Bakana však veľmi dobre vedela, že s Drakosom nie sú žiadne žarty ak ide o vážnu vec. Nechcela mu variť odvar do konca života. Mala v úmysle niečo úplne iné ako si len zakrepčiť, či zbaviť draka jeho nepríjemného dychu. Preto sa na tento večer dobre pripravovala už dlhé roky. Vyrobila si totiž čarodejný prášok, na ktorom potajomky pracovala. Bola to jej najlepšia receptúra z najlepších akú doteraz vyrobila. Počula o jeho dračom dychu a vedela aj to, že to naň skúšali rôznymi čarami. Ale doposiaľ sa však ani jednej z ježibáb nepodarilo zbaviť draka jeho smradľavého dychu. Netušila prečo mu tak páchlo z papule a ani nevedela, či bude jej prášok účinkovať. Dlho sa na túto chvíľu pripravovala, pretože vedela, že raz príde rad aj na ňu. Chcela tej veci prísť na koreň, aby nemusela Drakosovi dokonca života slúžiť. A ten čas nastal.
Nebude ti slúžiť viac
ani jedna z nás.
Ak chceš zdravý dych ty mať,
i Drakomilu milovať,
musíš sa oň veru starať.
Nato si vytrhla svoj žltý vlas, dupla nohou, opäť si odpľula a riekla: ,,Neviem prečo máš taký dračí dych, no pokúsim sa ti pomôcť. Ak sa mi to však podarí, chcem niečo za svoju pomoc.“
,, Éch, Bakana, ty si ale prefíkaná. Vieš šikovne vyjednávať, preto rýchlo vrav, inak si to rozmyslím.“
,,Ak ti pomôžem a zbavím ťa tvojho dračieho dychu, dáš mi jedného z tvojich najrýchlejších drakov, ktorého si sama vyberiem. Ten mi bude už navždy slúžiť. Potom prepustíš všetky ježibaby zo svojich služieb a ani jedna ti už nebude variť dračí mok!“ rázne vyslovila svoju žiadosť akoby to už mala dávno premyslené.
,,Myslím to vážne!“ dôrazne dodala, tešiac sa, že oslobodí všetky ježibabky, zbaví Drakosa nepríjemného dychu a získa rýchleho draka.
,,Dobre teda, ale ak sa ti to nepodarí Bakana, budeš pre mňa pracovať aj ty.“ Nato dýchol na Bakanu svojím nepríjemným dračím dychom.
Bakana súhlasne prikývla a aby svoju dohodu potvrdili upili si z dračieho moku. Drakos vychrlil oheň z papule, svojím dlhým pazúrom si jemne škrabol do dlane z ktorej padla kvapka krvi na zem. Bakana si odpľuvla do zeme, rovno do kvapky krvi až sa znej dočervena zadymilo. A tak spečatili svoju dohodu.
Nato sa Drakos pobral tancovať dračí tanec so svojimi dračicami. Kráčajúc k ohnisku nenápadne mihol očkom po Drakomile. Bola to dračia krásavica so zelenými očami ako smaragdy. Dokonca vedela najlepšie tancovať polnočný tanec a všetci draci ju obletovali a chceli ju za ženu. Ale ona bola chladná ako ta skala na tom ich najvyššom vrchu. Často tam sama smutne sedávala a pozerala na hladinu Morského oka.
Mne sa to celkom páčilo... pripomenulo mi to moje detstvo.. keď moja mamka mi čítala rozprávky.. a kedže téma draky to je moja srdcovka... tak voči tomu nemám žiadne výhrady... malo to pointu a pobavilo ma to :)
Pricestoval Chamel Leonzvláštny kabát mal.Na chrumkavom hmyzerád si pochutnal. Razom hmyz nám v kroví mizne.Kto v tom prsty má?Leon pravdu popiera!Ukrýva sa nenápadnepri tanieroch z ružového papiera.
Ako náhle príde jeseň,
objaví sa v našom byte pleseň.
Nepoznaná hostiteľka
veselo si píska,
objíma a stíska
moju stenu z blízka.
Sprvu letmo vykukne,
očkom na mňa žmurká,
vyzerá jak kráska,
zelená muchomúrka.
Nenápadná muchomúrka
smaragdovým očkom,
na mňa mrká.
Na pár dní sa schová
v svojom…
Toho roku prevalcovali súťažné príspevky tunajších blogerov a zároveň aj pravidelných prispievateľov na Enigmáckom blogu literárnu súťaž pod názvom Tak píšem ja 2013, ktorá sa konala v Ždiari nad Hronom. Jej výsledky boli známe 9.11.2013.Obe miesta boli získané v kategórii próza. Jedno v tvorbe pre…
Bakana však veľmi dobre vedela, že s Drakosom nie sú žiadne žarty ak ide o vážnu vec. Nechcela mu variť odvar do konca života. Mala v úmysle niečo úplne iné ako si len zakrepčiť, či zbaviť draka jeho nepríjemného dychu. Preto sa na tento večer dobre pripravovala už dlhé roky. Vyrobila si totiž…
Pospevovala si Bakana vyberajúc a skúšajúc si šaty až kým jej jedny nepadli ako uliate. Drakos bol výborný tanečník, ba aj celkom fešák na rozdiel od iných drakov, ktorí mali priveľmi veľké bruchá a na chrbte vriedky skoro ako ropuchy. Keď mal dobrú náladu, správal sa slušne ako pravý džentlmen.…
...Najväčší z drakov zvaný Drakos si vždy pozval jednu ježibabu na svoj ples. Sníval, že mu raz jedna uvarí výborný dračí odvar, ktorý by mu pomohol zbaviť sa jeho nepríjemného dračieho dychu. Bol totiž zamilovaný do Drakomily a tá ho nechcela, pretože mu strašne páchlo z úst. Iba ježibaba mu…
Kráča nočnou ulicou tlupa polnočných lovcov. Letmo padajúce lístie, jeho šum, tajomné, mĺkve pohľady, im ich kroky zneistie. Hľadajúci smer a aj rýmy. Hmlisté v myšlienkach. Občas krehké duše občas metamorfózy. Poeticky čisté... Ako jesenná láska vpísaná in memory veins farebnom či bezfarbo…
Kapitola 3.
Utekajme už ide! Teplota teplomeru k tridsať päťke. Ďalší deň, ďalšia skúsenosť. Vraj sú na našom slávnom Košickom jazere aktivity hodné turistov. Nedá mi to, a tak utekám. Hor sa do víru zážitkov z kúpania.
Za vstup k samotnému jazeru samozrejme – zaplať! Veľmi známa nemenovaná…
Kapitola 2. Nabalená s dieťaťom na minimum, aby sme boli čo najľahší a dostali sa k vode v čo najkratšom čase v rýchlosti premýšľam. Mám pár možností. Ale kladiem si otázku. Kam skôr? keďže chcem, aby si dieťa užilo vody a ja sa aspoň trošku dostala do formy. Využijúc dedkovský babysitting, sa…
Milujem ťa na diaľku
svetelnou rýchlosťou
z Košíc do Kežmarku
žiarim ti do noci
Za oknom zúri svet
falošní proroci
rátajú jeho dni
Poďme im uveriť
zajtra je posledný
veď zajtra je len
nepoznané dnes
Tak vrav mi
ako poslednýkrát
že ma veľmi chceš
od rána až do polnoci
a potom…
Kontakt
(Pilot 369 - trailer; sci-fi triler už v predaji)
„Misia pokračuje ďalej podľa plánu. Nadviaž kontakt!" stručná a jasná správa na holograme mi dáva najavo, čo mám robiť. Zasúvam polykryštalickú bariéru do podlahy riadiacej paluby a odkrývam celý priestor sekcie gravitačného reaktora.…
(Marienke)
Vonku je tak strašne cukrovo
že si radšej ani neosladím kávu
Možno je dobré
aspoň z času načas
nechať veci také aké sú
bez prísad
naakumulovaných túžob
a samodruhých špekulácií
Možno je dobré
začať občas znovu
pri horkej káve
Bod NULA
(Pilot 369 - trailer; sci-fi triler už v predaji)
Pred vstupom do apartmánového domu, kde bývam, dvíham zo zeme pohľadnicu, s adresátom Hans Kluge, ležiacu na zemi pod mojou poštovou schránkou, z ktorej zrejme vypadla po nedbalom vložení. Do svojho apartmánu vstupujem so zrakom upretým na…
Šťastie zvláštne to slovíčko. Čo pre mňa znamená šťastie? Šťastie je mať milujúcu rodinu, byť zdravý, mať pocit bezpečia, venovať sa záľubám ktoré mňa bavia a duševne napĺňajú, mať pár pravých kamarátov a mať kde bývať toto je moje ,,gro“ čo si pod šťastím predstavujem. Viacerí ľudia šťastie…
,,Arizona Dream‘‘ je jeden z menej preslávených filmov významného kontroverzného režiséra Emira Kusturicu, rodáka z bývalej Juhoslávie, so scenárom Davida Atkinsa, Kusturicovho žiaka. Je Kusturicovým prvým filmom odohrávajúcim sa mimo Európy, a to konkrétne v krajine príležitostí, snov a ideálov –…
Comments
Pridať nový komentár
Mne sa to celkom páčilo... pripomenulo mi to moje detstvo.. keď moja mamka mi čítala rozprávky.. a kedže téma draky to je moja srdcovka... tak voči tomu nemám žiadne výhrady... malo to pointu a pobavilo ma to :)