A dokonca aj tečie!
Po dlhšom uvažovaní, ešte v zime, padlo rozhodnutie splaviť dolnú Moravu a ten čas nadišiel. V prvý prázdninový piatok sme vyrazili smerom na Kúty a skončili sme pri moste do Českej republiky. Po krátkom uvažovaní sme sa utáborili pri hati nad mostom za hrádzou poblíž dediny Brodské. Postavili sme tábor, odskočili si do dediny na nejaké pivko a uložili sa na odpočinok.
Pri raňajkách nám Ďuri predviedol svoj nový vynález - prístroj na smaženie slaninky s vajcami.
Po raňajkách sme zbalili svoje saky - paky a hurá na vodu !
Rieka tečie krajinou pomerne málo dotknutou civilizáciou a ani by sa nezdalo, ale prvý deň mala celkom slušnú rýchlosť. Dokonca na vode nebolo ani komárov! Keďže motor na rafte vyhlásil štrajk, posledný deň od Vysokej nad Moravou sme merali rýchlosť raftu bez pádlovania a bolo to 17 minút na jeden kilometer, čiže okolo tri a a pol kilometra za hodinu.
Putovanie nám trochu pribrzdila jedna hať, ktorá trochu pripomínala, ak poznáte na Hrone Šalkovú - tiché,dôstojné šumenie vody, ale valec ako sviňa ! Kanojky sme preniesli vľavo po šikmom kamennom dláždení a raft sme priviazaný vpredu i vzadu skoníčkovali, ale dalo to dosť práce, lebo potvora voda mala naň veľkú chuť !
Na sútoku Moravy a Dyje, kde sa stretávajú hranice Česka, Rakúska a Slovenska sme si urobili obedňajšiu prestávku na mieste, kde bolo urobené posedenie pri podstavci bronzovej sochy, z ktorej ale zostali iba nohy ! Čakám kedy vandali ukradnú z pražského Václaváku sochu svätého Václava !
Asi po desiatich - pätnástich kilometroch sme na pravom brehu natrafili na malú štrkopieskovú pláž, ktorá sa celkom hodila na vykúpanie. Inak brehy všade inde boli dosť bahnité,
Ďuri, inak - nefajčiar, si na vode neodpustí malý zlozvyk. Jednoducho: klídek, pohoda, tabáček!
Konečne sme sa priblížili k civilizácii. Bola to dedina Suchohrad. Samozrejme návrh dať si nejaké pivko prešiel pri hlasovaní všetkými hlasmi. Cestou sme nazreli aj do bunkra - guľometného hniezda z druhej svetovej vojny.
Pivko bolo výborne vychladené a Milan neodolal: kúpil si na cestu aj s pohárom !
Zastavili sme sa na rakúskom brehu pri pamätníku na počesť zriadenia štátnej colnej správy v devätnástom storočí.
A to už sa blížime k cieľu našej plavby. Pred nami sa vynorilo muhutné skalisko Devína, na ktorom sa konali slávnosti na počesť Cyrila a Metoda.
Comments
Pridať nový komentár
Pred rokom si nás inšpiroval pekným článkom o splave z Hrona do Dunaja. Cítim v kostiach, že teraz sa tiež vydáme vo vašich stopách. Vďaka za príjemné čítanie a pekné fotky. Ivan
Ten Ďuri je fakt trieda-Dobrý vynález ;)