2496
Kope vás múza
12.11.2013 - 22:09
10
202
2078

Drakos a Bakana

...Najväčší z drakov zvaný Drakos si vždy pozval jednu ježibabu na svoj ples. Sníval, že mu raz jedna uvarí výborný dračí odvar, ktorý by mu pomohol zbaviť sa jeho nepríjemného dračieho dychu. Bol totiž zamilovaný do Drakomily a tá ho nechcela, pretože mu strašne páchlo z úst. Iba ježibaba mu mohla pomôcť. Avšak ani jednej sa to doteraz nepodarilo. Preto mu museli všetky doposiaľ slúžiť. Až jedného dňa, až na jednu... Na úpätí vysokých hôr, tam, odkiaľ bol výhľad na všetky svetové strany a z času na čas dul najsilnejší vietor, ktorý priviedol silný dážď, kde v zime poriadne snežilo a v lete pražilo slnko, kde aj blesk zahrmel svojím dunivým bleskom žila ježibaba menom Bakana. V to ráno, keď ježibaba Bakana pracovala na svojom tajnom nápoji o ktorom nevedel nik, iba ona sama a pridávala poslednú dôležitú ingredienciu, do dverí nečakane zavial vietor a doniesol list. List, na ktorom bolo napísané a dračou krvou podpísané: Bakana, večer bude dračí ples. Pridáš sa k nám dnes. Partnera mať nemusíš s Drakosom si zakrepčíš. Ježibaba Bakana dupla nohou, roztrhala list, vzápätí ho upustila z rúk, ten dopadol na zem a odpľula si až sa zadymilo. V tom momente zmizol naveky. Tak to bolo podľa ježibabích pravidiel. Na ples ísť musela, pretože ak by Drakosovo pozvanie odmietla, vypustil by na ňu všetkých svojich drakov. Dal by ju chytiť a potom ju uväznil do tajomnej jaskyne. Bol v tom však jeden háčik. Nevedela tancovať, a aby zakryla svoj krivý krok rozhodla sa kúpiť si nové šaty. Vzala svoju rýchlu metlu potom vyriekla tri čarovné zaklínadlá a zaletela do najbližšieho ježibabieho obchodu. Dlhé šaty musím mať, krásny strih a hebká látka. Drakosov dych odčarovať, práškom ho zamilovať. Ježibabky, šikovné obchodníčky ju hneď obskakovali a vyčarovávali jej všakovaké šaty od výmyslu sveta. Chceli pekne zarobiť. A počuli ako to chodí na dračom plese. Preto sa snažili vybrať tie najlepšie ježibabie šaty. Dobre si ja zatancujem, a trošku i počarujem. Potom ešte pošpásujem, ej, vraj mi bude hej.

Comments

Pridať nový komentár

Snáď jeden text za ktorý nebudem musieť hanbiť..Aspoň dúfam...

Zverejním len úryvok. Pekné čítanie.:)

Ahoj,

vieš, že rozprávky nie sú môj žáner, tak si netrúfam na dlhšie vyjadrenie... poviem len toľko, že v porovnaní s tou rozprávkou o žirafke je toto naozaj veľký pokrok!

Ťažko sa mi odhaduje, čo je dobré v detskej literatúre, keďže som už trošku odrastená. Ale vyzerá to vcelku fajn. Trochu naivný štýl písania - ale to možno do tejto kategórie patrí - ale svojím spôsobom ma to zaujalo. Celkom by som rada vedieť, čo sa bude diať ďalej. Čo je asi dobre - vyvolať v čitateľovi záujem, no nie? :P

No, ako by som ti to :D

Ja už rozprávky tiež nečítam. Takže nie moja šálka kávy, ale nenašiel som tam nič, čo by ma nejak zvlášť rozrušilo, čiže to je dobré. Možno by som to dal prečítať nejakým deťom. Ozajstným deťom, nie nám tu :D

Je to rozprávka pre deti a mládež preto ti to znie naivne. Nemôžem predsa písať pre deti štýlom, ako pre dospelých, to by ešte len potom vyznelo hlúpo. Aspoň teda podľa mňa.Je dobré, že ti to tak zneje. Ved oni deti svet okolo nás vnímajú úplne inak.Citlivo a zároveň najivne, že? Som veľmi rada, že ťa to zaujalo, potešilo ma to! Mám tu dať aj pokračovanie? Pretože viac z celej rozprávky som tu dať v pláne ani nemala. Ale ak bude záujem tak to vylepím na "nástenku." Ďakujem za komentár. Potešil!
Adhara. Cením si tvoj postreh. A ďakujem. Práve preto som to tu dala, aby som vedela či som pokročila a zlepšila sa. No veď vieme... Ďakujem za komentár.:)

Ahoj Ginosaji.

Už som dala čast prečítať, ale čakám na spätnú väzbu. Keď budem vedieť, dám ti na známosť.

No čo sa týka toho textu, ešte je tam toho dosť, čo by som prerobila a hlavne dosť bojujem s opakujúcimi sa spojkami.Napr. A! Myslím si, že jej dosť uberá na kráse. Aspoň teda v tomto príspevku a stále tam vidím nejakú tu chybičku,či už krásy alebo grama atď... No, povedzeme si...ešte stále je čo zlepšovať a kde sa zdokonaľovať!

Priviesť veci k dokonalosti nie je jednoduché a kto vie či sa mi to podarí. To by som musela asi byť ako Japonci.

Ďakujem za komentár.

No, mne dávať na známosť nemusíš. To ja len k tomu, že tuto asi veľa nadšenia z témy nenájdeš. Netuším koľko detí v školskom veku navštevuje tento server :)

Každopádne s peknými ilustráciami by z toho niečo mohlo byť.

No nemusím. Iba ak sa rozhodnem. Na ilustráciách pracujem. A nemyslím deťom na tomto blogu.:)

Ja len k tomu, že nemôžeš písať pre deti štýlom ako pre dospelých, že by to vyznelo hlúpo... King to tak spravil. Napísal knihu, tuším sa volala Dračie oči alebo tak nejako (proste niečo s drakom). Údajne ju napísal pre svoje deti a mala aj taký rozprávkový charakter deja - bol tam kráľ, princovia, drak, zlý čarodejník, a na záver happyend - lenže všetko bolo písané strašne "dospeláckym" štýlom. Boli tam napríklad spomínané kráľove problémy s erekciou, dopodrobna opisované drastické spôsoby umierania v dôsledku zlej kliatby, brutálne vraždy a pod., takže ono to bolo v konečnom dôsledku čítanie pre dospelých. Ale čítalo sa to dobre. :-)

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
28
Počet nazbieraných
3, 748
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť