovo, ale to tu písať nebudem.
Ema sa pokúsila hodiť Sanku do ohňa, vraj ako bude horieť. Mama začala vrieskať. Teta sa div nie cez oheň vrhla k Eme. Tá sa zľakla, rozplakala sa a pustila Sanku na zem. Sanka ušla k susedovi. Našťastie nebol doma. Je to nervák, citujem mamu, hoci to nie je pravda. Pán sused totiž NEMÁ nervy!
Mäso som zjedol. Potom som palicu strkal do ohňa. Vždy, keď som ju vytiahol, horela. Raz som ju obtrel o trávu. Tráva začala horieť. Oco ju okamžite zadupal. Povedal, že ak chcem podpáliť celý dom, len tak ďalej. Nechápem to. Ako ho môžem podpáliť, keď som vonku? Nabudúce to skusím vnútri, či oco nespomenie zase dvor.
Ema pripálila chleba. Slabé slovo. Bol totálne na uhoľ! Keď ho teta položila na tanier, doslova sa rozpadol. Skúsil som ho jesť a už teraz viem, ako chutí uhoľ. V škole sa s tým pochválim! Ema dala chleba Sanke. Sanka sa takmer otrávila.
Zabudol som zavrieť okno v maminej a ocovej izbe a dym im tam naliezol. Oco bežal zavrieť. Zase nadával. Podľa toho, čo povedal po návrate, sa v izbe pridusil. Chudák. nabudúce nechám na oplátku otvorené svoje oko okno.
Strýko nám povedal zopár vtipov. Tu sú:
Si pre mňa ako jarné kvetiny... tie, na ktoré mám alergiu.
Išla tučná žena po ulici a spievala si:,,Keby som bola jahodáá...!" Do toho jej začal spievať muž idúci po druhej strane cesty:,,To by bolo džemúú...!"
,,Pán doktor, všetci ma ignorujú!" ,,Ďalší prosím..."
,,Pán doktor, keď sa napijem vína, tak bozkávam každého muža, ktorého uvidím..." ,,Sestra, pohárik vína pre túto dámu!"
Viete, aké je posledné heslo Greenpeace? Zabi bobra, zachrániš strom!
Aký je matematický vzorec nevery? Hop na druhú!
Práca šľachtí človeka. Ešte keby ho aj uživila...
Všetci sa rehotali. Ema takmer spadla do ohňa. Ja sám som spadol dozadu na chrbát. Bolelo to.
Na konci opekačky sa Sanke podarilo uchmatnúť si kúsok masa mäsa. Ešte stále je u nás v nemislosti. Oco povedal, že nabudúce jej dá takú facku, akú ešte nezažila. A mne tiež. Netuším, prečo. Veď ja som ukradol chlieb, nie mäso!
Comments
Pridať nový komentár