V minulých rokoch splav Hrona pripadal na prvý júlový týždeň. Tento rok bolo rozhodnuté kvôli tlačenici na vode, že sa pôjde na Váh a Hron bude v inom termíne. Pretože v náhradnom termíne som mal už zaplatenú dovolenku, na Hron sa išlo bezo mňa. Ale moja srdcová rieka mi nedala spať a nenašiel som nikoho do spolku, vypravil som sa sám. Nalodil som sa v Nemeckej a začal som merať kilometre.
Pridala sa ku mne skupinka chalanov, ktorí začínali v Brusne, kde si požičali raft, ale za Medzibrodom som im ušiel a zišli sme sa až večer v Iliaši.
V Iliaši som sa zrazil so skupinou mojich rodákov z Vrábeľ, s ktorými sme si celkom dobre pobesedovali a zaspievali, ale mali sme tvrdú konkurenciu, na ktorú sme nemali. Primerane potúžení síce dosť falošne, ale zato vytrvalo spievali skoro do rána. Ráno sme si urobili ešte rozlúčkové foto a tradá na moju najdlhšiu etapu do Šášova.
Pôvodne som mal namierené iba do Budče, ale som si to rozmyslel, lebo na nedeľu, kedy som chcel skončiť, by som bol mal dlhú etapu, tak som si to prehodil a bolo z toho 38 kilometrov, ale nádherných! Po rieke sa šírila nádherná vôňa kvitnúcich kvetov: divý klematis, mäta a spústa iných.
Spod zvolenskej hate je celkom pekný výhľad na Pustý hrad
na ktorý je možné vystúpiť aj od Červeného medokýša viditeľného z rieky. Ak sa vám nechce šliapať do kopca, môžete sa tu aspoň občerstviť.
Krátka zastávka na Budči s kávou a malým občerstvením a ide sa ďalej. Tesne pred odchodom ma dobehla skupina spevákov z Iliaša.
Pri zastávke v Hronskej Dúbrave som zažil milú epizódku, kedy mladá žena, ktorú parta nechala aj s nemohúcim spoločníkom, ktorý to asi minulý večer značne prebral, ma poprosila, či jej môžem robiť doprovod na rieke. Sama sa obávala a chcela dobehnúť partu, ktorá sa medzi Dúbravou a Šášovom zastavila na pivo. Snaha bola dostať sa do Šášova, kde mali autá a potom ísť pre chudáka invalida. Partu sme našli a ja som pokračoval. Po niekoľkých zákrutách a dialničnom moste som uvidel hrad a Bačovu skalu-cieľ mojej etapy
Šášovské táborisko proti predchádzajúcim rokom je rozšírené a dokonca celkom dobre označené. Škoda, že dedinská krčma je z nejakých dôvodov zatvorená, takže z pivka, na ktoré som si robil chuť nič nebolo. Ráno v pohode som hodil Palavu na vodu a dobrý obed som si dal v Revišti pod hradom, kde ma čakalo auto.
Comments
Pridať nový komentár