Pricestoval Chamel Leonzvláštny kabát mal.Na chrumkavom hmyzerád si pochutnal. Razom hmyz nám v kroví mizne.Kto v tom prsty má?Leon pravdu popiera!Ukrýva sa nenápadnepri tanieroch z ružového papiera.
Sadli si dve mušky
na ovocie. Hrušky.
Zahryzli sa z chuti,
ovocie im chutí!
Z neba čosi sviští,
skončia mušky
s mucholapkou
na komposte v listí.
Ako náhle príde jeseň,
objaví sa v našom byte pleseň.
Nepoznaná hostiteľka
veselo si píska,
objíma a stíska
moju stenu z blízka.
Sprvu letmo vykukne,
očkom na mňa žmurká,
vyzerá jak kráska,
zelená muchomúrka.
Nenápadná muchomúrka
smaragdovým očkom,
na mňa mrká.
Na pár dní sa schová
v svojom…
Toho roku prevalcovali súťažné príspevky tunajších blogerov a zároveň aj pravidelných prispievateľov na Enigmáckom blogu literárnu súťaž pod názvom Tak píšem ja 2013, ktorá sa konala v Ždiari nad Hronom. Jej výsledky boli známe 9.11.2013.Obe miesta boli získané v kategórii próza. Jedno v tvorbe pre…
Bakana však veľmi dobre vedela, že s Drakosom nie sú žiadne žarty ak ide o vážnu vec. Nechcela mu variť odvar do konca života. Mala v úmysle niečo úplne iné ako si len zakrepčiť, či zbaviť draka jeho nepríjemného dychu. Preto sa na tento večer dobre pripravovala už dlhé roky. Vyrobila si totiž…
Pospevovala si Bakana vyberajúc a skúšajúc si šaty až kým jej jedny nepadli ako uliate. Drakos bol výborný tanečník, ba aj celkom fešák na rozdiel od iných drakov, ktorí mali priveľmi veľké bruchá a na chrbte vriedky skoro ako ropuchy. Keď mal dobrú náladu, správal sa slušne ako pravý džentlmen.…
...Najväčší z drakov zvaný Drakos si vždy pozval jednu ježibabu na svoj ples. Sníval, že mu raz jedna uvarí výborný dračí odvar, ktorý by mu pomohol zbaviť sa jeho nepríjemného dračieho dychu. Bol totiž zamilovaný do Drakomily a tá ho nechcela, pretože mu strašne páchlo z úst. Iba ježibaba mu…
Kráča nočnou ulicou tlupa polnočných lovcov. Letmo padajúce lístie, jeho šum, tajomné, mĺkve pohľady, im ich kroky zneistie. Hľadajúci smer a aj rýmy. Hmlisté v myšlienkach. Občas krehké duše občas metamorfózy. Poeticky čisté... Ako jesenná láska vpísaná in memory veins farebnom či bezfarbo…
Kapitola 3.
Utekajme už ide! Teplota teplomeru k tridsať päťke. Ďalší deň, ďalšia skúsenosť. Vraj sú na našom slávnom Košickom jazere aktivity hodné turistov. Nedá mi to, a tak utekám. Hor sa do víru zážitkov z kúpania.
Za vstup k samotnému jazeru samozrejme – zaplať! Veľmi známa nemenovaná…
Kapitola 2. Nabalená s dieťaťom na minimum, aby sme boli čo najľahší a dostali sa k vode v čo najkratšom čase v rýchlosti premýšľam. Mám pár možností. Ale kladiem si otázku. Kam skôr? keďže chcem, aby si dieťa užilo vody a ja sa aspoň trošku dostala do formy. Využijúc dedkovský babysitting, sa…
Comments
Pridať nový komentár
Čo sa týka rozsahu, to je ťažko povedať, veľmi to závisí od toho, čo vydavateľ v danej chvíli "potrebuje". Napr. ja som musela rozprávky skracovať, lebo bol daný určitý rozsah knihy, do ktorého som sa musela zmestiť.
A pokiaľ sa pýtaš, či to pre deti nebude príliš dlhé - deti majú rady aj dlhé rozprávky. :)
Porno v Potterovi? Si sa s koňom zrazil? :-) Na to si jak prišiel? Ale aj tak, Harry Potter podľa mňa nebola rozprávka. Ak bola, tak potom sú rozprávkou všetky fantasy, sci-fi, červená knižnica,... prosto všetko, kde je niečo nereálne (čiže všetko).
V prvom rade je dôležité, čo myslíš pod dĺžkou strany. A4? Normostrana? Medzi týmito dvoma pojmami je totiž viac než dvojnásobný rozdiel, napriek tomu si ich ale ľudia zamieňajú... A tiež by bolo dobré poznať vek cieľovej skupiny (pre menšie deti asi skôr kratšie a pre väčšie dlhšie). V každom prípade sa mi ale 4 strany nezdá priveľa. Pravda, ak na tých 4 stranách nie je nahustený nejaký extra komplikovaný dej plný mien a názvov, ktoré si dieťa nebude pamätať.
Rozprávky som písavala len dovtedy, kým som ich aj čítavala. :-)
Heri Potär mal ak sa nemýlim viac ako 4 strany a predsa bol čítaný. a boli tam aj básničky, vraždy a porno. Tak si vyberte. Podľa m%na to je ešte prikrátka rozprávka, ja ako dieťa by som sa dožadoval od Vás pokračovania.
Načo sa takto pýtaš? Veď treba to sem rovno zavesiť a podľa reakcií uvidíš, či je to pridlhé :P Ak má tvoja rozprávka pútavý dej, tak ti dĺžku určite nikto kritizovať nebude :)
Ak má byť pre deti do 3 rokov, tak je zrejme aj škoda písať nejaký súvislý text, stačí len obrázky doplniť krátkym komentárom. Ak je určená pre staršie deti, ktoré si ju budú čítať samé alebo tým poveria rodičov, tak rozsah vôbec nerozhoduje. Mne napríklad mama čítala 200 stranovú knihu, ktorá vlastne ani nebola pre deti (aspoň nie pre 5-ročné), sice som tomu miestami úplne nerozumel ale aj tak viem, že som hltal so záujmom každé slovo :D
No na zavesenie mojich rozprávok nemám odvahu. To musím mať tú správnu náladu.Stále na nich niečo prerábam a až keď budem spokojná so svojím výkonom aspoň do učitej miery, tak potom snáď niečo opäť zverejním.
Podľa reakcií som sa aj tak utvrdila v otázkach, na ktoré som už dávno vedela odpoveď.( Danka i Adhara). Len mi to vŕtalo bok. Zaujímal ma i názor iných.:)
No na zavesenie mojich rozprávok nemám odvahu. To musím mať tú správnu náladu.Stále na nich niečo prerábam a až keď budem spokojná so svojím výkonom aspoň do učitej miery, tak potom snáď niečo opäť zverejním.
Podľa reakcií som sa aj tak utvrdila v otázkach, na ktoré som už dávno vedela odpoveď.( Danka i Adhara). Len mi to vŕtalo bok. Zaujímal ma i názor iných.:)