Pricestoval Chamel Leonzvláštny kabát mal.Na chrumkavom hmyzerád si pochutnal. Razom hmyz nám v kroví mizne.Kto v tom prsty má?Leon pravdu popiera!Ukrýva sa nenápadnepri tanieroch z ružového papiera.
Sadli si dve mušky
na ovocie. Hrušky.
Zahryzli sa z chuti,
ovocie im chutí!
Z neba čosi sviští,
skončia mušky
s mucholapkou
na komposte v listí.
Ako náhle príde jeseň,
objaví sa v našom byte pleseň.
Nepoznaná hostiteľka
veselo si píska,
objíma a stíska
moju stenu z blízka.
Sprvu letmo vykukne,
očkom na mňa žmurká,
vyzerá jak kráska,
zelená muchomúrka.
Nenápadná muchomúrka
smaragdovým očkom,
na mňa mrká.
Na pár dní sa schová
v svojom…
Toho roku prevalcovali súťažné príspevky tunajších blogerov a zároveň aj pravidelných prispievateľov na Enigmáckom blogu literárnu súťaž pod názvom Tak píšem ja 2013, ktorá sa konala v Ždiari nad Hronom. Jej výsledky boli známe 9.11.2013.Obe miesta boli získané v kategórii próza. Jedno v tvorbe pre…
Bakana však veľmi dobre vedela, že s Drakosom nie sú žiadne žarty ak ide o vážnu vec. Nechcela mu variť odvar do konca života. Mala v úmysle niečo úplne iné ako si len zakrepčiť, či zbaviť draka jeho nepríjemného dychu. Preto sa na tento večer dobre pripravovala už dlhé roky. Vyrobila si totiž…
Pospevovala si Bakana vyberajúc a skúšajúc si šaty až kým jej jedny nepadli ako uliate. Drakos bol výborný tanečník, ba aj celkom fešák na rozdiel od iných drakov, ktorí mali priveľmi veľké bruchá a na chrbte vriedky skoro ako ropuchy. Keď mal dobrú náladu, správal sa slušne ako pravý džentlmen.…
...Najväčší z drakov zvaný Drakos si vždy pozval jednu ježibabu na svoj ples. Sníval, že mu raz jedna uvarí výborný dračí odvar, ktorý by mu pomohol zbaviť sa jeho nepríjemného dračieho dychu. Bol totiž zamilovaný do Drakomily a tá ho nechcela, pretože mu strašne páchlo z úst. Iba ježibaba mu…
Kráča nočnou ulicou tlupa polnočných lovcov. Letmo padajúce lístie, jeho šum, tajomné, mĺkve pohľady, im ich kroky zneistie. Hľadajúci smer a aj rýmy. Hmlisté v myšlienkach. Občas krehké duše občas metamorfózy. Poeticky čisté... Ako jesenná láska vpísaná in memory veins farebnom či bezfarbo…
Kapitola 3.
Utekajme už ide! Teplota teplomeru k tridsať päťke. Ďalší deň, ďalšia skúsenosť. Vraj sú na našom slávnom Košickom jazere aktivity hodné turistov. Nedá mi to, a tak utekám. Hor sa do víru zážitkov z kúpania.
Za vstup k samotnému jazeru samozrejme – zaplať! Veľmi známa nemenovaná…
Kapitola 2. Nabalená s dieťaťom na minimum, aby sme boli čo najľahší a dostali sa k vode v čo najkratšom čase v rýchlosti premýšľam. Mám pár možností. Ale kladiem si otázku. Kam skôr? keďže chcem, aby si dieťa užilo vody a ja sa aspoň trošku dostala do formy. Využijúc dedkovský babysitting, sa…
Comments
Pridať nový komentár
Ahojte Wavako a Klimeux,
tak ste mi pekne naložili ale musim priznať,že je to naozaj asi trochu dlhé. Komu by sa to chcelo čítať. Klimeux na tvoje poetické ódy sa asi nechytám ale ako tak pozerám a to nechem byť narcis ale jeden z mojich dobrých kúskov. Jasné ešte musim popracovať. Ale vravím poézia nie je moja parketa, to sú len také ...hm ako to nazvať ani sama neviem. Neberiem to osobne, hlavne som rada, že sa vôbec niekto ozval a vyjadril sa a mal z toho nejaký aj pozitívny dojem.
Wawako to pochopila asi tak ako to mala. Som tým chcela niečo povedať ale to tu nebudem vysvetlovať. Ty si na to asi prišla. Whats tady go.
Múze zdar.
Už sa to stáva zvykom.:)
Čau Joujou ;)
Nuž, spočiatku, ako som začala čítať, som z toho mala dosť rozpačité dojmy. Nevedela som, či tam má byť verš, či je to voľný rým alebo čo. Popravde, mám pocit, že celkom jasno si v tom nemala ani Ty. Teda, neber to ako urážku. Len mám pocit, že si to tak voľne miešala.
Ale od tej časti, kde si začala kumulovať to "v tej tme", sa mi to páčilo, dokonca niektoré rýmy boli vydarené, až sympatické.
Ono je to všetko o subjektívnosti vnímania, o tom, aké pocity to v čitateľovi vyvolá. Toť moje subjektívne (prvé) dojmy, dúfam, že z toho nebudeš mať zas traumu alebo čo.
P.S.: Neviem, kto Ti tam dal tie dve hviezdy, ja som to nebola. Myslím, že by si to zaslúžilo aj viac. Aspoň o jednu alebo dve :)
P.S.2: Vlastne, teraz ako som to prečítala druhýkrát a povzniesla sa nad to miešanie rýmov, celkom sa mi to aj dosť páči :)
Ahoj Wavako,
popravde som to miešala tak ako to zo mňa šlo. Ťažko sa popisuje skutočný zážitok. Tento krát to muselo jednoducho byť tak. Keď som sa na to spätne pozrela, no nemohla som to zmeniť, nešlo to do rýmov. Ona mi to totižto nedovolila “tá múza“ tlačila sa von z hlavy, (o tretej ráno sa drala), že to musí tak byť a sa môžem aj na hlavu postaviť.
O tých hviezdičkách- neviem kto to bol, ja si také sama nedávam. To si nedovolím. Fúúj, hanba by to bola keby som si sama sebe dávala. Ale potešilo asi to bol tajný čitateľ.
PS: myslím na tie texty, cez skype to nepôjde. Pošlem Ti email. A samozrejme ďakujem za Tvoj názor.
Vzhľadom na to, akú nečakanú vlnu rozhorčenia priniesli tie dve hviezdy, tak by bolo dobré povedať, že som ich dal ja a teda nenadávať na neznámeho, ktorý si to nezaslúži ale priamo na mňa :D
Najprv som tento príspevok komentovať nechcel, ale asi by bolo správnejšie sa aj vyjadriť k dôvodom, prečo som udelil 2 hviezdy, nie len hviezdičkovať bez vysvetlenia.
Za prvé, ako už tu bolo povedané, vyjadrujeme náš subjektívny názor, nuž a keď moje vnútro hovorí 2, tak predsa nemôžem dať 5 ..to je jasné :D
Za druhé, máme tu 5 stupňovú škálu hodnotenia, ako v škole. Z toho by sa mohlo zdať, že 2 hviezdy sú vlastne štvorka :P ale ak ste si všimli, tak 2 hviezdy znamenajú „priemerný“..čiže to nie je ani odpad ale ani to nijak nezažiari, je to také bežné. 3 by už znamenalo dobrý, teda niečím zaujímavý, že si to človek chce prečítať ešte raz. Táto báseň sa mi ale zdala príliš dlhá a vzhľadom na to i trošku nudná. To opakovanie „v tej tme“ nebolo špatné, dokonca mi ani nevadí ten chaotický voľný verš, kde sa občas objaví rým.. to som skôr hodnotil kladne :) za to by som kľudne dal aj 3,5 (čo sa myslím nedá :D) ale tá dĺžka ma umorila.
Za tretie, pôvodne som chcel nechať dielo bez hodnotenia, ale hovorím si, keď už si to prečítal, tak by sa patrilo ho aj ohodnotiť a hlavne si uctiť autorku a námahu, ktorú ju to určite stálo. Uznávam, že 2 hviezdy asi nesplnili daný účel, ale je to podľa mňa stále lepšie, ako neohodnotiť vôbec. Čo by to znamenalo? No že nemám k dielu nijaký vzťah, že to vo mne nevyvolalo nič, pravdepodobne som to ani nedočítal alebo sa neunúval vôbec začať čítať. Takto z tých dvoch hviezd aspoň vychádza akési „citové zafarbenie“. Znamená to, že som zaujal voči dielu určitý vnútorný citový postoj.
Takže odkaz pre joujou: nie že to budeš brať nejako osobne, boli tam svetlé momenty, len by som to skrátil na polovicu :)
Nooo a máme tu "vinníka" :) Ako jasné, subjektívny názor, beriem. Ja som tiež vyjadrila ten svoj subjektívny. Ako som písala, spočiatku som z toho mala rozpačité pocity, ale na druhé prečítanie to pre mňa nabralo taký trochu iný rozmer. Ale určite, všetko vec vkusu.
S čím ale súhlasím a čo som si myslela aj predtým, hoci som to zabudla v komentári spomenúť, naozaj je to dosť dlhé a tým pádom to možno stráca nejakú údernosť alebo čo. Skrátenie by mohlo prospieť, to tak vo všeobecnosti.
Nemyslím si, že by sme ti naložili.. Prečítal som si to ešte raz a v kľude.. možno som bol zrovna v nejakom nesprávnom rozpoložení pri prvom čítaní, tak som si povedal, že trebárs druhé čítanie mi dá viac. V polke som to nachvíľu prerušil a neskôr sa vrátil k druhej polovici.. a dobre som spravil, lebo už mi to neprišlo také dlhé :P tá časť o pravde, celkom fajn ale skôr ma zaujala predposledná sloha. Myšlienka nie je úplne prvoplánovo zrejmá, plus ten „nekonvenčný“ rým.. to zaujalo :) pričom predtým som si to vôbec nevšimol, natoľko som bol znudený dĺžkou. Celkovo tá záverečná časť má navrch. Takže ak by sa tento príspevok trochu preškrtal a skrátil, mohol by sa vyškiabať i na viac ako 3 hviezdy...
Po 3. čítaní (skoro ako v parlamente :D), ak si odmyslím asi 4 slohy v strede, tvoje naj dielko, čo sisem zatiaľ zavesila. Písať to a pritom hľadieť na nočnú oblohu muselo byť parádne :)
No asi som bola aj ja v divnom rozpoložení, keď sa mi zdalo, že ste my naložili asi to tak ani nie je. Zdá sa mi to dlhé ale to tak na pohľad, preto to asi odrádza od čítania. Ináč ako vravím skrátiť to nešlo to by som tam potom nemohla dať to, čo som tam dať chcela. Nuž ale vec vkusu...Možno raz ktovie. ho preškrtám a skrátim.
Ale sa mi tie tvoje čítania zdali ako kompliment:,, moje naj dielko". Popravde aj mne sa to tak zdalo, že zatiaľ naj dielko čo som tu dala... Z básní i keď tým sa nevenujem. Ale ďakujem za kompliment. Tie čo som tu dala napr. o modlivke to boli také light kúsky. Čoskoro niečo priletí ...