1303
Kope vás múza
16.09.2009 - 22:43
5
87
1287

ŠACH MAT

Šach mat 

Keď smutná láska ti nedá spať

a v bdení strácaš hlavu,

keď ruky chladné ako biela inovať

hľadajú náruč dravú,

no len v myšlienkach,

lebo realita bije,

keď hrabeš v milých spomienkach

a rozum si ich skryje.

Nechce ich dať, len tie zlé sa derú,

nechce im rozum pomáhať,

bolesť sa mení v prehru.

Prehratá partia životného šachu.

Meníme figúrky, či už dosť?

Srdce je momentálne v krachu

a rozum, akoby bol iba drzí hosť.

Comments

Pridať nový komentár

Skutočne veľmi pekne. A ja nechválim často :D:D:D:D pekné obrazy. Niektoré možno ošúchanejšie, ale... ten začiatok... hlavne ten sa cíti talentovaný ;) Pozdravujem a prajem veľa kvalitných myšlienok :)
veľmi pekne ďakujem za slová ktoré potešili. Toto je naozaj moje srdce a moja bolesť, ktorá rástla postupne keď po 26 rokoch ste matkou troch detí, ľúbite, a zrazu rana, vraj neľúbi a potom prídete na to že je v tom iná, neskôr, že aj ona má deti a posledná rana čaká dieťa. Nuž a z domu nechce odísť aj keď tu chodí iba spávať. Je vo mne veľa nešťastia

... ideš na to dobre - písanie básní je účinnou psychoterapiou - aj mnohých známych básnikov a spisovateľov práve písanie podržalo nad vodou v ťažkých životných situáciách (napr. Božena Nemcová napísala najkrajšie pasáže svojej Babičky práve v čase, keď jej zomrela dvojročná dcérka, zvláštne, že práve tieto časti sú presvetlené pohodou, radosťou a oslavou života.) - Ty si na tom oveľa lepšie, sklamal Ťa iba nejaký chlap a Tvoje deti sú, verím, zdravé a životaschopné.

Na svojho (bývalého?) miláčika sa skús pozrieť aj s trochou irónie a humoru: Mať tri druhy detí (moje, tvoje, naše) a k tomu dve ženy, z ktorých každá by chcela, aby si svoju lásku, starostlivosť a peniaze venoval iba jej a na dôvažok dva byty, z ktorých ani v jednom sa necítiš celkom doma, nie je asi nijaká veľká životná výhra.

Dobre to vyjadruje tento text: http://www.mojemp3.sk/playing.php?id=9263

Ten chlapík by si tuším zaslúžil skôr poľutovanie, než odsúdenie, skrátka ďaľšia obeť mužského genetického predurčenia - rozsievača génov :-)

Aj som sazasmiala, ale básne sú už na svete a mne sa páčia sú kúskom mňa a kúskom mojho života. Všetko sa to stupňovalo, papiere po ktorých som písala boli zalievané sĺzami a ja somveľmi pomaly odkrývala tajomstvá ktoré okolo mňa rástli. KEBY SI VEDELA AKO SOM MU VERILA, EšTE AJ TýM BLUDNýM REčIAM, žE LáSKA OCHABLA, žE POTREBUJE KAMARáTOV A MUSí ZA NIMI, žE SI NAšIEL AJ DRUHú PRáCU PRI KTOREJ SI ODDýCHNE A KTORá HO NAPLňA.Som hlúpa, či naivná,ale na takýto život ťa nikto nepripraví, hlavne ke´d máš zlé zážitky z detstva a upneš sa až bezhlavo.....
... celý problém má jednoduché riešenie - povoliť mnohoženstvo. Arabi to už dávno pochopili :-)

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
20
Počet nazbieraných
495
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť