Pospevovala si Bakana vyberajúc a skúšajúc si šaty až kým jej jedny nepadli ako uliate. Drakos bol výborný tanečník, ba aj celkom fešák na rozdiel od iných drakov, ktorí mali priveľmi veľké bruchá a na chrbte vriedky skoro ako ropuchy. Keď mal dobrú náladu, správal sa slušne ako pravý džentlmen. Bol milý, pozorný i zdvorilý. Keď ho však niečo veľmi nahnevalo či rozčúlilo, z papule vyšľahol také plamene, že ich žiaru bolo vidieť spoza humien a jeho smradľavý dych bolo cítiť na míle ďaleko. Preto ho ani Drakomila, najkrajšia zo všetkých dračíc nechcela.
Bakana zaplatila za nové šaty parfumom, vyrobeným z krokodílích zubov a hadej kože s prídavkom rybacích šupín a utekala k Ježikaderke, aby jej upravila jej neporiadne vlasy. Ježibaba Ježikaderka sa okamžite pustila do práce i začala čarovať:
Čáry máry
hrebeň a aj fén,
rýchlo vlasy začešem.
Púpava a zlaté klasy,
zafarbím na žlto vlasy.
Keď sa zvečerilo, Bakana nasadla na svoju rýchlu metlu, vyletela do vzduchu, trikrát zakrúžila nad najvyšším vrchom v horách a vyriekajúc tri čarovné slová:,, bakanus, brakalus, brakalá,“ zmizla za úpätím vysokých hôr k Drakosovi. Letela ponad Vihorlat k Morskému oku, kde býval aj so svojimi siedmymi drakmi.
,,Vitaj u nás Bakana,“ riekol Drakos sediac na najvyššom kameni pri Morskom oku. Potom jej mávnutím svojej silnej dračej laby naznačil miesto. Nato ju ponúkol dračím mokom, vyrobeným jednou z jej predchodkýň. Jedným okom sledujúc Bakanu a druhým nenápadne pokukujúc po Drakomile riekol:
,,Pekne si sa vyfintila, dobre si sa pripravila, to veru hej. Avšak keď na morské oko zažiari lúč Luny, skočíš so mnou do tanca.“
Kúzlami mi pomôžeš,
mágiou dych premôžeš,
inak u mňa zostaneš!
Dychu zlého zbavíš ma ty hneď!
Ako znie tá odpoveď?
,,Dobre si to rozmysli,“ poznamenal Drakos svojím hlbokým hlasom nakláňajúc sa k ježibabe. Nato fúkajúc naň svoj dračí smradľavý dych pokračoval: ,,Inak vedz, že ťa odtiaľto nepustím a ty mi budeš naveky slúžiť a variť mi dračí odvar ako tvoje predchodkyne.“
King napísal detskú rozprávku štýlom pre dospelých a ty si zase napísala zložitú vzťahovú drámu štýlom pre deti. Čiže ste na to každý išli z opačnej strany :P ako je fakt zaujímavé, ako sa ti takýmto naivným štýlom podarilo ďeťom vysvetliť zložité vzťahy ako napríklad milostný trojuholník alebo fungovanie barterového obchodu :D
Klimeux,
ono to ale nie je vzťahová dráma. Možno ti to síce tak vyznieva,ako dráma, ale nie je to tak aspoň podľa mňa. Počkaj, tam vôbec milostný trojuholník nie je..Pozor, tu nie je uvedený celý príspevok. Ale ďakujem. Žeby budúci opak Kinga? A čo s ním všetci máte?:)
Pricestoval Chamel Leonzvláštny kabát mal.Na chrumkavom hmyzerád si pochutnal. Razom hmyz nám v kroví mizne.Kto v tom prsty má?Leon pravdu popiera!Ukrýva sa nenápadnepri tanieroch z ružového papiera.
Ako náhle príde jeseň,
objaví sa v našom byte pleseň.
Nepoznaná hostiteľka
veselo si píska,
objíma a stíska
moju stenu z blízka.
Sprvu letmo vykukne,
očkom na mňa žmurká,
vyzerá jak kráska,
zelená muchomúrka.
Nenápadná muchomúrka
smaragdovým očkom,
na mňa mrká.
Na pár dní sa schová
v svojom…
Toho roku prevalcovali súťažné príspevky tunajších blogerov a zároveň aj pravidelných prispievateľov na Enigmáckom blogu literárnu súťaž pod názvom Tak píšem ja 2013, ktorá sa konala v Ždiari nad Hronom. Jej výsledky boli známe 9.11.2013.Obe miesta boli získané v kategórii próza. Jedno v tvorbe pre…
Bakana však veľmi dobre vedela, že s Drakosom nie sú žiadne žarty ak ide o vážnu vec. Nechcela mu variť odvar do konca života. Mala v úmysle niečo úplne iné ako si len zakrepčiť, či zbaviť draka jeho nepríjemného dychu. Preto sa na tento večer dobre pripravovala už dlhé roky. Vyrobila si totiž…
Pospevovala si Bakana vyberajúc a skúšajúc si šaty až kým jej jedny nepadli ako uliate. Drakos bol výborný tanečník, ba aj celkom fešák na rozdiel od iných drakov, ktorí mali priveľmi veľké bruchá a na chrbte vriedky skoro ako ropuchy. Keď mal dobrú náladu, správal sa slušne ako pravý džentlmen.…
...Najväčší z drakov zvaný Drakos si vždy pozval jednu ježibabu na svoj ples. Sníval, že mu raz jedna uvarí výborný dračí odvar, ktorý by mu pomohol zbaviť sa jeho nepríjemného dračieho dychu. Bol totiž zamilovaný do Drakomily a tá ho nechcela, pretože mu strašne páchlo z úst. Iba ježibaba mu…
Kráča nočnou ulicou tlupa polnočných lovcov. Letmo padajúce lístie, jeho šum, tajomné, mĺkve pohľady, im ich kroky zneistie. Hľadajúci smer a aj rýmy. Hmlisté v myšlienkach. Občas krehké duše občas metamorfózy. Poeticky čisté... Ako jesenná láska vpísaná in memory veins farebnom či bezfarbo…
Kapitola 3.
Utekajme už ide! Teplota teplomeru k tridsať päťke. Ďalší deň, ďalšia skúsenosť. Vraj sú na našom slávnom Košickom jazere aktivity hodné turistov. Nedá mi to, a tak utekám. Hor sa do víru zážitkov z kúpania.
Za vstup k samotnému jazeru samozrejme – zaplať! Veľmi známa nemenovaná…
Kapitola 2. Nabalená s dieťaťom na minimum, aby sme boli čo najľahší a dostali sa k vode v čo najkratšom čase v rýchlosti premýšľam. Mám pár možností. Ale kladiem si otázku. Kam skôr? keďže chcem, aby si dieťa užilo vody a ja sa aspoň trošku dostala do formy. Využijúc dedkovský babysitting, sa…
Najčastejšie otázky o deťoch s ADHD v škole:
Je dieťa s ADHD aj agresívne?
ADHD sa zvyčajne s agresivitou nespája. Deti s ADHD môžu mať emočnú dysreguláciu, čo v kombinácii s ich impulzívnosťou môže mať výrazný vplyv na ťažkosti so sebaovládaním hnevu. Epizódy „závažnej poruchy kontroly so slovnou…
Už nie si ten malý chlapec,
čo kriedami kreslí na chodník
autá a tajné odkazy.
Také, čo len ty chápeš.
A keď ich niekto vymaže,
tak mu len jazyk vyplazíš.
Už nie si ten malý chlapec,
ktorý na konci ulice
začína plniť svoje sny.
Bol si vraj všade,
s prstom na mape
neprídeš nikdy…
V roku 2019 som sa rozprával s niekoľkými učiteľmi a učiteľkami o ich ceste k tomuto povolaniu. Som veľmi rád, že ich osobne poznám a rešpektujem ako profesionálov vo svojom povolaní. Hovorili sme o viacerých témach. Pevne verím, že čo sa nevošlo do mojich blogov, si budete môcť prečítať v knižke,…
,,Arizona Dream‘‘ je jeden z menej preslávených filmov významného kontroverzného režiséra Emira Kusturicu, rodáka z bývalej Juhoslávie, so scenárom Davida Atkinsa, Kusturicovho žiaka. Je Kusturicovým prvým filmom odohrávajúcim sa mimo Európy, a to konkrétne v krajine príležitostí, snov a ideálov –…
Bod NULA
(Pilot 369 - trailer; sci-fi triler už v predaji)
Pred vstupom do apartmánového domu, kde bývam, dvíham zo zeme pohľadnicu, s adresátom Hans Kluge, ležiacu na zemi pod mojou poštovou schránkou, z ktorej zrejme vypadla po nedbalom vložení. Do svojho apartmánu vstupujem so zrakom upretým na…
Comments
Pridať nový komentár
King napísal detskú rozprávku štýlom pre dospelých a ty si zase napísala zložitú vzťahovú drámu štýlom pre deti. Čiže ste na to každý išli z opačnej strany :P ako je fakt zaujímavé, ako sa ti takýmto naivným štýlom podarilo ďeťom vysvetliť zložité vzťahy ako napríklad milostný trojuholník alebo fungovanie barterového obchodu :D