Dávam Ti svoje sny.
Daruj mi prosím tri dni!
Oddávam sa Ti celá cez deň aj v noci,
tie tri dni ostávajú len v tvojej moci.
Zakrývam ťa objatím,
aj za tri dni Ti zaplatím!
Nič Ti o nás netajím!
Veď za tri dni ťa odmením.
Len Ty si slnkom mojím!
Na tri dni sa Ti trochu stratím...
Nechcem sa pred tebou skrývať,
tri dni sa nebudeme stýkať
Splň mi môj sen
a uvidíme sa na tretí deň.
Dávam Ti voľnosť!
Tak daj mi ju tiež!
Nerob prosím z toho hriech.
Vylieč ma! Tri dni budú môj liek.
Iba tebe patrím celá,
od hlavy cez srdce, všetky kúsky môjho tela...
Prosím ťa o tri dni!
Tri dni voľnosti by som chcela!
Comments
Pridať nový komentár
no nebudem sa pýšiť cudzím perím...asi preto skvelé sú , aj keď staré asi ako polovica zo mňa :)
Už to nechajme tak Tri dni je poetka, ktorú ani nepochopíš, kým nie si žena (či?), kým žiješ na marse a kým nezažiješ na Zemi :)
dzejna či kto to vlastne si, ja vonkoncom netvrdím, že som o level vyššie. A tých pár veršov čo si tu dala teraz je skvelých. Akurát tie tri dni mi nič nedali, nevidel som v tom nič pozitívne, nič negatívne, proste nič.
V živote si nevidel plagát, ktorý by zaslúžil hneď hodiť do koša? Musíš byť veľmi tolerantný.
Ak považuješ moju kritiku za bezcenné, potom sa asi nemáme o čom baviť, a táto diskusia ostáva pre mňa bezpredmetná. Čo vlastne aj od začiatku je, keďže si ma odsúdil hneď na fleku, čosi s liečením depiek atď..
Zjavne mi nerorumieš a vidím že je úplne zbytočné aby som sa o to pokúšal, pretože máš svoju pravdu.
Ži si svoj pekný bublinkový život.
tak čo narobíme, keď Gino je o level vyššie a je to ostrý kritik aj s Wavakou, ktorí žijú v inom svete ako ja a mne podobní. Milujem infantilné básničky typu :
"Letí muška letí,
auto na ňu svieti.
Rozpleskla sa maličká,
vyvrátila črevíčka!"
či
"Lezie Lienka z brehu,
kde najedla sa snehu.
Už to nie je Lienka,
ale Snehulienka!"
Mňa presviedčať nemusíš, ale keď sme pri tom, že je dobrá spätná väzba, súhlasím, ale nemyslím si, že v každej forme. Robím grafický dizajn a úpravu fotiek, ale ešte sa mi nestalo žeby som niekomu napísal na jeho prácu, že je to celé zle. Ak sa mi niečo nepáči, tak mu poviem ako to zlepšiť. Vyzdvihnem veci v ktorých je dobrý a snažím sa ho nasmerovať tou správnou cestou. Kritika má človeka posunúť v pred, nie zhodiť. Nikdy som sa nepovyšoval nad iných, kvôli tomu že viem isté veci spraviť lepšie ako iný, alebo mám viac skúseností. Máš pravdu v tom že si iste prečítal viac poézie ako ja, máš pravdu aj v tom, že každý máme nejaký vkus. Mne sa jej tvorba páči z dôvodu, že veľa pocitov z jej básni dobre poznám a páči sa mi akou formou to napísala. Daniel Hevier napísal toho strašne veľa, má veľa skúseností s písaním, ale akú kvalitu má jeho tvorba? Takže to koľko mám prečítané a napísané nehovorí o kvalite. Neviem ako Dzejna prijíma kritiku, nenapísal som aby som sa jej zastal, vie sa obhájiť aj sama. Píšem pretože tvoja kritika je bezcenná, pretože nieje konštruktívna.
Prečítala som si vaše kritiky a dovolím si trocha reagovať. Ja sa v poézii nevyznám takmer vôbec, prečítam si veci, ktoré sa mi páčia, ktoré ma oslavia, byť to aj od Majky Demitrovej, alebo aj od Dzejny. Sú to ľahké, jednoduché básničky, ktoré napísali tak, ako ich cíti a myslím si, že to je podstatné. Nie každý chápe básne typu napr. práve Daniela Heviera. Každému sa páči niečo iné, každý má svoj názor na veci, súhlasím však s tým, že kritika by mala byť konštruktívna.
Uznám si jednu vec, robím preklepy, (rýmý) - ale je potrebné rozlišovať preklepy a pravopisné chyby. Preklep Ti ujde, pravopisná chyba je znakom nevedomosti. Mne ujdú preklepy a nekamarátim sa s čiarkami, ale nerobím ypsilonky.
Ok k veci (výrok o pravopisnej chybe beriem ako zaslepený úder človeka, ktorý nemá čo povedať, tak si nachádza hocičo, do čoho môže rýpnuť): verím že som v živote prečítal omnoho omnoho viac poézie ako Ty, nie je to prehnané sebavedomie, to je reálne poznanie svojich schopností. Ak by si totiž čítal viac, tak by si vedel, že táto báseň proste ... ok, bude to veľká urážka ak napíšem že je podobná básňam Majky Demitrovej?
Ak považuješ túto báseň za báseň s myšlienkou - OK, neberiem Ti to, ale mám právo vyjadriť svoj názor, ten nemením, keďže podľa mňa je tá báseň ozaj veľmi slabá. gramatický rým, detské slová, myšlienky šedej myšky, ale to je asi jedno, keďže Ťa nepresvedčím.
Netvrdím že moje básničky sú prevratné, ale mám zoápr dobrých kúskov, neoprávňuje ma to niekoho kritizovať. Ale pokiaľ viem tak spätná vázba je dobrá v každej forme. Ak niekto nedokáže zvládať spätnú väzbu, nech sa zavrie do svojej bubliny a nech sa utápa svojimi ženijálnymi výrokmi.
Tá báseň myšlienku možno má, možno vieš Ty aj ona o čom bola, keďže sa vraj poznáte, ak nie tak ok, ale svoj názor nezmením, a Tvoja kritika mňa je bezpredmetná, a úplne bezpohlavná, vnímam to ako útok psa zahnaného do rohu, ktorý už nevie čo robiť tak jednoducho uhryzne bez rozmyslu. Každý má svoj vkus, mne sa básne tejto slečny proste nepáčia.
Vážne si nemyslím že nazvýať niekoho obmedzencom len preto, že proste skritizoval niekoho výtvor, je vhodné, osobné invektívy len preto, že sa niekomu znepáčim? Tak toto si vyprosím.
PS: pred že sa vraj má dávať čiarka, takže sa nehraj na človeka ktorý má vytýkať pravopisné chyby.
PS2: Ak moje slová dzejnu urazili ... tak si ich vlastne ani nezaslúži
PS3: Wavako vďaka, nečakal som také slová na moju adresu
Tak chlapče, alebo pane, prosím Ťa/Vás, zdrž sa takýchto úbohostí, vrháš na seba takto veľmi nelichotivé svetlo.
Zdravím, maco622...
ak dovolíš, trochu sa vyjadrím k vašej "výmene názorov". Chápem Tvoje pobúrenie, Ginosaji si veľmi nekladie servítku pred ústa a často sa vyjadrí necitlivo. Predpokladám, že sa Ťa to tak dotklo preto, lebo dzejnu008 osobne poznáš a tvrdá kritika sa v tom prípade znáša dosť zle. Dovolím si však zastať sa ho (niežeby to potreboval, alebo o to stál). Vyjadruje svoj názor a má právo ho vyjadriť. Tak ako si Ty mal právo vyjadriť ten svoj. Ginosaji však nie je žiaden obmedzenec a nemyslím si, že by si kritikou liečil svoje depky. Je len veľmi priamy... niekedy až moc a vtedy to bolí. Ale jeho vyjadrovanie sa k poézii nie je odvecácke zaslepené masírovanie si vlastného ega. Je to talentovaný mladý muž, ktorého poézia má čo povedať. Netvrdím, že píše dokonale... ale čo do "kvality", má oproti dzejne navrch. To je môj osobný názor, netvrdím, že to tak je. Samozrejme, že nepíše ako profík, ale veď veď to nikto z nás amatérov. Akurát že niektorí sú tu lepší, iní slabší. Môžeme sa vzájomne od seba učiť namiesto toho, aby sme sa urážali za kritiku. Aj tvrdá kritika je kritika (a každá kritika je dobrá) a môže posunúť dopredu, hoci je nepríjemná.
Aby som zas ale nebola len kritická, i dzejna má v básňach niektoré pekné momenty. Akurát, že podľa môjho názoru je to naozaj ešte veľmi nerozvinuté a chce to hodne roboty... Nech si tvrdí kto chce čo chce, básnenie je aj o technike, človek musí nadobudnúť určitú zručnosť. Nie je to to len o tom "ako mi huba narástla" alebo "čo pero na papier prinieslo".
Takže aby som to nejako uzavrela. Ginosaji sa možno vyjadruje zbytočne tvrdo, ale je to človek, ktorý má čo povedať. A končím, lebo som sa priveľa rozpísala. Je to len môj osobný názor, skúste sa na mňa, prosím, nehnevať :)
Ako tak čítam tvoje komenty na jej poéziu nevieš nič okrem kritiky. Čakal som čo napíšeš na túto báseň a je očividné že si úplne mimo. Neviem či chceš byť spisovateľ ale prd dokážeš tak sa do každého púšťaš s kritikou a liečiš si tu svoje depky. Tri dni majú silnú myšlienku, ako majú väčšina jej básní, ja ich našťastie chápem a páčia sa mi. To že nerozumieš znamená len že si obmedzenec. Ja sa napr nevyznám do maľovania a preto nekritizujem maliarov, tak buď taký láskavý a prestaň urážať druhých. A keď už hrdinsky vytýkaš pravopis rýmy sa nepíšu RÝMÝ
Tak toto je podľa mňa zlá báseň. Nemá myšlienku, rýmý detské, niekedy neprítomné.A tri dni akože čo? Ideš na výlet?