Kníhkupectvo Martinus na Obchodnej ulici zažilo v druhú októbrovú stredu milú slávnosť - do pozornosti čitateľov sa odporúčala nevšedná zbierka básní.
Podujatie moderovala Lucia Šorálová, známa slovenská speváčka.
Vlastne, vydanie zbierky básní Prelet nad životom bol jej nápad, o ktorého realizáciu sa pričinila veľkou mierou. S autorkou ju viažu rodinné vzťahy: je jej vnučkou.
Pani Emília Filipová, dnes 89-ročná, písala básne celý život.
Okrem Lucie má pani Filipová ďalšieho slávneho potomka: spevák, herec, skladateľ, hudobník a veľký nadšenec informačných technológií Jaro Filip bol jej syn.
Knihu prekrásne ilustrovala česká maliarka Lucie Pavlová, ktorá poslucháčom sprostredkovala svoje pocity z autorkinej poézie, ktorá ju, podľa jej slov, veľmi oslovila.
Záujem médií o záznam z tohto podujatia bol naozaj nevšedný.
Lucia zhudobnila jednu báseň zo zbierky svojej starej mamy a zaspievala ju s doprovodom Petra Preložníka, známeho slovenského klávesistu.
Medzi divákmi ste mohli nájsť aj niekoľko známych tvárí, napr. Richarda Mullera.
Na pódiu sa vo finále prezentácie knihy objavil známy herec, spevák a textár Milan Lasica, ktorý s intenzívne spolupracoval aj s Jarom Filipom.
Práve on slávnostne uviedol knihu do života.
Potom už si vyhradili pre seba pani Filipovú médiá, ale i bežní návštevníci kníhkupectva so žiadosťou o podpisanie knihy.
Ďalšou známou tvárou na krste bol vydavateľ knihy Ondřej Soukup, producent, skladateľ (najmä filmovej) hudby (Kolja, Tmavomodrý svět, Nejasná správa o konci světa, Vratné láhve...).
Želáme knižke mnoho spokojných čitateľov.
Na Slovensku ju distribuuje vydavateľstvo Enigma Publishing.
Pridať nový komentár