Máriu Helenu som videla len večer, keď mi priniesla šálku čaju a jablko. „Ako ti to ide?“ opýtala sa podávajúc mi puknutý hrnček, kedysi s červenými kvetmi. Vzala som ho do rúk a rýchlo chlipla. Teplý nápoj mi zohrial a upokojil vnútro. „Veľa práce,“ povedala som. „Bála si sa pri nálete?“ opýtala sa, sadla si pod okno a potiahnuc mi plášť ma pritiahla k sebe. Sadla som si a schovala jablko do vrecka, hrnček som položila na zem a zahľadela sa jej do očí. „Mária Helena, bála som sa, že umriem. No myslím, že som zhrešila,“ dodala som šeptom. Mária Helena vyvalila oči. „Čože?“ opýtala sa prekvapene. „Nemyslím tým, že som komusi nepomohla, alebo kohosi zabila. Helenka, ja som čosi cítila. Čosi, čo ešte nikdy.“ Mária Helena ma chytila za obe ruky a doširoka otvorila oči od zvedavosti. Neubránila som sa smiechu, tak milo vyzerala! „Rýchlo hovor, lebo to určite nevydržím,“ usmiala sa. „Počas náletu...vlastne tesne pred ním, som menila obväz jednému chlapcovi, no stehy boli zapálené, tak som sa vybrala hľadať doktora...“ „A?“ prerušila ma nedočkavo, stískajúc mi prsty vo svojich dlaniach. „Veď vydrž! Vybrala som sa hľadať doktora, no začal ten nálet, veľmi som sa zľakla, no nič som nevidela, lebo ma ktosi stiahol k zemi a chránil ma! Bolo to také napínavé, srdce som si cítila až v krku, už som sa lúčila so životom, Helenka.“ Pevnejšie mi zovrela ruky a úsmev sa jej z tváre vytratil. Hanbila som sa o tom hovoriť, celý deň som sa snažila pochopiť, o čo vlastne ide. „Helenka, keď to prestalo, vstala som, oprášila sa a chcela som poďakovať tomu ochrancovi, no nemohla som.“ „Prečo?“ opýtala sa nevinne. Pozrela som do chodby, v ktorej som pracovala celý deň a v diaľke som zazrela mihnúť sa biely plášť. „Keď vstal a opýtal sa, či som v poriadku, pozrela som mu do očí a nezmohla som sa na slovo,“ vychrlila som jedným dychom. Helena sa začala veselo smiať: „Ty jedna hriešnica!“ „Prosím?“ „Agátka moja milá, tebe sa ten doktor zapáčil!“ veselo sa smiala a objala ma. Na líce mi vtlačila bozk, a zašepkala mi do ucha : „Vedela som, že z teba nijaká mníška nebude Agátka moja, vedela som to! Si na to priveľmi pekná!“ Odtiahla sa, rozhodila rukami a veselo dodala : „Ako ja!“ Na to som sa zasmiala aj ja. Vtom sa otvorili vchodové dvere a dnu začali vnášať ranených na nosidlách.
noo tak toto je ozaj len kúsok, som už čakala, že sa tam opäť objaví ten milý doktor :) a ty si to takto ukončila...no, ale neva rada si počkám na pokračovanie :)
Poznámky nezkušeného porotce jménem Frank z východního pobřeží:Nedávno jsem byl poctěn pozváním k rozhodování na soutěži ve vaření chilli. Jeden z rozhodčích totiž onemocněl a já zrovna sháněl nějaký kšeft. Zbývající dva rozhodčí (rodilí Texasané) mě ujistili, že to chilli není tak ostré, jak se…
Neplačem za bozkom na dobré ráno Nechýbajú mi dotyky tvojich rúk Neplačem ako vtedy, po úžasnom spojení Nechýba mi tvoj horúci dych,ktorý rozihrával všetky žilky v mojom tele Neplačem za spánkom bez pyžama,počas horúcej letnej noci Nechýbajú mi dvojzmyselné poznámky,vyvolávajúce búrku pocitov …
Ten dedo je spitý pod obraztáca sa ulicouhádam po stý raz... Čo nosí v srdci?Radosť?Bôľ? Dedo má svoj tajný svetzamknutý pod ťažkou okovou Ten číry mok hrejesťa sslnko čo vraždí No len - -je spitý pod obraz -vidí dnes každý
Prostota! Svätá prostota, ty nevidiaca Čaro jednoduchosti jasnej mysle ľudia ťa hľadajú Tápajú Bielymi paličkami klopkajú Na čelo každému kto ide okolo a nechápe Podstatu sveta v ktorej ukrytá je Prostota Lež v jednoduchosti je krása Nie je to však nič - len fráza Čo pominula sa v diaľ Už ani…
Život nie je hračka s ktorou sa môžeš pohrať a zahodíš ju, keď ťa prestane baviť.Nie je to škoda? Veľmi rada by som si zakaždým vyberala z možností ako sa zahrať. Na vojačku, na lekárku, na predavačku, na vymaľovanú pubertiačku... Mohla by som si kupovať žuvačky s dočasnými tetovačkami a potetovať…
Autá sú červené autá sú biele no a môj rozum užíva si skvele Žiadna to námaha žiadny to stres napísať poviedku teraz, je des Autá sú červené Autá sú biele.... Už neviem poriadne ani svoje meno každý deň v programe je u nás Nemo No no – sem, no no – tam tak to on nepozná skúša ma či to hrám a či…
V koľajách Veľkého voza vybral som sa hľadat svet
Zanechané v snehu sa pomaly roztápali pod teplom
mojich bosých nôh
Veľký voz žiaril a trblietal sa navôkol
keď spadol som do priepasti po Škorpiónovi
V koľajách Veľkého voza vybral som sa hľadať svet
Nahý som kráčal tmou v mojich očiach
Slnko bolo…
PREŠKOLOVACÍ KURZ PRE MUŽOV
Cieľ kurzu:Školenie, ktoré by umožnilo mužom využívať tú časť mozgu, oktorejnemajú poňatia, že vôbec existuje.
Časť 1: Povinná1. Naučiť sa žiť bez svojej mamičky (2000 hodín).2. "Moja žena NIE JE moja matka" (350 hodín).3. Pochopiť, že hokej či futbal nie je viac než…
http://poviedkyonevere.sk/clanok?article_item=ano-ci-nie&skin=poviedky
ÚRYVOK
10 hodín po :
Konečne sama. Bohuš išiel našťastie na nočnú a stihli sme akurát zbežnú konverzáciu. Ako bolo – dobre – tak fajn, už bežím – drž sa. Pusa. A už ho nebolo.
Špinavé veci v koši na prádlo. Čisté v skrini.…
http://poviedkyonevere.sk/clanok?article_item=ja-a-ty-vs-ty-a-ona&skin=poviedky
ÚRYVOK :
S nákupom v kufri, s vypnutým mobilom a povznesenou náladou som šikovne kľučkovala ulicami mesta. Náš dom v prímestskej časti bol jedným z novostavieb, ktoré obývali mladé rodiny. My sme boli jedny z mála…
Už nie si ten malý chlapec,
čo kriedami kreslí na chodník
autá a tajné odkazy.
Také, čo len ty chápeš.
A keď ich niekto vymaže,
tak mu len jazyk vyplazíš.
Už nie si ten malý chlapec,
ktorý na konci ulice
začína plniť svoje sny.
Bol si vraj všade,
s prstom na mape
neprídeš nikdy…
Liečba detí s ADHD pozostáva z multimodálneho terapeutického prístupu, tzn. z rôznych terapeutických intervencií (zásahov), ktoré sa vykonávajú súbežne tak priamo s dieťaťom, ako aj nepriamo s učiteľmi, vychovávateľmi a rodičmi.
Intervencia u dieťaťa: kognitívno-behaviorálna psychologická…
Najčastejšie otázky o deťoch s ADHD v škole:
Je dieťa s ADHD aj agresívne?
ADHD sa zvyčajne s agresivitou nespája. Deti s ADHD môžu mať emočnú dysreguláciu, čo v kombinácii s ich impulzívnosťou môže mať výrazný vplyv na ťažkosti so sebaovládaním hnevu. Epizódy „závažnej poruchy kontroly so slovnou…
V roku 2019 som sa rozprával s niekoľkými učiteľmi a učiteľkami o ich ceste k tomuto povolaniu. Som veľmi rád, že ich osobne poznám a rešpektujem ako profesionálov vo svojom povolaní. Hovorili sme o viacerých témach. Pevne verím, že čo sa nevošlo do mojich blogov, si budete môcť prečítať v knižke,…
S Hankou som sa rozprával v príjemnom prostredí kaviarne, ktorá je súčasťou kníhkupectva. Vždy ma udivovalo s akou pokorou a zároveň hrdosťou hovorí o tom, čo sa deje u nej v triede.
Hanka: „Som zvedavá o čom bude ten rozhovor. Ja som úplne normálny človek. Myslím si, že neviem povedať niečo…
Šťastie zvláštne to slovíčko. Čo pre mňa znamená šťastie? Šťastie je mať milujúcu rodinu, byť zdravý, mať pocit bezpečia, venovať sa záľubám ktoré mňa bavia a duševne napĺňajú, mať pár pravých kamarátov a mať kde bývať toto je moje ,,gro“ čo si pod šťastím predstavujem. Viacerí ľudia šťastie…
Comments
Pridať nový komentár
mrzí ma, že to tak kúskujem, no aspoň to nikomu nezaberie veľa času ;)
muzam zdar!!!
noo tak toto je ozaj len kúsok, som už čakala, že sa tam opäť objaví ten milý doktor :) a ty si to takto ukončila...no, ale neva rada si počkám na pokračovanie :)
Múze zdar, nech už tu visí ďalšia časť :)
...usmevne
:)