1796
Kope vás múza
17.08.2009 - 16:22
5
118
1623

03.05

Všetky sú o láske,

šťastnej či nie,

o veľkej otázke,

či o tom vie.

 

 Ja o nej tiež čmáram,

 večer či v noci,

 myšlienky otváram,

utieram oči...

 

Úsmev mesačný

odrazí lesk slzy ,

čo ako list z brezy

padá...

 

Padá do hlbín páperového  neba,

ktoré počúva vzlyky spomienok.

Myslí na hodnotu samej seba,

či padá s ňou zo srdca kamienok. 

 

Dopadne na plachtu spomienka slaná,

dlho nepobudne,

stratí sa časom spomienka slaná,

čo pomôže...zabudne... 

Comments

Pridať nový komentár

... máš pravdu, Maja, písanie básničiek, najmä v puberte a adolescencii má - okrem iných - aj funkciu akejsi "výlevky" do ktorej si utrápené dušičky vylievajú svoje sklamania, frustrácie, bolesti a pocity prehry a poníženia, ale i nadšenia z vydareného vzťahy (aj keď, ako hovorí Fulgam: "Každá láska skončí zle" :) Psychoanalytik Freud označil práve tento spôsob vyrovnávania sa s nesplnenými túžbami - pomocou umeleckej tvorby - výrazom SUBLIMÁCIA. Podľa neho je to najušľachtilejší spôsob vyrovnania sa so životnými traumami - vďaka sublimácii vznikli mnohé významné umelecké diela. Určite by sme začudovane krútili hlavou, keby sme poznali pravé dôvody vzniku niektorých umeleckých diel. V prípade, že sa nesplnené túžby potlačia do nevedomia, môžu spôsobovať psychické, ale i telesné ochorenia. Sublimácia je teda vhodným prostriedkom "odkanalizovania" týchto škodlivých energií a ich pretvorenia na niečo ušľachtilé. Rada je teda prostá: Dal(-a) ti frajer(-ka) kopačky? Zober pero a píš, alebo štetec a maľuj, alebo foťák a foť, alebo kameru a filmuj, alebo gitaru a skladaj, alebo cvičky a tancuj, pokús sa skrížiť v záhrade zemiaky s rajčinami, pestuj bonsaje ... Sú aj iné spôsoby, no neodporúčajú sa, hoci sú hojne používané: napr. utápanie žiaľu v alkohole (to sa v psychológii volá únik), drogy, sexuálne excesy, agresivita voči iným, vstup do sekty, a pod. Básničky sú lepšie.
Veľmi pekné dielko. Najviac sa mi páčia posledné dva odstavce. Talentu máš rozhodne viac než dosť. Teším sa na ďalšie tvoje príspevky, ak nejaké budú, určite si ich prečítam. ;-) S pozdravom Dušan Damián.
mne sa najviac páčia prvé tri odstavce ;) :D
vcelku zaujimave, ale nejak ma tato "lubostna lyrika" neberie
Aj podľa mňa je na svete ľúbostnej lyriky už dosť, ale každý sa potrebuje vyplakať. A koniec koncov, ako sa vraví, za všetkými veľkými činmi stojí láska. Mne sa táto báseň pozdáva preto, lebo nie je presladená... tie typické siahodlhé frázy o tom, aký je kto prázdny... :D:D:D

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
17
Počet nazbieraných
1, 330
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť