2342
Kope vás múza
https://blog.enigma.sk/wp-content/uploads/2017/05/IMG_20170502_181540-1.jpg
06.01.2013 - 22:22
7
96
1349

O zelených jednorožcoch (s epizódnym výskytom žiráf)

Dostala som od Gina „zadanie“ – napísať básničku o zelených jednorožcoch, konzumujúcich bryndzu počas hrania na harfu.  K námetu sa vyjadrovať nebudem, nuž a toť ten „skvost“ :D

 

Stádo divných jednorožcov zasadlo si v tráve,

Boli také nenápadné, boli také hravé.

Hravé boli vari preto, že na harfe hrali,

nenápadné preto, že sa v tráve vyváľali.

 

Tá ich šmrncla do zelena, nech s ňou pekne splynú,

tak pod paľbou dravých lovcov skoro nezahynú.

Bola by ich veru škoda, takých pekných zvierat,

V kolobehu žitia zverov nastala by diera.

 

Tak to bolo, keď žirafy zhltli všetky listy,

Každý klopil oči k zemi, vinník bol však istý.

Nebolo už listov nikde na stromoch a kríkoch,

Pošiel celý žirafí rod, aj s ich praprastrýkom.

 

Odvtedy sa jednorožce rozhodli žiť sami,

Na zásobách bryndze frčia s polobagetami.

Netrápi ich divoký svet s hádkami a vojnou,

V zapadnutom údolíčku našli teplý domov.

 

Comments

Pridať nový komentár

:D :D tak toto už je moc.. už píšeš aj na objednávku? :)

Opäť super napísané, k tomu už ani netreba komentárov.. bryndza aj listy zjedené, takže všetko ako má byť.

Už by ma len zaujímalo, čo všetko požil človek, ktorý ti tento námet dal – či listy alebo aj šišky, podľa mňa tam toho muselo byť značne viac :D

Nooo... ak dostaneš nejaký šialený nápad a budeš mať silnú túžbu vidieť ho zveršovaný s puncom mojej autorskej dielne, možno sa nechám nakecať ;)

A čoho sa nadýchal Gino, to Ti nepoviem, budeš sa ho asi musieť opýtať sám :D

A vďaka za milé slová, vždy potešia :) A Ty kedy niečo vyvesíš? Už dávno som od Teba nič nečítala :)

Noo odo mňa ešte dlho asi nič neuvidíte, skúškové mi dáva zabrať už hneď takto zo začiatku roka :D a hlavne teraz asi uvažujem hrozne vecne, v hlave držím tony zbytočného právnického odpadu a môj mozog nie je schopný akejkoľvek umeleckej abstrakcie :) takže až po skúškovom snáď niečo zavesím, bez ohľadu na to, ako dopadne :P

Dovtedy sa tu majte a nech vám múza dáva kopance! (ale nie kopačky :D)

Ja by som aj vedel, čoho som sa nadýchal, ale v rámci nepublikovateľnosti istých skutočností si to nechám pre seba :) Však vieme...

Toooo... som teraz asi nepochopila :D Ale však nemusím všetkému rozumieť, blondíny majú povolené :P

Som prezidentom Spoločnosti pre výskum neobvyklých zvierat (SVNZ), ktorá úzko spolupracuje s Klubom horizontálnej alpinistiky (KHA), kde tiež zastávam rovnakú funkciu.
Na minulom zasadnutí SPVNZ nás veľmi zaujal popis Jednorožca zeleného, takže sme sa rozhodli toto zviera zaradiť do nášho výskumného programu. Prednosť však bude mať i naďalej náš pilotný projekt budovania výskumných staníc na sledovanie Kozy bezoárovej ľavotočivej, ktorý sa v odborných kruhoch označuje za vedeckú senzáciu. Žiaľ, oficiálna pseudoveda, ohlupujúca masy študentov na univerzitách nezmyslami, naše výskumy systematicky zosmiešňuje. Pravda však, ako vždy, vypláva nakoniec na povrch.

Poznámky:
(1) Koza bezoárová ľavotočivá (KBĽ) má vzhľad ako bežná horská koza. Zvláštnosťou sú jej končatiny: ľavá predná a ľavá zadná noha sú oproti pravým nohám kratšie. To je dôvodom, že KBĽ môže žiť len na šikmých povrchoch, ovšem len do sklonu 65 stupňov. Pri pohybe opisuje okolo kopca ľavotočivú skrutkovicu. Na rovine padá a je neschopná pohybu. Náš výskum sa sústreďuje na potvrdenie hypotézy existencie KBP.
(2) Klub horizontálnej alpinistiky združuje nadšencov najmä z rovinatých častí našej krajiny, ale máme mnoho členov aj z rozľahlých oblastí Sibíre (cárske Rusko je kolískou tohto športu). Od bežnej alpinistiky sa horizontálna líši tým, že dobýva vodorovné povrchy, pričom poloha tela je rovnaká, ako pri bežnej alpinistike, teda rovnobežná s povrchom - športovec sa teda de facto plazí. Horizontálny alpinista je, podobne ako bežný alpinista, plne vystrojený: má čakan, mačky, skoby, laná, batoh, stan, varič, GPS, ...

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
54
Počet nazbieraných
5, 582
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť