476
Kope vás múza
06.12.2009 - 19:20
4
90
1543

kto platí účty sveta?

Je svet naozaj len banka a úschovňa našich batožín a kufrov vo večnom sťahovaní za šťastím?
Svet je len miesto a mi sme v ňom večný pútnici.
Hľadajúci lepší zajtrajšok.. ale máme smolu pretože ho hľadáme dnes a nie včera... a zatiaľ nám aj tak len život sťahuje slučku a s úškrnom na tvári stína krky všetkým hriešnikom. A kráča pomedzi nás ... hlava - nehlava. Je totiž kat a nosí biele rúcho posvätnosti a tajomstva. - červený nápoj ktorým nás krstí smrdí spáleninou. A nikto nič necíti, lebo máme odrezané nosy. A všetci vidia všetko - očami nabodnutými na zlatých šnúrkach bábkara. Pre všetkých slepých hlupákov, ktorý si ráno vo vankúši zabúdajú svoje sny. Čo hľadajú svetlo, ktoré je i tak len tieňom tmy. Perličkový kúpeľ červenej tekutiny obklopuje chromé telá, keď sa spájajú v tej spoločnej atmosfére smrti. S radosťou nám svieti tma.
V tomto krásnom opojení plávajú telá podávajúce pomocné ruky a pomocné nohy a náhradné srdcia.
Ešte je tu kúsok mäsa! Tento je ešte celý! Zavolajte hyeny!!! A dravci života s radosťou žerú, prežúvajú každý centimeter nádeje! Na žive zostane len ten, kto je hyena - smradľavá, pažravá, egoistická..
Tá ktorá nás ma pod palcom, a môže len dúfať že príliš nepritlačí. A neprestane do nás rýpať až kým nenarazí na črevá.
A keď sa raz postavíme na vlastné nohy, podlomia sa nám pod ťarchou splátok na naších plecia. Budeme musieť zaplatiť vyššiu sumu ako sme niekedy ochotný pripustiť.
A kto sa potom naposledy smeje?
Hriešna neviestka s mŕtvym pohľadom pod závojom drieme...
Skočíme, a nabodneme sa na jedinú ihlu. Zahrabanú v sene.

 

Comments

Pridať nový komentár

Po dlhšej odmlke si sem zavítala a hneď vo veľkom štýle.

 

Najskôr pochválim tvojho nového avatara. :D

Pekný obrázok.

 

A potom musím zložiť veľkú poklonu tomuto príspevku.

Stalo sa mi to zatiaľ len pár krát, ale aj do tohoto textu som sa zamiloval. Nie, nežartujem i keď možno trochu zveličujem. ;)

No skrátka je to expresívne, mierne depresívne a je v tom cítiť existencializmus i pohŕdanie materializmom ako aj hierarchiou a súčasným (ne)poriadkom v spoločnosti.

Aj tak si myslím, že to má aj hlbší rozmer a to konkrétne rozmer citových vzťahov. 

Sem tam mi to pripomenulo revolučné básne (napr.: Petrovič) 

Z klišé myšlienok si utvorila krásne metafory aj parafrázy.

Naozaj, musím povedať len: Nádhera.

S pozdravom Dušan Damián - uspokojený čitateľ.

 

PS: A som rád, že sa navrátila ďalšia známa firma. ;)

Teším sa na nadchádzajúce príspevky.

ďakujem... písala som to vlastne ako slohovú prácu do školy som veľmi rada že sa ti to páči... máš pravdu snažila som sa vijadriť ako si už povedal pohŕdaním materialistického sveta a pozdvihnutie skôr toho nad nami, ako aj to že v dnešnej dobe sa dá kúpiť ešte aj nové srdce...
Toto je jedna z mála vecí, mála vecí ktorá zaujala článkom. Málokedy tu dočítam vec do konca. Málokedy tu vôbec niečo začnem čítať. (som egoista) Toto ma zaujalo nadpisom, ale i obsah nesklamal. Pripadá mi to ako by som to písal sám. Podľa mňa je to perfektné.

egoista mi nevadí... hlavne nie keď zistím že sa mu páči moja vec :) ... Ďakujem pekne :) ale mensia inspiracia bola :D

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
29
Počet nazbieraných
1, 976
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť