Bolia ma uši. Prečo? Kto tuší?
Či je to z vetra, či z bôľu v duši?
V hlave mi šumí. Oči sú slané.
Piesok v nich omína.
Koníky vrané, poďte mi na pomoc!
Naložím do voza, do vášho, veľa, moc
nákladu, tiaže,
ktorá mi teraz srdienko viaže.
Tlačí ho. Dusí.
Či to preds' musí každý si vystáť,
kto život skúsi?
Srdce pod balvanom zmieta sa, vzpiera.
Kto teraz pomôže? Láska, či viera?
Z každého trošku, z každého moc.
Bo Tvoje kráľovstvo, bo Tvoja moc.
Na veky vekov. Na veky. Amen.
Buď vôľa Tvoja. Buď Tvoja, Pane.
Comments
Pridať nový komentár
Ďakujem!
Práve prichádzam o zamestnanie, takže každá pochvala mi dobre padne. Toto sú básničky zo šuplíka, ktoré tam trčia už niekoľko rôčkov. V každodenných starostiach, pracovnom nasadení, som nemala čas venovať sa sfére duševna. Boli to len okamžité sekundové reakcie na nejaký podnet. Básničky, ktorými som si vetrala dusno duše.
Teraz by som mala mať času až až. Avšak podnety sú nevyhnutnou podmienkou vzniku básničky a pre mňa najlepšie sú tie podnety, ktoré sú jak blesk z jasného neba a okamžitá odpoveď. Písať báseň tak, že si sadnem, poviem tému a začnem písať, to asi nedokážem.
Chcela som skúsiť, akú by malo odozvu moje "básnenie", štatistika hovorí, že tri komentáre z prečítaných cca tisíc vstupov. Týmto sa asi neuživím. Ale nevadí. O radosť sa môžem podeliť kedykoľvek.
Takže ďakujem, že Vás som veršíkmi zaujala, a rada si prečítam Vašu tvorbu. Čo mi je však vlastné, každý článok dlhší než pár odstavcov, sa mi zdá pridlhý, aby som sa doň pustila. Asi sa mi v najbližších dňoch zmení životné tempo, a nájdem si čas, aj na tie dlhšie výpovede duší iných autorov.
Prajem Vám - žite úžasný život,
páčia sa mi žalmy a vôbec neskutočné množstvo myšlienok z biblie. Skutočne je to kniha kníh.
Napr. -Toto je deň, ktorý učinil Hospodin. Radujte sa v ňom! - no nie je to paráda?!
alebo - "Všetko môžem v Kristu, ktorý ma posilňuje!" - V dobe strácania sociálnych istôt, je návrat k vnútornej sile, viere v lásku, v pravé hodnoty hodne dôležitý.
Poézia, próza, hudba, divadlo a vôbec kultúra povznáša ľudského ducha, dušu, a to je základ k tvorbe a pestovaniu skutočných hodnôt. Prežitiu ľudstva a krás Zeme, vesmíru.
Ešte raz ďakujem, a teším sa aj Vašim dielkam, vzájomnému zdieľaniu svojich myslí a bytia, slovenčine, v ktorej myslíme, žijeme, cítime, sme!
Peknú nedeľu!
Eler, tieto veci vám idú. Máte pekné, ľahké verše s myšlienkami. Vaše básne pôsobia vyzreto, miestami až profesionálne (samozrejme, môj subjektívny názor). Pravdaže nie úplne všetky ma dostanú "do kolien", neiekdy sa zadarí viac, inokedy menej. Ale píšete fakt dobre.
Allah je veľký!
Milá Eler!
Iste je to pre Vás ťažká situácia. Ja sama som ten pocit nezažila (som ešte len študentka, i keď ňou už asi čoskoro prestanem byť), no verím, že to musí byť ťažké. Máte však to šťastie, že viete, komu ste uverili. A ak On niečo vezme, tak má pre vás pripravené niečo lepšie. Niečo staré sa končí, niečo nové sa začína. Život je plný zvratov a prekvapení. Hlavne Božia réžia je neuveriteľná a život je fakt zaujímavý, hoci miestami naozaj ťažký. Ale tak to je, a je dobré, že to tak je. Ťažké situácie ponúkajú priestor pre rast. Ale to Vy určite viete. :)
Tak Vám prajem, nech sa Vám darí vo všetkom. A neprestávajte písať. ;)
Wavako,
ďakujem!
A veľa úspechov v štúdiu, pri skúškach, a fajn štart do pracovného života!
Ľ