Tohoročný, už tradičný splav zmiešanej nitriansko-trnavsko-bratislavskej vodáckej partie bol naplánovaný na posledný júnový týždeň. Zraz mal byť v stredu v popoludňajších hodinách. Pretože som už dopredu vedel, že musím skončiť o deň skôr než ostatní, vyrazil som z domu vlakom už v pondelok poobede s úmyslom prespať v Nemeckej a na druhý deň ráno vyraziť vláčikom do Brezna, aj keď vodočet v Brezne nebol nejaký chýrny. Do Nemeckej som sa dostal bez problémov, v kempe som si zvlažil vyschnuté hrdlo dobre vychladeným pivkom.
V priebehu večera a nasledujúceho rána však vodočet v Brezne ukazoval taký stav, že som to vzdal. Navyše som sa od Goga, ktorý sa hrabal na internete dozvedel, že má prísť do Nemeckej výprava zo Športového gymnázia z Nitry, čo je vlastne škola na ktorej som tridsať rokov učil a vedú ich moji priatelia. Tak som si povedal, že ich počkám. Keď prišli a ubytovali sa, bolo rozhodnuté, že sa pôjdu pozrieť do Bystrianskej jaskyne a ja som išiel navštíviť do Zámostia kamaráta zo strednej školy. Ráno som vyprevadil priateľov na vodu.
Zbalil som si veci a pomaly, kochajúc sa (ako doktor Hrušinský z Vesničky střediskovej) som sa pustil dolu Hronom smer Lodenica na Mlynčoku.
Tu som sa zvítal so starým osadenstvom lodenice, obzrel si nové veci, vypil pivečko a postavil som si obydlie.
Medzitým sa začala zliezať partia ako šváby na pivo, referovalo sa o tom čo sa za rok stalo nové a prežívala sa radosť zo stretnutia.
Aj Ďuri staval rodinné hniezdo.
Pojedlo sa čo sa dalo a pretože nielen chlebom (a slaninou) je človek živý...
...vypukla kultúra.
Ráno sme sa vyviezli do Nemeckej, odkiaľ začal splav. Najprv len skúška, či telo znesie chladnú vodu...
...po ceste ešte zastávka na Colnici v Medzibrode.
Po ukončení plavby na Mlynčoku ešte kolektívna spolupráca na príprave vynikajúceho gulášika pod velením šéfkuchára Ďuriho...
...jeho konzumácia a hojné zapíjanie dobrým pivom v družnej kamarátskej debate...
...a potom do hlbokej noci kultúra v štýle country.
Oplatí sa žiť ...
Pozrite si aj fotoreportáž z podobnej akcie v r. 2011.
Comments
Pridať nový komentár
Od chvíle, ako sme v Nemeckej zazreli dobrého ducha Hrona Feriho, vedeli sme, že máme nad sebou dozor skvelého anjela strážneho, vďaka ktorému prežijú študenti športového gympla splav z Nemeckej do Vlkanovej v zdraví, hoci sú na vode prvýkrát. Anjel strážny, prepáč tie krušné chvíle, keď si viacerí skočili z Kráľovnej, ale na zodpovedného inštruktora Otta sa dalo spoľahnúť. Peknými fotkami si nám pripomenul príjemné chvíle. Vďaka.
Feri, anjel strážny, rada som Ťa videla aspoň a fotkách. Vyzerá, že to bola super akcia so super partiou. :) Ja v dobrom spomínam na Revište, môj zatiaľ jediný vodácky zážitok, hádam nie posledný :)
A to vodáci nosia so sebou na akcie pod pazuchou basu? :)
Na splavy nosíme so sebou až 3 basy:
Každá správná kapela
nejmíně tři basy musí mít,
jedna hraje zvesela,
z druhé chodí muzikanti pít,
když uprostřed zábavy
začne lítat džánek za džbánkem,
kdo si nedá radit,
toho musej schladit
v třetí base pod zámkem.
... jóój, škoda, že mi to tohto roku nevyšlo; keď sa skombinuje pekné počasie, svižne tečúca rieka a osvedčená partia, navyše s hudobnými nástrojmi a k tomu prirátate gastronomického mága Ďuriho - je to to pravé, orechové.
Tak aspoň takto pozdravujem všetkých a spomínam na minuloročný splav. O rok sa rád pripojím.
Vlado z Nitry
nerušíš vodácke kruhy. Chcel som Ti poslať odkaz na Tvoj mail uvedený na blogu, ale okamžite sa mi vrátil odkaz, že sa stala chyba, asi máš zmenenú mail. adresu
Feri,
tá adresa je funkčná, možno si ju zle zadal. :) Teda predpokladám - asi si si zle prečítal meno, lebo druhé "v" je jednoduché, nie dvojité. Čiže wavako, nie wawako. Inak viacero ľudí si to takto mýli, ani neviem prečo... možno to prvé dvojité w na to tak navádza. :) Ak by to náhodou predsa nešlo, dalo by sa to ešte riešiť cez gmail, ale keďže na ňom mám adresu s celým menom, ten by som v rámci zachovania aspoň určitej ilúzie slobody a anonymity nerada zverejňovala :D