285
Kope vás múza
29.11.2012 - 20:09
13
273
3361

Nepíše mi pero

Život nie je hračka s ktorou sa môžeš pohrať a zahodíš ju, keď ťa prestane baviť.

Nie je to škoda? Veľmi rada by som si zakaždým vyberala z možností ako sa zahrať. Na vojačku, na lekárku, na predavačku, na vymaľovanú pubertiačku... Mohla by som si kupovať žuvačky s dočasnými tetovačkami a potetovať sa kade – tade, kde by sa mi len zachcelo. Najlepšie na predlaktí, tam sa to dá najlepšie nasliniť.

Vôbec by ma nemuselo trápiť, čo bude zajtra, lebo zajtra by som sa mohla rozhodnúť znova. A potom by mi možno aj to pero začalo konečne znovu písať. Darmo, že som chcela napísať svoj životopis a urobiť ho úžasne vtipným a zaujímavým. Taká hračka nie je – na spisovateľa. Kdeže ! Na to treba skúsenosti moji milý...

Tak prečo nedá niekto návod na to, ako si spomedzi hračiek vybrať tú správnu? Alebo, prečo k životu nedostaneme návod?

Aj k práčke, chladničke, dokonca autá s kopou elektroniky majú návody na použitie. A navyše – v každom návode na použitie je tabuľka s chybnými hláseniami. Aj ja chcem takú tabuľku! Chcem si nájsť kolónku  „dopísalo vám pero“ ! Jasné, že v takomto pere sa náplň vymeniť nedá. To nie je ani atramentové, nie je chybou to, že atrament skamenel! Nie je dokonca ani guličkové, čínske, či gelové – náhradná náplň sa jednoducho NEDÁ kúpiť.

Čo teda  s načatým večerom, keď ani pero mi nepíše?  

Nechcem sa už strácať na svetovej sieti, kde je len kopa pavúkov, ale každý sa tak či tak stará len o seba. A budú sa tváriť aké je tá vaša hračka úžasná, a aj oni by takú chceli. Aspoň, že oni vedia ako sa s ňou treba hrať. Mohli by ma to naučiť. Ale ja som lenivá, ja si vezmem radšej niečo iné.

Veď aj zajtra je deň a môžem to skúsiť s tým perom znova. Možno už bude písať.

Len či.

A ak píše, ani to ešte neznamená, že hra sa môže začať! Ešte taká malá, takmer nebadateľná drobnôstka. MÚZA !

Keď vám zdrhne múza, máte po chlebe, to vám ani zázračná spisovateľská hračka nepomôže! Ani tu predsa nie je kategória:  „NEkope vás múza?“ aby vám poradila. No ale mohla by byť, presne tak isto ako návod na použitie k spisovateľskej hračke. Inštrukcie čo robiť, keď múza nie a nie kopať. Jedna z možností by  bola ísť ju naháňať. No ale kto má toľko energie? – behať  horami, dolinami za múzou, ktorej energia je nevyčerpateľná?! A taká rozlietaná múza sa môže kdekoľvek zavesiť, prilepiť na niečo – niekoho. A vo svete je toľko pavučín, kde by sa mohla práve tá vaša zachytiť, že by trvalo dni, mesiace či dokonca roky(!) kým by ste si ju našli. Tiež nie je nič nezvyčajné múzu ukradnúť, veď teraz sa kradne všetko. Ale stále sa o tom nehovorí, to sa nezmenilo...

Dalo by sa na múzu čakať, ale poviem vám, ja čakám už vyše roka a tie čo prišli boli asi len v zácviku lebo to čo mi to pero napísalo, nestálo za nič.

(Nie, že by toto za niečo stálo, možno ani za povšimnutie.)

A preto radšej howk ...

Tak nech aspoň vás tá múza kope!!!

Comments

Pridať nový komentár

Ahoj Deni,

no ked nemáš čo písať, lebo ťa múza opustila, skus si trošku zasnívať a možno to potom pôjde...( preto ja občas píšem aj v noci).. ( to by si potom ale ráno mala vidieť ten "ksicht")ale to sa mi radí, keď som to ešte nezažila.( a dúfam, že sa toho nedožijem).

Článok zo septembra 2006 - Čo môže človek robiť keď sa nudí..je fakt dobrý som sa z chuti zasmiala.  Viac som si teda nestihla prečítať a dúfam, že sa k tom  dostanem.

 Nech ťa múza kope.  A prečo nie kopnuť, ty ju - ale len tak jemne aby sa neurazila:):)

 

 

 

Srdečne Ťa vítam v klube nespravodlivo ODkopnutých múzou! :-) Okej, ja viem, že to znie kacírsky, že to tak absolútne nevyzerá, ale pravdou je, že aj ja sa nachádzam v stave dlhodobej tvorivej krízy. A už som rozmýšľala aj o tom, že napíšem a hodím sem dáky príspevok o tvorivých blokoch. Vyfúkla si mi to! :-) Dokonca aj to prirovnanie s návodmi mi napadlo... Veru, fakt nanič, že na niektoré životné problémy nedostávame návod. Občas sa síce nejaký z nich preberá v poradenských časopisoch, ale asi s takým záverom, že záver nie je žiadny. A aj to sú témy týkajúce sa väčšinou vzťahov. Ale napísať, ako prekonať tvorivý blok, to už je niečo! Hoci už aj také dačo som na nete videla. Ak chceš, môžem Ti ten článok skúsiť znovu vyhľadať, ale mne nepovedal nič nové. Kríza je proste kríza, ak to múza zabalí, nezostáva nič iné, než dúfať v jej zmilovanie.  Áno, niekedy tú tvorivosť nakopne konkrétna udalosť, ale ktorá to bude, to nemôže nikto dopredu tušiť.

Ahoj Deni,

no, konečne som sa odhodlala ku komentovaniu. Priznám sa, ešte som si nepreliezla Tvoj blog, ale časom tak možno urobím. Nejako sa neviem k ničomu dokopať. Ono... vy riešite nedostatok nápadov, ja zas nedostatok odhodlania sa nakopnúť písať :D Ani jedno z toho nie je výhra. Ako, ja tiež nesrším námetmi, ale mám dačo rozrobené a ešte aj nejaký nápad by bol, ale nejako sa nie a nie skonsolidovať k písaniu. Ale dostala som chuť na básničku, možno dačo zbúcham. Pre oživenie a zábavu :)

Deni, drž sa. Nebudem Ti sľubovať, že nápad príde alebo dačo. Navyše, som veľmi neskúsená v tomto smere, aby som Ti mohla dávať nejaké rady alebo robiť závery. Ale držím palce, aby sa ľady zlomili nejako k Tvojej spokojnosti. A keď nič iné, som rada, že sem zájdeš aj len tak, hoci možno momentálne nemáš až tak čo zavesiť. Je fajn, že sa tu v poslednej dobe ukazujú aj staré kapacity ;)

Krízy s múzami si prežil asi každý :) možno tomu treba nechať voľný priebeh. alebo sa ísť vyvetraš do prírody ;) mne to zvyklo pomôcť

dakujem baby za koment, ten vzdy potesi :)

joujou, dakujem, no vies, ja teraz nejako ani snivat nekodazem :D asi som uz stara na to :D (hehe), niekedy sa darilo ked som sla spat este som si trosku posnivala, muza kopala ako diva, doslova som spala s notesom pod vankusom a teraz zalahnem a som ko :D ale dakujem, ze si sa stavila aj na mojom blogu, ze Ta aspon nieco zaujalo,  rozveselilo :) splnilo ucel :)

adhara, prepac, ze som Ti vyfukla prispevok ... kludne posli clanok, ja som na nete (ani nikde inde) uz strasne davno nic necitala takze toto bol fakt len hlavy bôľ ....Dufam, ze Tvoja muza sa coskoro vrati a poriadne Ta nakopne ...len aby to velmi nebolelo ;)

wavako, preeeesne tak, namety by aj boli, nie len tri aj sest, len sa posadit a pisat, vravim nepise to pero...a potom ked aj zacnem, tak to nema ani hlavu ani patu, po 10riadkoch stratim pointu a som hotova, takze tak...urcite nieco vyves, hadam si aj ja precitam, mam rada Tvoju tvorbu(aj ked neviem ci som citala vsetko, ale nechce sa mi teraz kuknut ;) ) dakujem Ti krasne za tolke mile priania, hadam sa vyplnia...a ze stara kapacita !!! no to si tomu dala teraz :D :D ej ty koťuha :D

 

no do prirody chodim kazdy den s kociiiikom a nepomaha :D no ale nejdem sa stazovat, aspon si oddychnem...teda moj pisatelsky rozum oddychuje uz dlho :D

Tvoje príspevky veru patria medzi tie, ktoré pri dlhšom meškaní vyvolávajú abstinenčné príznaky. 

Škoda len, že dlhšie meškanie je tak relatívny pojem... :-) 

V poslednom čase čítam u mnohých ľudí, ako ich opúšťa múza alebo nevedia chytiť "slinu", no... Len málokto to popíše tak šarmantne ako Ty.  

Ja vravím, netlač na pero a ono kvapne božskú. ;-) 

 

S pozdravom tvoj verný čitateľ ,

Dušan Damián. 

no ahoj, som ani nevidela, ze si komentoval...no vraj - "kapne bozskou" to som teda zvedava :D

ale dakujem, Tvoj komentar ma vzdy potesi, asi preto, ze vacsinou byvaju pozitivne ;) - ale nie, ja znesiem aj kritiku, a od takeho fachmana ako Ty hocikedy...

tak aj k Tebe pozdrav leti...leti, leti  v tejto sieti :D

Muze zdar !!!

Tak tu to teda je, ale tento je skôr o blokoch v rámci rozpísaného diela: http://www.mamtalent.cz/co-mam-delat-kdyz-se-zaseknu.phtml?program=1&ma__0__id_b=10726&ma__0__id_kp=35692

Tu je zase dačo všeobecnejšie, ale kratšie: http://www.mamtalent.sk/chcem-napisat-knihu-ale-nemam-ziadny-napad-zdeno.phtml?program=23&ma__0__id_b=6011&ma__0__id_kp=19836

A potom ešte tu: http://www.mamtalent.sk/obcas-mi-pero-akosi-vobec-nejde-do-ruky-tereza.phtml?program=23&ma__0__id_b=6605&ma__0__id_kp=21481

Posledné dva články ale vnímam skôr ako reklamu na knihu o tvorivom písaní, ktorú si treba kúpiť. :-)

A ešte jedna vec – ja viem, že sa opakujem ako verklík, už som to spomínala kadekde mnohokrát, ale pre istotu... Nula kelvinov mal tiež niekoľko tvorivých blokov, z ktorých najdlhší trval viac než štyri roky. Počas tých štyroch rokov som si naň občas spomenula a pomyslela som si, no s tebou je už amen, toto nerozchodíš... a predsa sa z toho bloku vyliečil, dokonca nad moje očakávania. :-)

Veď počkaj až sa opäť rozpíšeš! Príde i tvrdšia kritika. Samozrejme len ak to nebude lepšie ako nedávne príspevky. :P :D

 

Presne tak deti to je náboj, uvidíš, čiasom to určite zaberie, ver tomu aj tomu, že ťa múza tak kopne, že sa nezastavíš. :):)

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
61
Počet nazbieraných
8, 859
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť