Máme doma pterodaktyla. Alebo aspoň občas mám ten pocit.Nie, nedeje sa nič zvláštne. To sa len moja šesťmesačná dcéra zhovára s hračkami. Keď bola mladšia (je nezvyčajné u tak mladého človeka hovoriť o ranejšej mladosti), zvykla vrieskať na korytnačku. Bolo milé sledovať, aké urputné hádky zvádza s…
Zavolali ma na pohovor.Tak ma to prekvapilo, že som v bankomate nechala päťdesiat eur, ktoré som práve vytiahla. Na novú čiapku pre našu šesťmesačnú dcéru a, samozrejme, iné veci. Bežne päťdesiat-eurové čiapky nekupujem.Bola som v obchode a mala som za sebou dosť rušný deň. Akosi nezvyčajne často…
Ľudia sú svine.A kto tvrdiť by chcel čosi iné,je hlupák a naivista.No nemýľte sa, i vo mne taká istásviňa sa skrýva.Viac, či menej živá, predsa je tam,kdesi vnútri driemea ako Adamovo semänarušuje Boží plán.Čo robiť sa dá?(Však podstatné je, či sa chce.)Len otvoriť dvere dokorána vyhnať tie svine…
Neviem, s akým zámerom zverejňujete svoje diela tu na Enigme (alebo hociktorom inom blogu), ale ak túžite po spätnej väzbe, vrelo Vám odporúčam začať si ich komentovať navzájom. ;)Občas mám pocit, že každý len čaká... a potom je možno sklamaný, že nezaujal. Diela pribúdajú, ale komentáre žiadne.Je…
Bree precitla. V izbe bola stále tma, len cez okno presvitala obloha posiata žiariacimi hviezdami. Bola hlboká noc. Všade vládlo ticho. Predsa však... Vyliezla z postele. Niečo ju prebudiť muselo. Podišla k oknu a nahla sa ponad parapet. Na hradbách sa menili stráže. Jemné cinknutie štítu o múr.…
„Zaspal,“ prehodila polohlasne Bree, hľadiac na princa, sediaceho v sedle pred ňou. Chlapec sa počas celého dňa niesol na chrbte vlastného koňa, pár hodín po západe slnka sa však vek podpísal na jeho bdelosti. Ten nebolo možné oklamať. Preto sa rozhodli, že ho Bree vezme k sebe do sedla, a ak sa mu…
„Slečna Bree?“ „Záleží na tom, kto sa pýta.“ Mladá tmavovlasá žena podozrievavo stiahla obočie. „Som Leith. Poslal ma Kyros,“ mladík sa zľahka uklonil. „Ach, Kyros. V tom prípade, áno, som Bree. A tú slečnu si môžeš odpustiť.“ Žena sa viditeľne uvoľnila. „Poď za mnou, tu sa nemôžeme rozprávať. V …
Blodwen otvorila oči. V izbe bola stále tma, len mdlé svetlo mesiaca, predierajúce sa cez okno, zvýrazňovalo tmavé kontúry vecí v miestnosti. Mohli byť tak dve hodiny po polnoci. Váhavo sa posadila na posteli a započúvala sa do ticha. Zvuk, ktorý ju vytrhol zo spánku, sa však nezopakoval. Možno sa…
A že som už dlho nič nevyvesila, prispejem i ja svojou troškou. Tentokrát text piesne, samozrejme, bez hudby. :) R: Je jedna zvláštna republika, kde si kde-kto s kde-kým tyká, kde prihliada sa na hlas ľudu, na sľuby pánov, že zas lepší budú. Je jedna zvláštna republika. Tu si sa narodil, tu…
Túlala sa ovečka s kolobežkou po lúke Celkom novú kúpila, ešte bola v záruke Cítiac silu koliesok, upevnených v ložiskách Nebála sa prekážok, nevnímala žiaden strach Až raz mrcha kamienok skotúľal sa do cesty Takmer stovka neškodných, osudný bol až ten stý Vybité dva rezáky, rozmlátené koleno…
Comments
Pridať nový komentár
Už mašina píska
ľudia utekajú
kde do matky ****
kartky predávajú
Ďakujem za novú strofu. Stal si sa ďalším spoluautorom tohto počinu ľudovej slovesnosti. :D
ak niečo nespravíš s tými kolesami, tak sa ten rýchlik ďaleko nedostane:)
ja som sa pobavila teda :D je to super!!! :D
teda, to je skvelé! Takéto recesie mám veľmi rada, raz za čas treba odľahčiť :-)
mimochodom, ja žiadnu básničku "Za rýchlikom beží Janko" nepoznám. Som mimo? :-)
Janko padol, na hlavu
krv mu z hlavy tečie.
Tvár má už popolavú
Zreničky tiež väčšie
Krv sa zasa s mozgom mieša
ľudia nahlas ziapu
Raňajky sa v hrdle priečia
A Janko? Je už kaput
Prepáčte ale nemohol som si odpustiť pokračovanie :)
Toľko nových komentárov v jeden deň. To je radosti :D
To Marko: Vďaka za postreh. Máš pravdu, viem, že tam ešte čosi chýba, ale nechcelo sa mi s tým už babrať. Oveľa ľahšie sa mi kreslí voľnou rukou, nakoľko sa mi ale nechcelo robiť na papier a potom sa dohadovať so skenerom (ja "technický typ" ..., navyše, takto je to ostrejšie, kontrastnejšie), urobila som to v počítači. Oprášila som staré časy, keď sme sa hrávali v Skicári. Bola to celkom haluz. Na detaily som už ale ozaj nemala trpezlivosť.
To Majka Mazúchová: Dikiiii, teším sa, že som Ťa pobavila. Splnilo účel. :)
To Mary: Vďaka. Ja mám tiež rada takéto recesie, občas sa na tom dá dobre "vybujačiť". A neboj, nie si mimo, keď nepoznáš Janka. Tak ste sa zoznámili, no. Lepšie neskoro, ako nikdy. ;) A pôvodná básnička je teda v tomto znení:
Za rýchlikom beží Janko
s rýchlikom ho spája lanko.
Aspoň teda ja som to takto poznala.
To Tekinosaagi: Nie je čo prepačovať (dúfam, že to bolo množné číslo a nie vykanie ;)), ako som už povedala fiamme (odmietam skloňovať, hoci sa mi marí, že ide o osobu mužského pohlavia), stal si sa ďalším spoluautorom tohto počinu ľudovej slovesnosti. A som rada, že si na mňa "nezanevrel" (aspoň dúfam) vzhľadom na našu podivne čudnú výmenu názorov.
To all: Fakt sa teším, že sa Vám to páčilo a že sa podaktorí dokonca aj zapojili do tejto infantilnej hry. :) Ani som nečakala. :) Splnilo účel. Márnosť, koľko radosti môže vzísť z dvoch naturalisticko - naivných veršíkov :)
Čím jednoduchšia vec, tým bohatšia diskusia. Spomína sa to aj v známej knihe Parkinsonov zákon:
A tom, kde a za čo postaviť jednu alebo dve atómové elektrárne, komisia rokuje max .1 hodinu.
O tom, kde a za čo postaviť jeden alebo dva prístrešky na bicykle pre zamestnancov, sa rokovanie pretiahne najmenej na 4 hodiny.
(Pre mňa znie originálna verzia takto:
Veľmi rýchlo beží Janko,
s rýchlikom ho spája lanko.)
P.S. Pekne kreslíš. Najmä farby sú pekné.
Haha, tak to bol dobrý odpis :D
tak toto je podarene...konecne som po dlhsom case daco precitala a hned mi je veselsie...no ani ja tu povodnu verziu nepoznam, ale uz budem :)
ja v poslednom case - vyuzivajuc rozne rymovacky-kvoli synkovi, prisla som na jednu velmi milu, hoci dost nevhodnu pre male uska-
tralala tralala
skoro som sa posr.....
- a preto som to radsej aj prestala dalej rymovat, aby som ho nahodou nepokazila hned v zaciatkoch vnimania nejakych rymov a pod...no aky talent by z neho potom vyrastol ! ! :D
zato tvoju basnicku kludne mozeme, lebo nie je az takaaaaa ;) :)
ach jaj :D :D
Rýmovačky sú veľmi vďačná záležitosť a pri deťoch človek musí byť veľmi kreatívny. Ja mám tiež sklony ku všelijakým "nevhodným" rýmovačkám a hláškam (občas trochu pohorším nejakú tú maminu... človek si pri deťoch musí dávať väčší pozor na ústa. Len tak čisto na margo toho, v lete na dni detí, čo sa organizoval u nás v CVČ som si celý čas dávala pozor na ústa a len raz sa mi podarilo zanadávať niečo v zmysle "to je taký magor" a jedno dievčatko s dlaňou priloženou na ústa zhíklo "hiiii ona nadáva!" :))
Inak ďakujem za pozitívny komentár :) Hoci "Janko" aj keď nie je "až takýýýý", asi predsa nie je celkom pre malé deti.... je to prosto desná blbina :) Ale teším sa, že som Ti trochu zdvihla náladu - splnilo účel. :)