Stojím v kuchyni s nožom v ruke a nešťastne si obzerám kus mäsa, ktorý mám nakrájať. Musím sa pousmiať. Mama vždy takto bezradne stojí a odkladá krájanie čo najdlhšie. Čaká, že sa vo dverách objaví otec a povie:
„Mám ti to nakrájať?“
„Ak máš čas, tak to nakrájaj, ja musím ešte očistiť zeleninu.“
Otec sa na krájanie dôkladne pripraví. Umyje si ruky a začne brúsiť nôž. Nepoužíva žiadne brúsiče kúpené na výstavách, vždy si vytiahne starú ocieľku s ošúchanou drevenou rúčkou a presnými pomalými pohybmi o ňu obtiera čepeľ noža. Po chvíli vyskúša bruškom palca ostrie a keď je spokojný, odloží ocieľku.
„Musíš to krájať vždy proti týmto vláknam.“
„Ja viem, ako to mám krájať, nemusíš ma poúčať.“
„Ak by si to krájala po vlákne, nedalo by sa to požuť,“ nedá sa odradiť otec. „Poď sa pozrieť.“
„Ja sa na to pozerať nemusím, a nemám čas. Keď mi chceš pomôcť, nakrájaj to bez zbytočných prednášok.“
Neprítomne hľadím von oknom a s nožom v ruke čakám, či niekto vstúpi do dverí a ponúkne mi pomoc. Musím sa s tým popasovať sama. Nemám talent na krájanie. Plátky sú nerovnomerné, mäso sa mi pod rukami šmýka, krúti, akoby bolo ešte živé. Pozerám na tú kopu dokatovaného mäsa. Vždy si pri krájaní s úsmevom spomeniem na rodičov. Ako dobre, že sa ich doťahovanie posledných dvadsať rokov vôbec nezmenilo.
Pri tvojich príspevkoch sa vôbec nezameriavam na formu či štýl. A ani teraz som to neriešil, pretože obsah to akosi všetko zatieni a vtiahne ma do diania. :)
Teraz ma to ale celkom dostalo, lebo sa mi to spojilo so situáciou, ktorú som sám zažil.
Rozmýšľal som, že ju sem napíšem, ale je to na celý veľký príspevok, tak možno inokedy.
Len chcem povedať, že niekedy si ani neuvedomujeme aké spletité sú cesty k zdanlivo samozrejmej veci. A že sa jednoduchými úkonmi stoja ťažké myšlienkové úvahy.
Aj to samotné krájanie mäsa v sebe skrýva viac.
Možno je tento môj komentár trochu nesúrodý, ale posledná myšlienka, ktorá ma napadla je, že opäť raz by bolo dobré prehodnotiť vzájomnú komunikáciu ľudí, a i celkové porozumenie vo vzťahoch. :)
K moru človek veľa vecí nepotrebuje. Plavky, tričká a krátke nohavice. To som si opakovala, keď som dobalila siedmu cestovnú tašku na našu tohtoročnú dovolenku. Išli sme dvomi autami. Ja s manželom, s dvomi deťmi a sestra s manželom a dvomi deťmi. Kufre áut boli tak napratané, že pri odchode, keď…
Konečne piatok. Zdena s Matúšom odchádzali na víkendový výlet. Tašky hodili do kufra a vyrazili. Čakala ich trojhodinová cesta. Celkom bezdôvodne sa smiali, opíjal ich pocit voľnosti a radosť z blízkosti milovaného človeka. Matúš stiahol okienko. Pocítili príjemný závan vzduchu v rozpálenom aute.…
Láska je tá najotrepanejšia záležitosť. Dvaja sa náhodou stretnú, preskočí iskra, začnú okolo seba tancovať a bla bla bla – buď to klapne, alebo nie. Začať sa to môže kdekoľvek. Tak dajme tomu na kurze nemčiny. Krátke utajované pohľady pri slovíčkach ich, du , er, sie. Dlhšie pohľady pri slovesách…
Ešte pred týždňom som mala rodinu. Teraz ležím uprostred lesa, ďaleko od domova, s poranenou nohou. Nedokážem sa už postaviť a čoskoro umriem od hladu a vyčerpania. Ak by som si mohla vybrať, miesto posledných dní by som radšej dostala guľku do hlavy. Je ľahké prijať od života to dobré. Je také…
Naša ZOO má pre všetkých návštevníkov veľké prekvapenie. Najnovší prírastok dostal meno Karol a na otvorenie pavilónu, v ktorom bude tento krásavec bývať, sa môžeme tešiť už o pár dní. Vedenie ZOO zostavilo tím expertov, ktorí prispôsobujú podmienky v pavilóne jeho prirodzenému prostrediu. Stromy…
Ľahostajne leží, pripravená na čokoľvek. Na každého. Nekonečne dlhé nohy, tesne pri sebe, pretínajú krajinu. Vlnia sa na miernych kopcoch, stáčajú sa v dlhých zákrutách a ak prídu k príliš vysokej hore, prerazia si cestu jej stredom. Diaľnica. Aby sme boli rýchlejší. Aby sme mali dosť miesta na…
S Henrichom bol život slnečný. Príjemných 25 stupňov, na dvore zelená tráva okolo nafukovacieho bazéna. Žiadne oblaky, žiadne prehánky, istota a pokoj. Biela blúzka so sukňou po kolená. Keď som sa schúlila do jeho náručia, bola som doma. Bol pozorný, otváral mi dvere, nosil ťažké tašky a počúval…
Ruky sa mi trochu trasú, keď zapínam lampu na nočnom stolíku. Na stene sa vytvorí jasný kruh žltého svetla, zvyšok izby je v príjemnom prítmí. Počkám, kým si sadneš do starého kresla. Teraz ti zahrám svoju tieňohru. Pomaly rozopínam gombíky a sledujem tvoj pohľad. Si vážny a pokojný. Máme kopu času…
Dnes som sa rozlúčila s priateľom. Nie nadlho, čoskoro sa ukáže. Nebude predsa tak ďaleko, aby nemohol kedykoľvek prísť, a také tie reči. Dnes som sa rozlúčila s dobrým kamarátom a keďže som sa nelúčila prvý krát v živote, tak je mi jasné, že nadlho. Že bude nekonečne ďaleko a už nebude mať čas len…
Volám. Denne volám s klientmi, s manželom, s mamou. Volám na psa, na deti, aby išli jesť.Volám sa. Lebo je to tak zvykom. Narodila som sa bez mena, no moji rodičia ho od prvého dňa tak často vyslovovali, až som si naňho zvykla.Volám sa Zuzana. Všade, kam prídem, už nejaká Zuzka je, alebo bola.…
Asi polovica detí s ADHD má aj iné pridružené poruchy či komorbidity. Je zrejmé, že v dôsledku toho vznikajú ešte zložitejšie podmienky, ktoré treba zvládnuť. Deti s ADHD majú často aj špecifické poruchy učenia (ŠPU), teda dyslexiu, dysgrafiu, dyzortografiu, dyskalkúliu, preto sú pre ne učenie sa,…
Milujem ťa na diaľku
svetelnou rýchlosťou
z Košíc do Kežmarku
žiarim ti do noci
Za oknom zúri svet
falošní proroci
rátajú jeho dni
Poďme im uveriť
zajtra je posledný
veď zajtra je len
nepoznané dnes
Tak vrav mi
ako poslednýkrát
že ma veľmi chceš
od rána až do polnoci
a potom…
Stretnutie
(Pilot 369 - trailer; sci-fi triler už v predaji)
Mahanaim, údolie rieky Jabbok, východný breh Jordánu, 1700 BC
Esau, s mečom v ruke, sleduje Jacoba, ako sa so sklonenou hlavou, krívajúc na ľavú nohu, potáca smerom k nemu. Jacobova tunika je celá zašpinená od blata, na viacerých…
Atlantics je debut filmovej režisérky Mati Diop francúzsko-senegalského pôvodu z roku 2019 odohrávajúci sa v Dakare – prímorskom hlavnom meste Senegalu. Romanticko-nadprirodzený lyrický príbeh ovinutý rúchom tajomstva nás sprevádza rôznymi sociálnymi vrstvami Dakaru – chudobnými podmienkami…
Bude moja duša pokojná, len ak ťa budem cítiť vedľa seba do konca 1. týždňa? NIE! Chcem to a ak to cítiš rovnako, prosím, poď so mnou na jeseň Tvoj život MILUJEM ŤA
Comments
Pridať nový komentár
Pri tvojich príspevkoch sa vôbec nezameriavam na formu či štýl. A ani teraz som to neriešil, pretože obsah to akosi všetko zatieni a vtiahne ma do diania. :)
Teraz ma to ale celkom dostalo, lebo sa mi to spojilo so situáciou, ktorú som sám zažil.
Rozmýšľal som, že ju sem napíšem, ale je to na celý veľký príspevok, tak možno inokedy.
Len chcem povedať, že niekedy si ani neuvedomujeme aké spletité sú cesty k zdanlivo samozrejmej veci. A že sa jednoduchými úkonmi stoja ťažké myšlienkové úvahy.
Aj to samotné krájanie mäsa v sebe skrýva viac.
Možno je tento môj komentár trochu nesúrodý, ale posledná myšlienka, ktorá ma napadla je, že opäť raz by bolo dobré prehodnotiť vzájomnú komunikáciu ľudí, a i celkové porozumenie vo vzťahoch. :)
Zostaň s múzou!
A teším sa na niečo dalšie. :)
a predsa je zaujimave ako sa vlastnosti z rodicov prenasaju na deti...
a tie deti casto ani nevedia, co je vlastne ukryte za tym "krajanim masa"...
;)
chcela som tym povedat, ze duskov komentar hovori aj za mna :)
muzam zdar!!!
že ste sa zastavili a zamysleli sa. Ďakujem za potešivé komentáre
tešia ma tieto tvoje opisy "obyčajných" vecí, ktoré si uvedomím väčšinou až keď o nich napíšeš :-)
ale to je asi tou dobou...:-) (to bolo naschvál:-)))) )
teším sa na ďalšie pripomenutia.