2514
Kope vás múza
12.11.2012 - 14:46
7
154
1568

Pouličný hudobník

Pouličný hudobník

král múz zároveň i nik

nad úspechy povznesený

ostatnými prehliadaný

hrá si a na prstoch rany

ticho stratia sa v jeseni


Pristaví sa nikto

ťahaný preč každým

hráč však vždy je victor

chladnej mestskej dlažby

čo ho spája s luďmi

- nikdy nezabudni

verný jej buď, verný buď mi!


Na dlážku päť mincí

dal tam sám pre ludí

vynálezca piesní

gitary Da Vinci

- nik ich nezobudí

a tak ďalej kreslí

tónov dávny vyšší princíp


Pouličný hudobník

král muž či snáď vôbec nik

ostatnými prehliadaný

akordy Cmáju

hrá si a na prstoch rany

struny spočítajú


Ruku má král mužnú

a tak hráva kde-tam

žije za almužnu

v zbytku svojho sveta

C A E G H C

ďalej stláča pražce

tie motory svoje hnacie


Pri ohňoch znie gitara

symfóniou lúky

- v meste nik sa nestará

o jej ultrazvuky

Betónom sa náhlia

medzi nimi aj ja

niekde medzi nimi aj ja

Comments

Pridať nový komentár

Tak aby si vedel, dala som si tú námahu - a prečítala znova všetky Tvoje príspevky :P

Popravde, väčšina tých vecí sa mi zdá lepších. Ale uznávam, áno, je to aj myšlienkou. Že toto je naozaj také viac lajt. Ale - štýlom a odľahčenosťou mi to pripomína tú Múku pre masy, či ako sa to volalo (ide tiež o text piesne, že?). A vlastne, nie je to zlé, má to len zlý štart. Tá prvá strofa je slabá, zvyšok, ešte okrem tej, kde menuješ akordy, je dosť fajn. Ak to teda beriem tak odľahčenejšie a ešte aj zohľadním, že ide o text. Nebude to horšie, ako tá múka. :) Mimochodom, tú kombináciu akordov si neviem dosť dobre predstaviť "v akcii". :D Ale je mi jasné, že ide len o napasovanie do textu. :)

A. Keď už som nanovo preliezala tie Tvoje príspevky (a čítala k nim aspoň zbežne aj diskusiu), narazila som na jednu vec, čo som akosi prehliadla. A to konkrétne na komentár, v ktorom si sa ohradil proti osloveniu Klimo. Tak mi teda prepáč, nejako som si to nevšimla :D Len keď, ono to tak prirodzene vyplynie či už z Tvojho priezviska, alebo pseudonymu... no povedz mi, komu sa chce vypisovať stále Klimeux (a to môžeš byť rád, že viem písať a čítať a neskončil si ako kelmux)? Tak mi prepáč, že som si to skrátila. Len keď to Klimeux je také dosť nepraktické. Tak ako Ťa mám potom volať? Há? Či zaparkujeme k občianskemu menu. :P A tá Wavča mala byť "trestom" za Klima? Niežeby mi to vadilo :)

Ale aby som sa vyjadrila ešte k básni ako takej. Vlastne, už som sa vyjadrila, tak čo tu šaškujem :) No nie, keď sa povznesieme nad prvú slohu, tak je to fajn a ešte aj s tým vysvetlením s autentickým zážitkom to pre mňa nabralo trošku iný rozmer. Je to sympatické. Ale stále platí, čo som napísala o dva odstavce vyššie. :D

Tak no. Asi toľko ja a môj názor na kvalitu Tvojich textov. Môžeš mi oponovať, ak nesúhlasíš... :D

Joj a ešte jedna vec. Nie, nemäkne Ti mozog, neber to tak. A starosti... nuž, občas nás každého zavalí. Dúfam, že to nie je nič moc zlé. To by ma mrzelo. Drž sa a píš. Píšeš dobre. K..K....(nehnevaj sa) Klimo :)

Wavča, dík za pochvalu motta :) Wolker je môj top obľúbenec (a nemyslím tým ani nápoj ani texaského rangera :D).

A už choďte niekam s tou vašou latkou! :D ani ma momentálne nenapadá, čím konkrétne som ju táák strašne vysoko nasadil.. možno sa vám to len vtedy zdalo a kebyže si to prečítate dnes, tak vás to až tak nenadchne. Nedávam sem všetko, mám aj kopu slabších vecí, hlavne tie staršie. Napríklad tá posledná, uznávam, že bola horšia ale s touto konkrétne som ja spokojný (i keď jasné, že beriem aj iný názor :)). Jasné, je to lajtovnejšie, ako píšeš ale tak to je aj tou témou.. nebaví ma stále písať o veľkých myšlienkach, hodnotách atď. atď., lebo čím je báseň všeobecnejšia, tým je často menej naozajstná alebo úprimná, niekedy z toho môže vzniknúť až dosť silný pátos. Takže treba aj o obyčajných veciach, ľuďoch a podobne.

Minule som išiel po meste, strašne som sa ponáhlal niekam a zrazu som zbadal ošarpaného človiečika, ako si hrá na rohu ulice no a už bola pesnička na svete (áno máš pravdu, je to text piesne v prvom rade). Takže tak.. možno máte pravdu, možno mi mäkne mozog alebo mám len moc starostí, alebo moc počúvam Nohavicu a kazí ma :D

So mnou je to jak s kapitalizmom.. :D nemôžem donekonečna rásť.. to sa proste nedá :P ale ďakujem za komentár, som rád, že píšeš to čo si aj myslíš :)

Klimo,

máš Ty ale smolu, že si si latku nasadil tak vysoko :) S Ginom sme sa zhodli, že sa nejako kazíš :D Musela som si to nechať odležať, aby som nebola veľmi subjektívna (to aj tak som) a nepovedala (nenapísala) niečo, čo s čím by som neskôr nesúhlasila (ale to sa ešte pokojne môže aj tak stať).

Ako takto. Dnes, keď som to s odstupom v pokoji čítala znova, vo mne zosilnel pocit, že toto nie je báseň ako taká, ale text piesne. A to je "poľahčujúca okolnosť" :) Ale možno sa mýlim, oprav ma :) Ono, nie je to zlé, ale na tie Tvoje skoršie veci to prosto nemá. I tu máš pekné momenty, pekné rýmy, myšlienky, ale je to celé také lajtovejšie a možno i odfláknutejšie. Ako niektoré myšlienky a ich stvárnenie sú naozaj pekné. Len je to možno také trošku nevyvážené, hoci, asi ani to nie je to právne vyjadrenie. Prosto toto je trochu nižší level, než na aký si nás "nachutil". ;)

Nehnevaj sa na mňa za úprimnosť. Určite píš ďalej, rada čítam Tvoje veci, talent rozhodne máš (aspoň pokiaľ si taký laik ako ja, môže dovoliť taký názor) :)

P.S.: Ešte jedna odveci poznámka... máš hrozne pekné motto. Prosto, vždy keď to čítam, tak ma tak... joj. No krásne si si vybral. Odveci, prepáč, ale musela som :)

K tým menám, mne absolútne nevadí Klimo, ako dokážem si predstaviť aj horšie skomoleniny typu kelmux :D ..neviem už kto to napísal ale zrejme na to použil kombináciu slov helmut a termix :D (inak termix ešte vôbec existuje?? som ho nejedol roky ale to odbočujem od témy.. ach aké ťažké je vo vyššom veku niekedy udržať myšlienku :D)

Tá wavča, to mi len tak spontánne napadlo, nebolo to motivované pomstou :D podľa mňa je to celkom pekné.. potreboval som nejak poženštiť tvoj nick (niežeby tvoj nick nebol dobrý ale ten mužský rod ma pletie.. mám kamarátku, ktorú voláme podľa jedného nemenovaného v lese žijúceho párnokopytníka s parohami no a niekedy neviem, či o nej hovoriť v mužskom či ženskom rode :D).

Tá prvá strofa je hneď refrén vlastne.. čo sa týka tej kombinácie akordov, tak si to vyžaduje trochu väčšiu predstavivosť a hlavne zhovievavosť :D už som počul všetky možné aj nemožné kombinácie.. táto je dosti podivná ale hlavne sa to dobre vyslovuje a o to v prvom rade išlo :)

A na Múku mi nešahej! :D mám rád angažované texty a vážim si, keď niekto zakomponuje do diela aj nejakú kritiku (nie úplne prvoplánovú typu: všetko je na p...! :D) alebo hľadá odpovede na určité spoločenské otázky.. iste, dá sa tomu aj vyhýbať, i takéto umenie je fajn ale pre mňa osobne nemá až taký význam.

No a starosti.. tých mám teraz nad hlavu.. ale možno, že keby som ti ich povedal, zasmiala by si sa :P ..lenže aj drobná starosť je starosťou obrovskou dokým nepríde väčšia :D takže tak :)

A ak chceš ešte nejaké typy na zaujímavé prezývky, tak navrhujem Klimčo, Kelímek, Klinec... a to by aj stačilo :D

Zdravím Kelímek alebo čo (to je ako kelímok od jogurtu :)),

predstav si, i také socíkovské výdobytky ako termix, ešte stále exitujú. Zájdi in da obchod a môžeš si nostalgicky zaspomínať na časy, keď si bol ešte mladý (a nemal si problém s udržaním myšlienky a iných vecí :P), ty 22 či koľko ročný starec :D

Tak no, ťažko hádať rod neexistujúcemu menu. Teda neviem, ako by som klasifikovala Wavako, ale ani celkom na mužský mi to nepríde. Ale tak, je to také možno aj trošku neosobné - ako Klimeux. Keď má človek chuť na akési familiárnejšie oslovenie, ani jedno z toho nie je ktoviečo :) (to ako jeleň? :D)

Hej, dá sa to chápať ako refrén, i s tou druhou obmenou o dve strofy nižšie. No... skôr než predstavivosť asi tú zhovievavosť. Ale tak keď budem mať čas a spomeniem si, možno to pre tú srandu vyskúšam. Ale už len od pohľadu to pôsobí dosť divoko :D A hej, je mi jasné, že šlo o to, aby to zapasovalo do textu :)

Hej, tak moment :) To, čo som hovorila o múke, v žiadnom prípade nemalo mať hanlivý charakter. Len som porovnávala, keďže oboje tipujem na text piesne. A múka je fajn. Pripadá mi taká trochu "krylovská", ale možno to je len tým kráľom :)

No neviem, či by som sa smiala. vylúčiť sa to nedá :) Možno ani nie. Ono, je to presne ako si napísal. Aj drobnosť môže byť veľkou starosťou, pokiaľ nepríde taká naozaj veľká.  "Bezproblémové" obdobie nikdy netrvá dlho, človek akosi furt ide spod odkvapu pod ďalší odkvap. To asi aby sme sa nenudili :) Ale hlavu hore, ono to prejde. A príde dačo iné :D

No, tak šem še i ja rozkecala odveci. Ale však ako by to aj bolo. Už dávnejšie tu nebol dlhý rad komentárov odveci, no nie? Gino nám teraz akosi spí :P

A... ak by Ti to veľmi neprekážalo, asi by som radšej ostala pri tom Klimovi :) Ale ak áno, pokúsim sa "sekať dobrotu" - a preto upečiem koláč :D

Kľudne zostaň pri klimovi.. je to stále lepšie jak klimaktérium :P (ale ani ten kelímek, či po slovenčená verzia kelímok) nie je najhorší.. mne už sú tie jogurty akosi súdené, je dosť možné že v budúcnosti budem pracovať v oddelení jogurtov, v prípade, že nepôjde všetko podľa predstáv, čo asi nepôjde a miesto Mgr. si budem trebárs pred meno písať Jgr. :D (ale to len tak mimo témy, aby si si nemyslela, že si tu jediná, ktorá sa niekedy pri komentovaní vzdiali pôvodnej myšlienke.. i keď uznávam, že na vás dvoch s ginom strabliggim sa nechytám ani náhodou :D)

A inak ten termix som už pár krát hľadal v obchode a nenašiel.. možno, že ho predávajú len u vás (posledné zásoby z 90-tych rokov) :D

S tou lesnou zverou si to uhádla presne.. je to divná prezývka ale aspoň keď niečomu nechápe, môže oprávnene povedať, že je z toho jeleň! :)

Tak ako som aj ja teraz jeleň z toho, čo tu vlastne píšem :D ale veď nevadí... len vždy ľutujem toho chudáka autora (v tomto prípade mňa:D), ktorý musí všetky tieto výplody pod svojím príspevkom prečítať dúfajúc, že nájde cennú radu, ktorá ho posunie ďalej, pričom jediné, čo sa posunie o dosť ďalej je ručička na hodinách :)

Inak minule gino spomínal akési fórum či čo kde nikto nechodí, ale vôbec neviem čo myslel.

P.S. ..a áno, „básník s kytarou“ bol fajn, mám rád jeho tvorbu ale na tomto ani inom blogu by sa asi nepresadil, kvôli gramatickým rýmom... :D

e.forum-zdarma.sk

Len sa nezľakni, keď ťa hryzne nejaký kojot, alebo hyena, je to tam zakapané viac ako na divokom západe.

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
26
Počet nazbieraných
4, 007
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť