Každý určite pozná vetu , každý si je najlepším strojcom svojho života. Možno ste počuli , už aj vetu ,, Kto si ako ustelie , tak aj má“ . Nie vždy to tak ,ale aj je . Niekedy sa môžete snažiť zo všetkých svojich síl aj tak vám na svete nevychádza ani jedna vec. Stresom ste toľko presiaknutí, že už sa nevládzete sústrediť na prácu ako kedysi. No a váš život? Jeden veľký kolotoč : práca , povinnosti , domov... Kde sa vytratilo to všetko čaro? S vekom pribúdajú starosti a taktiež aj vrásky na čele a šedivé vlasy nám na kráse tiež nepridajú. Je pravda ,že sme sa poučili z predošlých chýb , veď každý sa na tých svojich chybách najlepšie učí. Možno si niekedy prajete vrátiť čas ba ho spomaliť, ale viete dobre ,že to nejde. Mali by sme život zobrať taký aký je? Žiť zo dňa na deň? Nemyslieť toľko na to ,čo bolo a čo bude? Tak táto veta je výstižná .. Minulosť musíme nechať zapadnúť prachom a už sa nikdy neobzrieť späť. Rany si opakovane lízať a otvárať ich , nikomu ešte neprospelo. Trápiť sa nad istými ľuďmi nemá cenu , iba z nás vyčerpávajú energiu a životnú silu. Musíme ich nechať odkráčať a konečne sa zhlboka nadýchnuť a do pľúc nabrať čerstvý vzduch. Načo držať pri sebe ľudí , ktorý sú ako kotva? Nič pre nás nikdy nespravili a ešte nám dávajú falošné nádeje a zabárajú dýkou do chrbta. Čo sme sa pre niektorých ľudí naplakali po nociach a prosili ich ,aby tu pre nás zostali? Jediné ,čo sme tým docielili bolo ,že sme si podkopávali vlastnú sebaúctu. Kto tu nechce byť , ako hovorievam ja : ,, Nech sa páči , tam sú dvere , môžeš ísť. Len prosím nestoj uprostred , blokuješ premávku“ . Nikdy neberte nikoho ako samozrejmosť , lebo to je to najhoršie ,čo môžete tomu človeku spraviť. Ani neviete ako bolí pocit , keď s vami niekto máva ako s handrou s pocitom a však ona mi znova odpustí , ja si to môžem dovoliť. Ona je predsa tá SAMOZREJMOSŤ. Vy nie ste samozrejmosť vy ste jedinečná osoba sama o sebe . Unikát , ktorý nikto na svete už nenahradí. Môže byť milión kópii ,ale originál je len jeden. Preto každý , dobre popremýšľajte ako chcete svoj život žiť , lebo len vy so sebou budete musieť žiť do konca života aj so všetkými bremenami a slzami , ktoré vás sužujú hlboko vo vnútri.
Som žena čo má hlavu v oblakoch, ale aj napriek tomu stojí nohami pevne na zemi. Milujem hudbu , knihy, to ako sa stratím v príbehu a ocitnem sa v inom svete ... Písanie ma napĺňa pocitom šťastia . Nie je lepší spôsob ako zo seba dostať všetku negatívnu ,ale aj pozitívnu energiu , ako práve…
,, „Najhoršia samota je zostať bez úprimných priateľov.“ Teraz už viem ,čo znamená veta stratená v dave. Nech idem kamkoľvek nikde sa necítim vo svojej koži. Po mojom boku už nevidím žiadnych ľudí. Neviem ,aké to je sa na niekoho obrátiť , keď potrebujem pomoc. Všetka ilúzia o ľuďoch sa mi už…
Šťastie je iba sen, bolesť je skutočná. Všade okolo seba vidím tmu. Nachádzam sa uprostred diania, ale sťažka to vnímam reálne. Moje predstavy a svet sú ako fikcia. Snažím sa udržať svoje oči otvorené a zostať pri vedomí, ale démoni ma svojimi návnadami chytajú do sietí. Všetko sa mi zdá ako…
„Užívajme sladký život, naše je to, čo žijeme, zostane z nás popol, tieň a spomienka.“ Spomienky blednúce ,ako atrament na stránke knihy. Slnko zapadajúce za horami nahradí čierňava. Svetlo a láska sa premení na temnotu a nenávisť. To čo kedysi malo život a dušu, má dnes prázdnu schránku…
,,Budeme spolu až pokiaľ nás smrť nerozdelí“. Tak patetické a otrepané klišé. ,,Budem tu vždy pre teba v dobrom aj v zlom“ . Ďalšie klamstvo do počtu. Prečo toľko ľudí v živote nasľubuje milióny sľubov a ani polovinu z nich, nemyslí úprimne od srdca? Dnes skoro všetky vzťahy, či už sú to…
Na začiatku som si nemyslela ,že ma toľko poznačíš. Prežila si so mnou moje detstvo, moje dospievanie a začiatok dospelosti. Bola si tu so mnou , keď všetci naokolo odišli. Obklopila si celú moju bytosť a stratila som sa v tvojich čiernych dverách. Niekedy si tu bola len ty a ja . Keď sa ostatní…
Tma, mrákava. Nekončiaca temnota s nádejou na konci bieleho svetla. Či sa mi azda len tá nádej stráca , ako čerstvo napadaný sneh s narastajúcou teplotou? Snívam a či azda bdiem? Pocítim zasa iskru , ktorá vo mne rozbliká pocit nádeje pre lepšie zajtrajšky? Netuším .. Moje oči sú slepé a uši…
,,Pre jednu lásku slnko nesvieti, nesmieš zúfať musíš dúfať , bez boja nikto vojnu nevyhral“Každé ráno ďakujem Bohu za to ,že mám novú šancu ako prežiť a využiť ďalší deň. Niekedy mám chuť len tak preleňošiť celý deň v posteli a ani oka otvoriť a inokedy by som skákala ,ako taká pin pongová…
,,Myslím na teba aj vo svojich snoch a konečne prežívam svoj sen na živo po toľkých rokoch“ Na začiatku som si nemyslela ,že ma to tak silno zasiahne. Postupom času sa na mojich perách usádzal úsmev čoraz častejšie a moje oči mali dôvod znovu sa smiať. Vniesol si svojím príchodom do môjho života…
Každý určite pozná vetu , každý si je najlepším strojcom svojho života. Možno ste počuli , už aj vetu ,, Kto si ako ustelie , tak aj má“ . Nie vždy to tak ,ale aj je . Niekedy sa môžete snažiť zo všetkých svojich síl aj tak vám na svete nevychádza ani jedna vec. Stresom ste toľko presiaknutí, že…
Od narodenia až po smrť , sa vezieme vlakom. V ňom stretávame rôznych ľudí , ktorý nám zmenia život. Niektorý sú s nami len jednu zástavku ,ale nájdu sa aj takí , čo s nami zostanú až do konca našej cesty. Tí si prejdú spolu s nami našimi smútkami , radosťami , šťastím, smiechom, plačom a takto…
S Hankou som sa rozprával v príjemnom prostredí kaviarne, ktorá je súčasťou kníhkupectva. Vždy ma udivovalo s akou pokorou a zároveň hrdosťou hovorí o tom, čo sa deje u nej v triede.
Hanka: „Som zvedavá o čom bude ten rozhovor. Ja som úplne normálny človek. Myslím si, že neviem povedať niečo…
Asi polovica detí s ADHD má aj iné pridružené poruchy či komorbidity. Je zrejmé, že v dôsledku toho vznikajú ešte zložitejšie podmienky, ktoré treba zvládnuť. Deti s ADHD majú často aj špecifické poruchy učenia (ŠPU), teda dyslexiu, dysgrafiu, dyzortografiu, dyskalkúliu, preto sú pre ne učenie sa,…
Milujem ťa na diaľku
svetelnou rýchlosťou
z Košíc do Kežmarku
žiarim ti do noci
Za oknom zúri svet
falošní proroci
rátajú jeho dni
Poďme im uveriť
zajtra je posledný
veď zajtra je len
nepoznané dnes
Tak vrav mi
ako poslednýkrát
že ma veľmi chceš
od rána až do polnoci
a potom…
Liečba detí s ADHD pozostáva z multimodálneho terapeutického prístupu, tzn. z rôznych terapeutických intervencií (zásahov), ktoré sa vykonávajú súbežne tak priamo s dieťaťom, ako aj nepriamo s učiteľmi, vychovávateľmi a rodičmi.
Intervencia u dieťaťa: kognitívno-behaviorálna psychologická…
Časová porucha
(Pilot 369 - trailer; sci-fi triler už v predaji)
Potom, ako bol predposledný prorok z Abrahámovej pokrvnej línie [1], Ježiš Kristus, na základe rozsudku rímskeho prefekta Piláta Pontského, popravený na kríži, musela jeho jediná ženská spoločníčka, Mária Magdaléna, opustiť spolu s…
Pridať nový komentár