Prežila som peklo (úryvok) - A tak sa to všetko začalo...
Všetko sa začne nebadane, nepovšimnuto. Človek si ani neuvedomí, že sa vôbec niečo začalo diať. Keď už aj cíti, že sa niečo zmenilo a nie tým správnym smerom, ktorým by sa jeho život mal vyvíjať, začne si odporovať a tvrdiť, že sa mu nič nestalo. Potrebuje utvrdenie, že nie je v poriadku, inak tomu sám neuverí. Ale nikto to nevidí, nikto nevidí čo sa deje a človek padá hlbšie a hlbšie, do priepasti, z ktorej je nesmierne ťažká cesta von.
Blízky začnú mať podozrenie, ale nie vždy ho vyslovia. Oni si tiež nahovárajú, že sa nič nedeje, že je všetko ako predtým. Keď už i niečo povedia, býva to chabé, len otázka tak pomimo a potom ide opäť všetko tak, ako predtým. Až kým neuvidia človeka, ako sa ničí, na vlastné oči. Vtedy začnú konať, ale už je tá cesta na vrchol ťažká. Okovy na rukách, čiže závislosť, alebo inak choroba, vás drží tam, kde chce a odmieta vás pustiť, pretože rada týra. A navyše, ľudské podvedomie samé odmieta zmenu, ktorá by mu prospela.
Prečo to hovorím? Sama som si to všetko prežila. Začalo sa to nevinne a skončilo to tak, ako to skončilo. Odvykačka, psychiatria, dlhšia doba na lôžku… ale všetky tieto veci, ma mali len a len vyliečiť. Predchádzalo tomu tak veľa prvkov, ktoré by som najradšej vymazala zo svojho života a vôbec ich neprežila. Ale život je kurva sviňa a nikdy iný nebude. A vždy som bola názoru, čo zážitok, to skúsenosť, ale niekedy som vážne mala sto chutí zmeniť takmer všetko čo som urobila. Takmer? Pch! Túžim zmeniť všetko a nestratiť ľudí, ktorých som milovala. Vybrala som si cestu do záhuby a nebolo ľahké z nej zísť a vybrať si lepšiu, ťažšiu cestu, po ktorej ide väčšina ľudí.
A tak sa to všetko začalo, keď som prežívala svoj štrnásty rok života…
P.S.: Pridávam úryvok z môjho ďalšieho rozpísaného diela. Je to fikcia, nikdy som nepoznala nikoho, kto niečo podobné prežil :) Dúfam, že sa vám tento úryvok bude páčiť a možno časom pridám ďalší :)
Múze zdar! :D
ta psychiatria je ozaj co sa ti udialo? to by som chcela o tom pocut mozno aj viac, v kazdom pripade sa mi tato vec paci, vylev emocii ako u mna a pre mna velmi pravdivy
Nie, v pohode... ja som sa už prestala trápiť jej psychiatrickými výlevmi, lebo by som sa sama zničila. Takže sa snažím nejak si to nevšímať, aj keď občas to nejde.
Štrnásty rok života je určite nesmierne ťažký. To hovorím bez akejkoľvek irónie. Tiež som si v tomto veku začala budovať závislosť. Žiaľ je to závislosť od drogy, pred ktorou vás nikdy nevarujú na nijakej protidrogovej besede, nepustia vám o nej jediný program, nedajú vám ani jediný blbý leták.
Radšej nie... ani najmenej nepochybujem o vašich schopnostiach chápať ale obávam sa, že TOTO by ste nepochopili. Nikto to nepochopil, keď som sa mu to pokúšala vysvetliť. Alebo mi neveril. Preto som sa rozhodla nechávať si to už ďalej pre seba. Toto treba na pochopenie zažiť, ale ja nepoznám jediného človeka, ktorý by niečo podobné zažil. A to je smutné, pretože protidrogové a podobné besedy, poradenské knihy pre násťročných a iné žvásty sú zamerané na väčšiny. My menšiny sme v nevýhode. Nemáme kde hľadať radu, pomoc... o to sú takéto problémy a závislosti nebezpečnejšie. Ale príroda si žiaľ nikdy nezakladala na tom, aby prežili všetci jedinci populácie. Stačí, ak prežije silnejšia väčšina... a dnešná spoločnosť je úplne rovnaká.
A nie, fakt to nie je láska. :-) I keď si myslím, že láska proti tejto... ehm závislosti dokáže pôsobiť silne preventívne. Ale je to len moja domnienka. Nikdy som nemala osobnú skúsenosť s láskou ani s drogou, no viem si veľmi dobre predstaviť čo to je na základe euforických pocitov, ktoré spôsobovala moja závislosť... a to bez akéhokoľvek vonkajšieho fyzického či chemického podnetu! Pocit obrovskej energie, chuti do života, takmer vznášania sa, neschopnosť zaspať, snívanie s otvorenými očami, dobrá nálada nech sa okolo mňa deje čo sa deje... a absťáky? Únava, nevoľnosť, opäť nespavosť (ale oveľa nepríjemnejšia), úzkosť, skleslosť, apatia... najhoršie na tom celom je, že "dávkovanie" pri tomto druhu závislosti vy nemôžete nijako ovládať.
Vidíte, čo na vás môže číhať aj keď ste pevne rozhodnutý neprepadnúť nijakej závislosti? Ale našťastie to nečíha úplne na každého človeka, len na určité typy ľudí. Nevyhnutným predpokladom prepadnutiu každej závislosti je byť oslabený. Pestovanie si veľa dobrých medziľudských vzťahov (ja viem že sa to ľahšie hovorí než vykonáva), byť čo najviac s blízkymi ľuďmi, vyhýbať sa samote (to ale neznamená, že v zlej spločnosti) je prevenciou pred každou drogou. Snažím sa to zakončiť v nejakom pozitívnom duchu, aby vám moje depresívne komentáre nerozladili prežívanie najkrajších sviatkov roka... tak teda šťastné a veselé!
Táto poviedka je výrezom z môjho života, týka sa mojej kamarátky, s ktorou som sa nikdy veľmi nebavila, ale boli sme celkom dobré kamarátky a vychádzali spolu. Mená, čas i miesto sú zmenené. Dej je upravený, dialógy pozmenené. Príbeh samotný bol napísaný v roku 2010. Približne v januári. Dnes je už…
Som drogovo závislá…
Uvedomila som si to už dávnejšie, ale odmietala som si to pripustiť. Bránila som sa tej predstave, že sa raz budem radiť k závislákom, ktorí nevedia ako ujsť a robia všetko preto, aby mali svoju obľúbenú drogu po ruke. Takmer všetky myšlienky patria jej, droge.
Viem, ako sa už…
Jedného pekného (podotýkam, že chcem len navodiť atmosféru, v skutočnosti v dome bolo neskutočne horúco, na roztopenie a von fúkal štipľavý vietor) teplého (uhm) večera, som sedela pred PC a triedila si jednotlivé veci do školy (bežne, sedela som pred PC a robila ľuďom nervy, popravde). Ma tak…
Všetko sa začne nebadane, nepovšimnuto. Človek si ani neuvedomí, že sa vôbec niečo začalo diať. Keď už aj cíti, že sa niečo zmenilo a nie tým správnym smerom, ktorým by sa jeho život mal vyvíjať, začne si odporovať a tvrdiť, že sa mu nič nestalo. Potrebuje utvrdenie, že nie je v poriadku, inak tomu…
Keď padne súmrak, mám sto chutí vybehnúť von a tancovať. Obliecť sa do noci a usmievať sa na nočnú oblohu. Jazdiť na koni a na nahom tele cítim kvapky rosy, či padajúcu hmlu. Mám sto chutí rozbehnúť sa lesom a pridať sa k tancu bludičiek a vábiť mládencov do svojich osídiel.
Keď padne súmrak, mám…
Bola krásna tmavá noc a Luna sa prechádzala po oblohe. Dívala sa na Zem a premýšľala, aké by to bolo žiť, ako človek. Mnohokrát by sa od tejto planéty najradšej odvrátila, ale keď videla všetku tú lásku, ktorú si ľudia dávali, mala sto chutí zísť na Zem a tiež milovať. Byť milovaná…
Tíško si…
Nádej.
To je to jediné, čo mi vlastne v posledných dňoch ostáva. Nádej… ale v čo vlastne dúfam? V krajší život? V šťastie? V lásku? V čo vlastne? Už ani sama neviem.
Všetko sa len rúca, ako domček z karát a nemôžem to zastaviť. Viete, ako vyzerá keď sa zrúti domček z karát, nie? Mám pocit, že to…
„Hmm, prepáčte?“ zaklopala som na dvere a nakukla do miestnosti. „Môžem vstúpiť?“
Nikto mi neodpovedal, no skvelé. Pomaly som vošla do izby a prezerala si ju. Nikto v nej nebol a pritom mi šéfka minimálne trikrát povedala, že tu Marco bude.
„Haló?“ zvolala som ešte raz a zaklopkala na dvere, s…
V zámku zaštrngotal kľúč. „Ahoj Elis!“ začula som mamin hlas. Otec s ňou nebol, očividne zostal pri Veronike, ako každý deň, keď mohol.
„Ahoj mami,“ zakričala som a pozrela som sa na Adama. Ten však len pokrčil ramenami a uškrnul sa. Vyplazila som mu jazyk a utekala do chodby. „Mami, musím ti niečo…
„Adam!“ skríkla som na celú chodbu a vletela svojmu bratovi do náruče. Začal sa nahlas smiať a tuho ma objal.
„No ako sa má naša budúca mamička?“ šepol a objal ma ešte tuhšie.
„Poďme dnu, nie?“ pustila som ho a rýchlo odomkla.
„Kde si bola?“ opýtal sa, keď sme vošli do mojej izby a posadili sa na…
Najčastejšie otázky o deťoch s ADHD v škole:
Je dieťa s ADHD aj agresívne?
ADHD sa zvyčajne s agresivitou nespája. Deti s ADHD môžu mať emočnú dysreguláciu, čo v kombinácii s ich impulzívnosťou môže mať výrazný vplyv na ťažkosti so sebaovládaním hnevu. Epizódy „závažnej poruchy kontroly so slovnou…
Benátska lagúna - jeden z najkrajších kútov Talianska - skrýva okrem najznámejšieho ostrova - Benátok aj ďalšie poklady.
Chodím ich so svojimi priateľmi objavovať opakovane.
Program si organizujeme sami: na vypožičanej lodi, ktorú si riadime sami. (Nepotrebujete na to nijaké kapitánske skúšky…
Kontakt
(Pilot 369 - trailer; sci-fi triler už v predaji)
„Misia pokračuje ďalej podľa plánu. Nadviaž kontakt!" stručná a jasná správa na holograme mi dáva najavo, čo mám robiť. Zasúvam polykryštalickú bariéru do podlahy riadiacej paluby a odkrývam celý priestor sekcie gravitačného reaktora.…
V roku 2019 som sa rozprával s niekoľkými učiteľmi a učiteľkami o ich ceste k tomuto povolaniu. Som veľmi rád, že ich osobne poznám a rešpektujem ako profesionálov vo svojom povolaní. Hovorili sme o viacerých témach. Pevne verím, že čo sa nevošlo do mojich blogov, si budete môcť prečítať v knižke,…
Stretnutie
(Pilot 369 - trailer; sci-fi triler už v predaji)
Mahanaim, údolie rieky Jabbok, východný breh Jordánu, 1700 BC
Esau, s mečom v ruke, sleduje Jacoba, ako sa so sklonenou hlavou, krívajúc na ľavú nohu, potáca smerom k nemu. Jacobova tunika je celá zašpinená od blata, na viacerých…
,,Arizona Dream‘‘ je jeden z menej preslávených filmov významného kontroverzného režiséra Emira Kusturicu, rodáka z bývalej Juhoslávie, so scenárom Davida Atkinsa, Kusturicovho žiaka. Je Kusturicovým prvým filmom odohrávajúcim sa mimo Európy, a to konkrétne v krajine príležitostí, snov a ideálov –…
Comments
Pridať nový komentár
Pravda :) Preto som vybrala práve obdobie 14. roku, pretože sa v ňom sama nachádzam a mnohých ti ťahá na rôzne chodníčky :)
A akú presne závislosť myslíš? Teraz si nie som istá... mňa napadá len láska, ale neviem či je to práve to :D
Pekne si to povedala, nemám slov :)
A aj tebe šťastné a veselé :D