Kým luna mladáZa poslednou vlnouNa útes sedáLúči sa slzouMŕtva tak bledá Luna tak ticháBolesťou vzdýchla...
ITýraš maMučíš maSvojím tichomZráňašChýbaš a ...Ja milujemNo i keď to viemPovedať nemôžemŽe kazíš mi deň No keď bozkávaš Si lepší ako senIIZrazíš na zemVytiahneš nôž A chceš Skončiť smútokIIIŽiť by sme žili Len keby kosti nám nehniliA nepraskali žily Boli by sme zmyli Vášne duše skutkyLásku…
Bolo leto, prišla jeseň. Zastali sme - Len tak Hľadiac vo dverách. Padali sme Vstávali. Rána nahé V snahe Aby lásky boli drahé. Chceli sme bojovať na púšti Chceli sme sa drať A boli sme schopní Jeden druhého milovať.
I.Ľudská hanbaSmrť a bolesťBežný smútokTaktiež zradaČierna svadbaBožské šťastieV hlave zmätokBolesť rastieII.Čierne šatyHolubiceSivé mrakyPlané zrakyPlač zrejúciA smiechPrázdna fľašaSmrť - hriechIII.Silný vietorHromyKvapka svetlaHrozivý smiechOtvorené neboZemPadáš hlboko Hlavu udriešSmrť
Keby som vedela opísať hudbu, sadla by som si k písaciemu stroju a začala by som písať. No je mi ľúto, neviem už čo. Nepamätám ako to bolo pred rokmi. Ako sme mladí hrávali na klavíri a užívali sme si Chopina, akoby to mala byť tá naša …
Láska, cit sú naše slabosti,no čo iný necíti,láme nám kosti. Rozum, múdrosť to nepomôžea odmietnutie veľmi bolí,akoby niekto vyzliekol ťa z kožea vložil telo do soli. Krutosť, zrada, bolesť, klam,to je moja vina,vystačil by si si sámaj s pohárom vína.
Všetko mám už v snáchA nezotieram prachKtorý zmýva dobro zo ZemeVie že všetcii umrieme. A obrana nenachádza dôvodKaždý hľadá inde pôvodŽe prečo sme osamelíNa lásku sme zanevreli. Všetko máme v malíčku zdá saLáska je aj malá krásaNo ani zákrutaNetriafa nás do kúta. A keď to náhodou zistíšNever…
Notre Dame (dojmy) Zvon, čo rozvíja tón v tóne padá na prach veľkomesta a zahmlieva neporanené tváre turistov. No smutné z pýru nad ostudou chýbajúceho rodu. Zvuk, rinč sa zrážajú kráčajúc do gurmánskych hláv tunajších obyvateľov. A ľud pozerá nad hlavu na hlavy nehybné – mŕtve – nemé.
Chcela som ti to povedať, no ty, ty si sa len hlúpo bránil všetkým mojím výpovediam, ktoré by mohli všetkú moju obetu vyliečiť.Nemusela by som teraz myslieť ako vrah svojich myšlienok- myslieť na teba. Nie ja ale ty si ich položil k zemi, ty si ma chytil a hodil do tŕnia. Chcel si a možno nechcel,…
Pozvala som ťa na pláž.Ponad piesok chodiťa počúvať šum. Duše, telá naše spojiťskrz vlny mora.No neublížiť. Skrz vietor, obkreslíš moje telo do piesku.Nespútaným, vášnivým ťahom tvojej mužnej ruky. A tak len ležíme, spíme.Neoddeliteľní. Skrytí.Nadovšetko svoji. Vyzbrojení láskou.Vkročili sme na…
Comments
Pridať nový komentár
Ešte potrebujem pomôcť : Hľadám jednu báseň , v ktorej je písné niečo také :
jak male su vase slzy voci oceanu
tak male su vase peste proti stalingradu..
nepoznáte niekto ?
snáď päste
Skúšala som bez toho gramatického rýmu ale je tam asi pár ... len neviem či môže byť aj verš nerýmovaný .... ale ja keď vôbec nerýmujem už to nemá také to kuzlo básne ...
Okej, Zdenka okej, píš si gramatický rým ak chceš, človek sa tomu občas nevyhne, ale nemá byť svedomie náhodou svedomie ??? A nie svdeomie ako to máš v nadpise? :) :)
Ospravedlňujem sa , len neviem ako sa to už teraz opravuje ...
Prihlás sa pomocou svojho mena a hesla
Klikni na názov príspevku
V hornej lište klikni na UPRAVIŤ
Oprav a uprav čo treba
Vpravo dolu klikni na POSLAŤ
... a je to
Zdeni,
hm... nuž, nebudeme si klamať, nie je to ono. Trochu som uvažovala nad Tebou a Tvojimi pokusmi. Myslím, že si ešte vo veku, keď v tomto smere nik od Teba nečaká zázraky. Či nejaké prídu v budúcnosti, to neviem odhadnúť. Neviem, či sa dá k majstrovstvu prepracovať len cez tvrdú robotu, alebo to človek musí "mať prosto v sebe". Neviem ale ani odhadnúť to, či to v sebe máš, preto sa nenechaj mojimi slovami odradiť. Ja nie som žiaden odborník a aj medzi amatérmi som len zelenáč. Vieš, ja som máločo asi skúšala takto skoro. S vecami, ktoré pre mňa niečo znamenajú, som akosi podvedome začala až keď vo mne nejakým spôsobom dozreli. Niektoré veci prosto potrebujú vyzrieť - aby človek mal čo povedať, aby vedel ako to povedať. Ja sama nie som nikým veľkým a zároveň si uvedomujem, že niektoré veci ešte nedokážem "povedať", lebo som ich nezažila. Aj ja musím dozrievať. A hoci to nie je jednoduché - človek je tvor netrpezlivý - je to akosi potrebné. Niektoré veci sa prosto nasilu robiť nedajú.
Tým som Ťa nechcela odradiť ani nič na ten spôsob... je to len taký môj voľný myšlienkový pochod. Netvrdím, že veci, ktoré som povedala, sú správne a objektívne. Len som tak premýšľala :)
Čítala som tu tie komentáre. Wavako je osoba, ktorú ja rešpektujem a mám ju veľmi rad, je to inak úžasný človek, tak ako veľa ľudí na tomto blogu, ale chcela by som sa možno trochu inak prihovoriť...
Vieš Zdenka, kedysi som bola taká (ešte za čias, keď som si myslela, že som majster sveta, a že mne prvej patrí pero do ruky), že za túto báseň by som ti asi napísala niečo strašne škaredé, aj keď na prvý pohľad možno diplomaticky úctivé. Teraz som už stará a keď som to čítala, pripomenulo mi to moje prvé verše :) v zošítku s kvietkami :D ako som si čmárala a veci, ktoré ma ťažili som sa snažila zo seba dostať von. o nich nikto nevie, nikde nie sú, len v tom jednom zošítku, ale keby ich tu niekto čítal, tak ma asi pekne zakopú :D také boli oničom :D
Na otázku Wavako, či to človek musí "mať v sebe", alebo či je to drinou, by som vedela odpovedať aj áno aj nie. Myslím si, že každý, kto sa v dnešnej dobe chytí pera to "má v sebe", lebo keby ho k tomu nič neťahalo, tak sa do toho predsa nikdy nepustí. A pritom to na prvý pohľad môže vyzerať, že na to vôbec nemá. Na druhej strane, ak sa niekto pýta, či je to drinou a mám odpovedať podľa vlastných skúseností, musím povedať, že áno, proteže len teraz môžem vo svojom počítači nájsť viac než 400 Word dokumentov, nehovoriac o tých 300 stranových "románoch" na papieroch, čo som písala ako malé decko a nespočetne veľa rozpísaných hlúpostí po zošitoch a zdrapoch papiera.
Celé je to o tebe Zdenka. Pokiaľ ti toto pomáha dostať sa z nejakej životnej situácie, píš :) a neprestávaj. Po čase to buď vzdáš alebo ti to ostane ako tvoja súčasť. Mne písanie veľmi pomáhalo, keď som bola sama a keď mi bolo zle. A nezačala som s písaním ako hrdina, ale skôr ako decko bez kamarátov, ktoré nemá už čo iné robiť.
A ďalšia vec, si ešte mladá :) ak ťa tu niečo čo niekto napíše zamrzí, musíš sa nad to povzniesť. Ja sa zastávam Wavako, pretože ona je jeden z tých mála ľudí čo povedia narovinu pravdu. a to je nakaždom blogu dôležité.
drž sa a ak sa chceš motivovať, čítaj. učíme sa od väčších, aby sme sa sami mohli stať veľkými. čawko ;)
Nechcem sa tu nejako rozpisovať a priťahovať na seba pozornosť, chcem sa ale poďakovať za Tvoje slová na adresu mojej maličkosti. Veľmi si ich vážim. Enigma je prosto dobré miesto a som rada, že som tu stretla ľudí, ktorých som tu stretla. :)
... kua, šak si ten nadpis oprav - už ti dali aj návod
Prosím vás chcela som sa vás opýtať či nepoznáte nejakú knihu kde sú pravidlá písania básní ?
http://www.wikihow.com/Write-a-Poem
http://www.mamtalent.sk/neviem-pisat-basne.phtml?program=1&ma__0__id_b=1012
http://www.enigma.sk/weblogy/bacovak/kope-vas-muza/ako-napisat-basen
Hlavne treba mať otvorené srdcia a vyčistené okná vnímania. Ona ťa už sama potom dobrá báseň tresne po hlave.
Niekoho tresne potom až veľmi, ako napríklad mňa a som len tresnutý.