Benátska lagúna - jeden z najkrajších kútov Talianska - skrýva okrem najznámejšieho ostrova - Benátok aj ďalšie poklady.
Chodím ich so svojimi priateľmi objavovať opakovane.
Program si organizujeme sami: na vypožičanej lodi, ktorú si riadime sami. (Nepotrebujete na to nijaké kapitánske skúšky…
Kníhkupectvo Martinus na Obchodnej ulici zažilo v druhú októbrovú stredu milú slávnosť - do pozornosti čitateľov sa odporúčala nevšedná zbierka básní.Podujatie moderovala Lucia Šorálová, známa slovenská speváčka.Vlastne, vydanie zbierky básní Prelet nad životom bol jej nápad, o ktorého realizáciu…
Vybral som sa vám ja začiatkom septembra, po prvý raz v živote do Bystrice, na jarmok. Reku, je po žatve, pokosenô je, čo budem doma podaromnici hlivieť. A veru, neoľutoval som.Na námestí ma privítala našikmená Hodinová veža... a tak som si povedal: "Iní vyšli, i ja vyjdem. Veď tých 101 schodov…
FOTO: Braňo + Milan + autorNaša tradičná jesenná túra viedla tohto roku na pozoruhodnú zrúcaninu hradu Hrušov.Autom sa dostanete k nemu najbližšie cestou zo Zlatých Moraviec smerom na Skýcov (cez Topoľčianky). Cca 6 km za Topoľčiankami sa objaví vpravo pri ceste autobusová zastávka s parkoviskom.…
https://www.youtube.com/watch?v=ci174tvf718
Na príspevku sa lenivo stále pracuje...Sen všetkých cestovateľov - Rio de Janeiro. V Riu, spolu s predmestiami, žije okolo 11,5 milióna obyvateľov. Mesto patrí medzi najnavštevovanejšie turistické destinácie Južnej Ameriky. Vpredu legendárna pláž Copacabana, vľavo pláž povestná veľkými vlnami,…
Nočnou ulicouRúti sa čierne autoKolesá svištia po asfalteKužely svetiel krájajú nocVytie motora preniká tabuľkami okienDo ticha spálníĽudia sa strhnú Zamrmlú čosi akoKtorý čert, takto v nociA nerušene pokračujú v snívaníZatiaľčo čierny, vychudnutý šoférZabočí o ulicu ďalejZahne pod bránuDupne na…
FOTO: autor + SoňaObvyklým východiskom trekov / výjazdov na Machu Picchu je CUZCO. Do Cuzca sa dostanete z metropoly Peru - LIMY špeciálnou leteckou linkou. Let trvá síce len 50 minút, výhľady na zasnežené Andy vás však určite dostanú. Rovnako ako pristávanie na dráhe letiska vtesnaného medzi domy…
Foto: Soňa + autor_________________________Peru, juhoamerická cestovateľská TOP 1. Prileteli sme sem z Patagónie. Kratšie cesty z Európy vedú cez Karibik, Amazóniu alebo Rio. Lima - Letisko Jorge Chavez International - mravenisko ľudí a lietadiel.Náš boeing sme tu nechali pár dní "na stojánke",…
(Foto: Soňa + autor)Na úvod malé zopakovanie školských vedomostí:Amazónia je označenie geografickej oblasti povodia Amazonky.Nachádza sa na území Brazílie, Bolívie, Peru, Ekvádoru, Kolumbie, Venezuely, Surinamu a Guayany. Má takmer 7.000.000 km2, a toho 5.000.000 km2 vypĺňa Amazonský dažďový prales…
Comments
Pridať nový komentár