1579
Kope vás múza

Nervy

Sedel som a gánil do zošita. Stále mi nič nešlo do hlavy, hoci som sa učil už tretí deň. A zajtra je písomka! To bude päťka! Bodovacia stupnica je prísna, a navyše, opravné u nás neexistujú! Achich ach.

,,Francúzska revolúcia bola v rokoch tisíc sedemsto... tisíc sedemsto... do čerta!"

Zase som to zabudol. Nič iné sa ani neučím, ostatné úlohy vždy rýchlo načarbem, a nič. Ani som sa nehol.

Schmatol som učebnicu a otvoril si ju na obsahu. Chcel som vedieť, čo mi ide. Začal som zaškrtávať ceruzkou:

Meštianstvo sa búri Neviem

Gilotína- novodobý kat Neviem

Napoleon prichádza Viem

Koniec Napoleonovej vlády Viem

USA verzus Anglicko Hm...

Spolu proti otroctvu v USA! Viem

Musel som pohnúť s tým Francúzskom. Ani som nevedel, či tam bol Ľudovít XVI. alebo XVIII.! Achich...

Pozrel som sa na hodiny. Už bolo 22.40. Asi by som mal ísť spať... Nie! Ešte nie! 

Túžil som spraviť ťaháčik. Učiteľ má však zrak ako orol a ešte by som namiesto nádejnej štvorky dostal päťku a upozornenie do žiackej. Tak som spravil to, čo ma prvé napadlo. Otvoril som šuplík, vytiahol papier a začal pekne slovo po slove prepisovať celú Francúzsku revolúciu. A potom zase. Bolo to šialené, ale bola to moja posledná nádej na trojku. Dúfal som...

Ach jaj. Mama klope na dvere. Je čas ísť spať.

Keď som zaspával, bolo 2.10. 

                                                    ***

Dejepis bol až posledný, takže si viete predstaviť ten strach trvajúci celých mučivo dlhých hodín. Bol som zúfalý.

Na matike som nevedel, koľko je 45 na druhú ani s Tabuľkami.

Na slovine som v slove antikoncepcia napísal anty a pcya.

Na dvojhodinovke výtvarnej výchovy som kreslil trávu modrou a oblohu zelenou.

Na angline som namiesto I have a black hair napísal I have a black hear.

Na nemine v množnom čísle trikrát dal člen der namiesto die.Zvoní.

 Konečne siedma hodina. Bolo mi strašne, ale knihy som sa ani nedotkol. Človek všetko zabudne, ak sa to učí na poslednú chvíľu a ešte sa tým viac vynervuje.  

Zvoní. Učiteľ je už tu. Rozdáva obrátené písomky. Zatlieska a otáčame písomky. Čas na vypracovanie: 30 minút. Nadýchol som sa a pozrel na otázky.

Meno: Anton Peter Hlaváč

Trieda: 8.B

Deň: 20.11.09

1. Čo považujeme za začiatok francúzskej revolúcie?

Dobytie Bastilu, kráľovskej väznice

2. Čo je to národný konvent?

Bol najvyšší zákonodarný a výkonný orgán vo Francúzsku od 1792 do 1795, vyhlásil republiku a zosadil kráľa Ľudovíta XVI. z trónu.

3. Aké je meno najslávnejšieho francúzskeho revolucionára?

Robespierre

4. Charakterizuj bitku pri Slávkove!

Bitka troch cisárov, Napoleon v nej porazil ruského cára a rakúskeho cisára. Odohrala sa na Morave v dnešnom Česku.

5. Čo spravil Napoleon roku 1804?

Nechal sa korunovať za cisára Fancúzov ako Napoleon I.

6. Ktorá bitka prinútila Napoleona definívne ustúpiť? Kam odišiel?

Bitka pri belgickom Waterloo. Napoleon odišiel na ostrov sv. Heleny.

7. Charakterizuj ,,bostonské pitie čaju"!

V Bostone sa ľudia  prezliekli za Indiánov a v prístave napadli lode dovážajúce anglický čaj. Všetok čaj nahádzali do mora.

8. Ako sa volal prvý prezident USA?

George Washington

9. Ktorý prezident USA zakázal otroctvo?

Lincoln

10. Aké bolo hlavné mesto Juhu? Ako sa volal Juh ináč?

Richmond a Konfederácia

Mal som veľký strach pri odovzdávaní písomky. Trikrát som si ju kontroloval. Výsledky mali bzť v sobotu na Internete. 

                                                ***

V sobotu večer o 18.00 som si sadol k počítaču a otvoril si stránku školy. Potom som sa prihlásil na svoju internetovú žiacku knižku. Už som tam mal 2 z prvej písomky a 1 z odpovede.

Kým ma počítač prihlasoval, zavrel som oči. Po chvíli som sa odvážil pozrieť na monitor. Hneď mi do očí udrelo toto:

Dejepis/ 2 1 1

Od úľavy som skoro odpadol. Dostal som jedna! Keď som si spomenul, ako som sa vo štvrtok stresoval, bolo mi do smiechu. Moje nervy zvládli ďalšiu skúšku.

Pridať nový komentár

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
54
Počet nazbieraných
2, 445
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť