2468
Kope vás múza
14.05.2012 - 23:05
3
55
1491

Barometer nálady

 Celkom obyčajné kvitnúce počasie môže unaviť človeka no i dodať mu guráž do nasledujúcich dní. Vodný orchester pozostávajúci z kvapiek mora či jazera smie ovplyvniť naše myšlienky a vytrhnúť ich zo zádumčivosti. Aj šelesť vetra vie spomínať, ruch na uliciach sa cez nás vali, spara ťa sparí ako stádo divých kôz a nakoniec si musíš priznať, že už máš dosť. Celý život byť ovplyvňovaný.... drobnosťami. Je jediný zmýšlajúci tvor tak nerozhodný? Stačí, aby nám slnko zakryl mrak a naša nálada je v ťahu. Stačí, aby slnko na nás dopadalo a pulzujúce nervy sa rodia k predstaveniu. Sme nervózni zo všetkého, sme sklamaní zo všetkých...  Ak dokáže ovplyvniť nás taká zanedbateľná skutočnosť, prečo sa nedokážeme ovplyvniť sami? Naozaj je to také ťažké? Povedať stop myšlienkam, ktoré z nás robia to, čím v skutočnosti sme, ale byť nechceme?

Comments

Pridať nový komentár

"Ak dokáže ovplyvniť nás taká zanedbateľná skutočnosť, prečo sa nedokážeme ovplyvniť sami? Naozaj je to také ťažké? Povedať stop myšlienkam, ktoré z nás robia to, čím v skutočnosti sme, ale byť nechceme?"

Dá sa to natrénovať - najistejšie v nejakom budhistickom kláštore. V núdzi stačí aj joga - výhoda je, že netreba cestovať do Tibetu - stačí jedna karimatka pri posteli.

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
4
Počet nazbieraných
201
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť