372
Cestovateľský blog

Jar 2013: Burda + Vadaš


Pohľad zo skál Kováčovských kopcov: vľ. Ostrihom, v diaľke most Márie Valérie, vp. Štúrovo, vp. dolu ústie Hrona do Dunaja.
KLIKnite si a pokochajte sa.


KLIK


Rúžičky kvitnú zase, vó svójéj pĺnej kráse ...


Kalná nad Hronom: sovietsky tank T-34.


HAŤ - ZABIJÁK
Žiaľ, aj v Kalnej nám - vodákom pribudla vodná elektráreň = ďalšie otravné prenášanie + za veľkej vody nebezpečenstvo utopenia.
O deň po našej návšteve tohto miesta (28.4.2013) mala posádka raftu splavujúceho Hron za vysokej a studenej vody menej šťastia. Vo valci na obrázku sa raft prevrátil a jeden z vodákov (56-ročný) sa pod ním utopil. Jeho dvaja synovia s ťažkosťami a zraneniami vyplávali. Vodu skrátka netreba podceňovať. Osobne by som časť viny za túto smrť pripísal aj projektantovi tejto elektrárne, ktorý - ako je u nás zvykom - nenaplánoval pri hati bezpečný sklz pre vodákov, ako je zasa zvykom v civilizovaných krajinách. V Čechách dokonca sklzy k starým hatiam pridávajú! Prečo nie je budovanie sklzov pre vodákov pri stavbe MVE legislatívne prikázané?!
Majitelia MVE, projektanti i ministerskí úradníci zrejme považujú vodných turistov len za otravný hmyz. Po Hrone prejde ročne 10.000 vodákov, často rodín s malými deťmi! Kto bude ďalší?!


Dom bojovej slávy - na bočnej stene sú stopy guliek po dlhých bojoch za 2. svetovej vojny.


Kamenica nad Hronom: štart našej túry do Národnej prírodnej rezervácie Kováčovské kopce.


A sme na skalnej vyhliadke - napriek silnému vetru a hmlovému oparu nad Ostrihomom a Štúrovom sme si túto peknú panorámu vychutnali...


... niektorí (ako napr. Milan Ivanič) aj cez okulár kamery - Milan loví zábery do videofilmu o Hrone, ktorý by mal byť hotový do Vianoc 2013.


Horský masív Burdy je lokalita európskeho významu, vulkanické pohorie s významným teplomilným zoskupením fauny a flóry. Ide o najteplejšie a najsuchšie územie Slovenska.


Na našich akciách sú vždy prítomné aj deti - spoločné zážitky s rodičmi uprostred prírody, v kolektíve turistov prekonávajúcich spoločne nástrahy hôr či vody, nenahradí nijaká sociálna sieť ani najnovší tablet.


Julo medituje.


Zvyšok dňa sme príjemne strávili na jednom z najväčších termálnych kúpalísk u nás - v štúrovskom areáli VADAŠ. Naviac - práve bol otvárací deň sezóny, a tak bol vstup do areálu i bazénov zdarma. No, nechoďte tam!


V areáli nájdete 8 bazénov, vrátane dvoch "vyhrievacích", detského bazénu, bazénu s umelými vlnami, nudistického, krytého, ... rôzne druhy šmykľaviek, množstvo bufetov s jedlami a nápojmi, veľkú plochu na stanovanie, chatky, hotelové ubytovanie, detské ihriská, plážový volejbal atď.


Bol to pekný deň
(Najbližšia pešia turistika - september 2013)

Comments

Pridať nový komentár

Nikdy som si nemyslela, že kraj tam celkom celkom dole na juhu môže byť taký pekný. Nuž, mýlila som sa. :)

Ľahká príjemná reportáž, odzrkadľujúca pohodu a hrejivú rodinnú atmosféru. Ale však čo sa dá iné čakať od kapitána, všakže? ;)

... teší ma, že sa Ti páči reportáž i tento pekný kút Slovenska. Južné pohraničie má však ešte jednu perlu - Dunajské ramená. 

Pozri si môj film z r. 2001 (na našom českom webe), zobrazujúci čarovný vodný svet, stvorený Dunajom. Film nemá komentár, je v ňom len krásna hudba.

http://www.enigmaczech.cz/weblogy/vlado-preloznik/splavujete-reky/video-dunajske-ramena

P.S. 
Až umriem, celkom by som  pristal, aby 100 g môjho popola vysypali práve do Dunajských ramien zo Šípovej hate (zvyšok odložiť na zimu, na posýpanie šmykľavých chodníkov).

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
107
Počet nazbieraných
13, 011

Bývam pri Nitre na okraji strašidelného pohoria Tribeč. Som dlhoročný splavovač riek, jazier a morí. Okrem toho sem-tam vydávam knihy.

Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť