Noc začína
a ja so strachom usínam.
To sen je, že smrť sa v diaľke približuje.
To sen je, že v kúte izby sa niekto pohybuje.
To sen je, že od strachu zle mi je a žalúdok sa mi chvie.
To sen je, že posledný dych zo mňa zoberie.
Potím sa a výkrik zo sna ma preberie.... to spln je.
V tom splne niečo zo mňa kožu zoderie.
Nie!...Nie!...Nie!
Nezaspávam a na prvé brieždenie čakám.
To jasné je, že niečo na tom svete iné je.
Spirutuálno duchovné svety,
do ktorých vás nik nezasvätí.
Len materiálny svet existuje,
ten duchovný, nik neakceptuje.
Nie som kresťan ani žid.
V tom musí niečo byť, nejaká zvláštna niť.
To človek senzitívny musí byť,
že v snoch odhalí aký život bude žiť?
V myšlienkach tuho už sním.
Ešteže nemusím sa báť, som s ním, s mojím milovaným.
On ochráni ma od zlých snov,
Ukrýva pre mňa kôpky tajných milostných slov.
Už nebojím sa a nikdy nebudem,
pretože len s ním, s mojou láskou navždy ostanem.
Ochrannú ruku mi podá
a celý zo srdca sa mi oddá.
Hoc slovko nevypustí
ale je v srdci a duši.
Jeho láska.
Comments
Pridať nový komentár
Podobný nápad, lenže z mužskej strany má Daniel Hevier v tomto texte:
KÝM PRI MNE SPÍŠ
Kým tu spíš
môžeš dnes byť celkom pokojná
Kristus nesie svoj kríž
chlapci zomierajú vo vojnách
a stúpajú rieky
dnes nie je nik sám
je dobré byť s niekým
láska chodí po dome ako myš
kým pri mne spíš
Kým pri mne spíš
v bankách zatiaľ kradnú zlodeji
dnes nám nevezmú nič
Jana z Arku vchádza do dejín
a tigre sú v klietkach
nik nemôže prísť
a odísť viac niet kam
láska neošúcha sa ako plyš
kým pri mne spíš
Ja som tvoj anjel strážca
nech nemusíš báť sa
kým pri mne spíš
ďalej zhlboka dýchaj
a vesmír nech tiká
kým tu spíš
kým pri mne tíško spíš
Kým tu spíš
veľa výstrelov si nájde cieľ
dogy objavia skrýš
z neba spadne zopár lietadiel
a zubatá zúri
ty nesmieš sa báť
veď pevné sú múry
láska svieti viac než na južný kríž
kým pri mne spíš
Ja som tvoj anjel strážca
nech nemusíš báť sa
kým pri mne spíš
ďalej zhlboka dýchaj
a vesmír nech tiká
kým tu spíš
kým pri mne tíško spíš
kým pri mne tíško spíš...
Daniel Hevier je v tomto určite v omnoho lepší. Netušila som, že niečo podobné napísal. Nebola to kópia na jeho KÝM PRI MNE SPÍŠ. Snáď by ma len zaujímalo, či tá moja Noc začína má aspoň trošku šťavu ale oproti Hevierovi je to moje asi len slabý odvar.
Dobre, tak sa zas idem hrať na ježibabu (alebo žeby som to nehrala? :)).
Joujou, porovnávať sa s Hevierom nemá zmysel, pán Hevier je prosto ujo, čo už veľmi dlho píše a má kopu skúseností a určite aj talent, ale o tom nechcem.
Nie je to skrz - naskrz zlé, ale dobrým by som to tiež nenazvala. Máš tam na mraky gramatických rýmov. Taktiež tá kumulácia nevypálila tak, ako by mala, aj keď bola asi cielená. Aj celkové narábanie so slovami a ich usporiadanie vo veršoch a akási plynulosť myšlienky sú dosť kostrbaté. Vravela si, že nepíšeš dlho, tiež len skúšaš, to bude asi tým. Treba veľa čítať - v Tvojom prípade poéziu, ak sa na ňu chceš zameriavať a "nasávať do krvi" básnickú zručnosť. Mnohé je remeslo, ktorému sa treba učiť, mnohé je ale tiež vyzrievanie, o ktorom som písala v komentári pre Zdenku. Ale ako sa tiež dobre vyjadrila Majka, netreba to vzdávať po prvých neúspechoch, mnohým a mnohým písaním sa človek zdokonaľuje. Neviem aké boli jej začiatky, ale ak si prečítaš niečo z jej tvorby, má tam veľa naozaj pekných kúskov. Takže treba skúšať, ale treba tomu dať čas a nečakať zázraky hneď od začiatku.
K nejakým konštruktívnym pripomienkam ešte toľko, že inštrumentál má predložku "s" (so strachom usínam) a "sním je čechizmus", na slovensku sa "sníva" ;). A aby som pridala aj niečo pozitívne, rým
"Spirutuálno duchovné svety,
do ktorých vás nik nezasvätí."
sa mi páči, ten je vydarený. Akceptovateľných vecí by tam bolo viac, ale toto mi tak udrelo do oka, že je to fajn. :)
Joujou, nič z toho, čo píšem, nepíšem ako odborník ani ako niekto, kto sám píše skvele a preto je "oprávnený" rozdávať rady druhým. Píšem to ako svoj subjektívny názor, ktorý Ti ale môže niečo dať. Preto "vešiame" svoje veci na blogy, aby sme mali spätnú väzbu. Kritika posúva dopredu. Ja sama mám svojich kritikov (nemyslím tu na enigme, hoci aj tu sa vyskytne) a som za nich vďačná, lebo viem, že je to pre mňa veľmi potrebné, ak chcem zo svojho písania niečo vykresať. Takže toľko z mojej strany... dúfam, že zas neskončím s blbým pocitom, že som niekoho zmasakrovala. Zastávam ale názor, že lepšia nejaká kritika, než žiadna.
No ten inštrumentál som si nevšimla..úúú to je sek ..to ma určite moja maličkosť vyrušila ale to samozrejme nieje ospravedlnenie.No a ten čechizmus ..hm to je asi vplyv toho, že mom.žijem v ČR ale to tak isto nie je ospravedlnenie..Ďakujem za pripomienky.
Mne sa páči ani nie tak forma ako skôr myšlienka, alebo také náčrtky myšlienok v tejto básni.. možno som ich pochopil inak ako to Joujou pôvodne myslela, ale to podľa mňa vôbec nevadí. O tom by asi básne mali byť, že každý človek si v nich nájde to svoje. Práve preto nemám moc rád "odbornú" literárnu kritiku, pretože básnenie nie je vedou, je to sebavyjadrenie. Básnik nemôže byť dobrý alebo zlý, môže byť len pravý alebo falošný. Ak svoje vnútro popisuje pravdivo, (hoc niekedy možno trochu kostrbato) je to básnik. Ak píše strhujúce verše ale nie podľa pravdy, je to prinajlepšom, zručný remeselník, nie však básnik.
Netvrdím, že kritizovať sa nemá. Ale treba brať na zreteľ, že každá kritika je subjektívna. Neznášam odborných kritikov, ktorí si myslia, že majú nejaký monopol na dobré básne a len oni vedia, ktorá báseň za čo stojí :P to svedčí len o nedostatku ich empatie a vcítenia sa do autora. Ak kritizujem, tak môžem povedať, že sa mi báseň nepáči, nestotožnil som sa s myšlienkou, nesedí mi jej forma a pod. Ale vždy len z vlastného pohľadu, nikdy objektívne.
A ešte k tým čechizmom... s tým si vôbec nelám hlavu, ja mám čechizmy rád, podľa mňa je čeština najpoetickejší jazyk celkovo. Vlastne ani neviem, prečo každý rieši čechizmy :D zrejme ste všetci jazykoví puristi :) naša reč je ale natoľko "zašpinená" cudzými slovami, že nejaký občasný čechizmus sa podľa mňa dá prepáčiť. Zoberme si napríklad slovo "jak". To sa používa pomerne bežne a tiež je to čechizmus. Ale čo použiť miesto neho? "ako"? ..to je hrozne nemelodické slovo.. alebo snáď "sťa"? to sa používalo pred 200 rokmi :D
sory, už píšem trochu mimo témy, mal som hodnotiť :) tak teda 2 body z 5! (samozrejme iba môj názor)
Mne sa páči ani nie tak forma ako skôr myšlienka, alebo také náčrtky myšlienok v tejto básni.. možno som ich pochopil inak ako to Joujou pôvodne myslela, ale to podľa mňa vôbec nevadí. O tom by asi básne mali byť, že každý človek si v nich nájde to svoje. Práve preto nemám moc rád "odbornú" literárnu kritiku, pretože básnenie nie je vedou, je to sebavyjadrenie. Básnik nemôže byť dobrý alebo zlý, môže byť len pravý alebo falošný. Ak svoje vnútro popisuje pravdivo, (hoc niekedy možno trochu kostrbato) je to básnik. Ak píše strhujúce verše ale nie podľa pravdy, je to prinajlepšom, zručný remeselník, nie však básnik.
Netvrdím, že kritizovať sa nemá. Ale treba brať na zreteľ, že každá kritika je subjektívna. Neznášam odborných kritikov, ktorí si myslia, že majú nejaký monopol na dobré básne a len oni vedia, ktorá báseň za čo stojí :P to svedčí len o nedostatku ich empatie a vcítenia sa do autora. Ak kritizujem, tak môžem povedať, že sa mi báseň nepáči, nestotožnil som sa s myšlienkou, nesedí mi jej forma a pod. Ale vždy len z vlastného pohľadu, nikdy objektívne.
A ešte k tým čechizmom... s tým si vôbec nelám hlavu, ja mám čechizmy rád, podľa mňa je čeština najpoetickejší jazyk celkovo. Vlastne ani neviem, prečo každý rieši čechizmy :D zrejme ste všetci jazykoví puristi :) naša reč je ale natoľko "zašpinená" cudzými slovami, že nejaký občasný čechizmus sa podľa mňa dá prepáčiť. Zoberme si napríklad slovo "jak". To sa používa pomerne bežne a tiež je to čechizmus. Ale čo použiť miesto neho? "ako"? ..to je hrozne nemelodické slovo.. alebo snáď "sťa"? to sa používalo pred 200 rokmi :D
sory, už píšem trochu mimo témy, mal som hodnotiť :) tak teda 2 body z 5! (samozrejme iba môj názor)
1. Toho Heviera som nepochopila, neviem, ktorý šéf to sem zavesil, ale myslím si, že je scestné porovnávať 2 básne takýmto spôsobom a ja osobne v nich veľa podobného ani nevidím.
2. nie je to až také zlé ako som si myslela. vlastne som prišla na to, že to vôbec nie je zlé, aj keď ja som už fakt stratila zmysel pre rým. prvá polovica ma nezaujala, poviemt to úprimne a v celej básni mi vadilo prehadzovanie slovosledu, báseň potom naberá taký historický nádych, ako keby som čítala niekoho spred 500 rokov. no to je fuk, dôležitejšie je, že od verša "spirituálne svety" mi úplne vyrazila dych myšlienka, v čom mal zase pravdu Klimex. Myšlienka to tu zachránila.
3. Klimex, ty si začal nedávno na madnesse a z tvojho komentáru som jasne vycítila, čo na tých ľuďoch nemáš rád. áno, mnohí z nich tam na tom blogu - veľká väčšina, sa tvári, že majú nárok a schopnosť naprávať básne iných, hovoriť im ako presne ich majú písať, čo kde majú použiť, až báseň zlepšia, ale už to nie je báseň pôvodného autora. ďalej sú tí ľudia krutí a vôbec si nekladú servítku pred hubu. niekedy nie sú ani objektívni, ani subjektívni, sú proste buzerujúci. Madness je pre slabšie nervy veľmi nevhodný blog.
ALE, a čo tým chcem vlastne povedať, neznamená to, že človek nemá podať kritiku :) neviem či som to pochopila správne, že si tak troštililililinku narážal vo svojom komentári na Wavako (a ja zase idem vyzerať ako feministka, ktorá nemá nič na práci, len sa zastávať žien na tomto blogu), ak si to tak nemyslel a krivdím ti, tak mi prosím ťa prepáč :) ale kritika Wavako bola opodstatnená, podľa môjho názoru správna a citlivá. možno sa s tým ešte stretneš, ak si sa už nestretol. na madness by ti napísali: je to zlé, nestotožnil som sa, nezaujalo ma to, nahovno forma, celé zle, zahoď pero, ty to nikdy nikam nedotiahneš. (a z tohto si má človek niečo zobrať? :)
cez to všetko, áno, áno, píšem na madnesse :D niečo ma to tam naučilo :) proste netreba nič vzdávať no :D
Hola, držte sa všetci
Autorka nachádza na konci svojej básne obranu proti nočným (ale aj existenciálnym) strachom a úzkostiam - v láske (a keďže je žena - ochrancom je muž).
Hevier hovorí to isté vo svojom texte lenže zo stanoviska muža.
Záver oboch básní: láska je vhodnou ochranou pred strachom a úzkosťami žitia.
V tom sú si obe básne podobné (čo si - podľa vlastných slov - nepochopila).
Tu však žiaľ podobnosť končí - prečítajte si oba texty a pouvažujte prečo. Z toho vám vyplynie, prečo som sem Heviera dal.
P.S. Kým pri mne spíš je piesňový text (ale, je to "top" poézia).
Nemyslím si, že je adekvátne porovnávať Heviera so začínajúcim autorom a naznačovať mu, že ho okopíroval. To by sme potom už vôbec nemohli písať básne, pretože zakaždým sa môže nájsť niekto ako vy, kto si vezme na mušku autora, alebo báseň, ktorá "bola okopírovaná". Ja uznávam vašu vzdelanosť a prehľad v poézií, ale toto je vykonštruované.
Je to môj názor a debata o Hevierovi mi pripadá v tomto kontexte nezmyselná a zbytočná, okrem faktu, že sa vyznáte v poézií. Ale zaujímalo by ma, či ju aj píšete. Pretože potom by ste mali iný pohľad. :)
chudera Joujou, že to musí čítať.. tieto komentáre už pomaly prestávajú byť k jej básni :D
už len krátko :) hej, na tom madnesse je to doslova šialené :P niektorí si tam myslia, že zato že vydali jednu zbierku, tak už sú páni spisovatelia.
a áno, môj komentár bol reakciou na ten wavakin (prepáč wavako, asi neviem skloňovať :D) ale nechcel som ju nijako osočovať.. kritiku samozrejme treba rozdávať (a aj prijímať) ale nie ako namyslený PÁN básnik, ale mierne a s citom, presne ako to to robí ona :)
Chcela by som dodať k tejto diskusii, že báseň od p. Heviera ktorá je tu spomenutá nie je kópia. Boli to čisto moje zážitky a už vôbec by som si nedovolila niekoho kopírovať a vonkoncom nie p. Heviera.
Nevravím, že ju má každý pochopiť a každý sa s ňou má stotožniť. Myslím si , že ju pochopí len určitý typ ľudí. Pán( pani ) nn: ďakujem pochopili ste to o čo tam šlo...snáď ešte pár detailov ale to tu vysvetľovať nebudem.
Súhlasím s pánom(pani) Kelmuxom . Ohľadom češtiny a čechizmov a cudzích slov a to, že básnenie je sebavyjadrenie. Čo by to bolo za básnika keby nedával do básni seba. Hlavne podľa mňa by mal byť autor kreatívny a nie držať sa zásad a pravidiel . Áno určite niektoré zásady treba ale nie natvrdo..bolo by to potom všetko fádne a tvorba sucho pádna. Je to ako v hudbe. Napríklad jedná pieseň- skladba sa dá zaspievať či zahrať mnohými spôsobmi a je vec chuti a vkusu komu sa bude páčiť alebo nie.
To isté platí snáď aj v písaní a podľa mňa aj u odbornej kritiky, myslím tým vec vkusu ..ale oni už odborníci vedia. A ešte niečo na margo toho, veď aj V.Van Gogh vo výtvarnom umení bol pochopený a uznaný až po smrti . Dnes sa jeho obrazy predávajú za poriadne milióny a vtedy ho odsudzovali...ale to je debata...
Pani Mária. Mazúchová a čo je na starých knižných výrazoch?- podľa mňa majú svoje čaro a prehadzovaní slovosledu?- práve to! sa mi páči , pohrávať sa s prehadzovaním slov.
Aj tak ďakujem za Vašu kritiku, či už konštruktívnu, subjektívnu alebo objektívnu. Písať určite budem a neodradí ma to .
prosím nie pani :D to pôsobím až tak staro? ja mám len 20 preboha :D
Pozri Joujou, ak sa to tebe páči, ja ti to určite neberiem :) mne sa to nepáči a v súčastnosti sa tak nepíše, ale to tebe môže byť úplne ukradnuté, ak sa to páči práve tebe, len toľko som chcela ;)
nech ťa kope múza, dievča :) ako sa tu u nás vraví.
To, že máš 20 rokov neznamená že už nemôžeš byť pani :P .
A mne sa páči, že Vás takto oslovuje, je to také, podľa mňa to ukazuje, že slečna si váži ľudí, s ktorými si píše.
A aaa kašlite na Heviera, kašlite na predlohy, všetko už bolo vynájdené, napísané, v istom zmysle. Len píš/te ako ti ruky narástli. A potom možno ajprídu negatívne ohlasy, ale tie sú len dobré, poučné.
Neviem, či mi len niečo nedochádza skrz moju farbu vlasov, ale Klimeux, neprotirečíš si tak trochu? Na jednej strane si priznal, že Tvoja kritika sa vzťahovala k môjmu komentáru - v tom prípade ma druhý odstavec Tvojho komentu dosť mrzí, lebo si myslím, že som sa nikdy nestavala do takej pozície, akú si v ňom vytkol bližšie neidentifikovanému kritikovi - na druhej strane v komentári nižšie si uznal, že moja kritika bola podaná s citom... Mám z toho trochu zmiešané pocity... čo ma vedie k záveru, že je pre mňa asi opäť čas sa stiahnuť, lebo nech sa snažím ako sa snažím, zväčša z toho vyjdem tak, že sa cítim ako idiot.
A nesúhlasím s tým, čo si napísal - o tom, že básnik nemôže byť dobrý alebo zlý, ale len pravý a falošný. Áno, môžeš ovládať remeslo a pritom to, čo vyprodukuješ, môžu byť len prázdne kydy. Ale nazvať niekoho pravým básnikom len preto, že píše "zo seba" a pritom to nemá formu, je to rozbité a celé na houby (to myslím všeobecne, nehovorím teraz o Joujou - aby nedošlo zas k omylu) sa mi zdá neadekvátne. Aj ten, kto píše "zo seba" by sa mal snažiť zdokonaľovať. Vyhovoriť sa na to, že píšem "zo seba" - som predsa básnik, čo odo mňa chcete, buď sa vám páči alebo nie - je podľa mňa čistý alibizmus. Je to celé ale hodne hra so slovíčkami a predpokladám, že sa "minieme". Každý si bude mlieť to svoje a nikam to nepovedie.
A aby bolo jasné, komentáre, ktoré píšem, píšem s dobrým úmyslom. Žiaľ, som človek náročný a nedokážem povedať, že je niečo super a vychváliť to do nebies, ak sa mi to super nezdá. Možno to všetkým nie je po chuti a najradšej by mi zapchali ústa ponožkou... Ak mám byť považovaná za nafúkanú kravu, ktorá si myslí, že pojedla všetku múdrosť sveta, radšej budem mlčať. Sama ale viem, ako som vždy, hlavne keď som tu bola nová, čakala na komentáre. A z môjho pohľadu je ostať bez odozvy horšie, než dostať možno subjektívnu, ale predsa konštruktívnu kritiku. Preto komentujem, hoci ma mrzí, že to, čo napíšem, asi nebude príjemné. Nie preto, že by som si o sebe myslela, že som NIEKTO a že moje veci sú skvelé a úžasné a mali by ste si všetci zo mňa brať príklad.
A týmto nateraz končím, lebo sa opäť raz cítim ako blbec.
Dievča, vieš prečo si ten chlap protirečí? On to nemyslel zle na teba, on si naozaj myslí, že si v pohode kritička, ozvalo sa z neho len zývajúce zviera, ako spomienka na madness-ácky prístup, chápeš? :D ono to nebolo mierené tebe :D skôr som mala pocit, ako by potreboval zo seba dostať tú krivdu a nejak to šupol pod tvoj koment :-P zato som aj písala to o madnesse, lebo ja som mala pocit, že to asi chápem.
Nehnevaj sa naňho, chudák chalan, veď je zlatý :D všetci sme tu milí a pekní :D a tvoje komentáre sú určite potrebné ty trubka :D tvoja úprimnosť je tu nepostrádateľná a tak isto názor každého čitateľa, nech je akýkoľvek. blogy nie sú o chvále a toto ma naučil presne madness. ale to som odbočila. Určite sa necíť ako krava! rozumela si? a neodmlčuj sa. ja som už starý bloger a vždy mi je ľúto, keď si nenájdem žiaden koment, aj keď ja si na tom nezakladám, som len vďačná, ale viem čo to so mnou robilo, keď som bola little. máš proste pravdu. Toto je len nedorozumenie holka :) fakt... neber to tak. nikto si nemyslí, že si nafúkaná krava a kto si myslí, tak to je jeho problém, vždy sa takí nájdu. nikdy nebudeš pre všetkých dobrá, to neide.
Okrem toho, čo si písala o tom alibizme je veľká pravda. Ja si myslím, že by v tom mal práve básnik nájsť mieru :)
Mimochodom, súhlasím s Tekiho komentárom :D a už sa lúčim :D
Už by som mohla napísať aj niečo iné okrem komentu :D ...
prepáč Wavako, teraz si to spätne čítam a vyznieva to trochu inak, než som chcel.. myslel som to presne tak ako napísala slečna Mária :) tie moje výčitky boli mienené na pánov kritikov na spomínanej stránke, ktorí na seba navzájom nakladajú tak, že človek má chuť zahodiť pero a už nikdy nič nenapísať. Reagoval som sice na tvoj komentár ale iba v tom zmysle, že sme otvorili tému "kritika", tak som teda napísal svoj všeobecný názor na ODBORNÝCH kritikov. Tvoja kritika, alebo skôr rady, ktoré dávaš, myslím nikomu neuškodili, ani neuškodia. Tak sa prosím nikam nesťahuj a nehnevaj sa na mňa :)
No dobre no... Tak sorry za ten výstup. Ale ako písala Majka, tiež som asi zo seba potrebovala dostať "tú krivdu" - tak ako Ty sklamanie z madnessu. Ono.. komentovanie je tak trochu nevďačná záležitosť. Pokiaľ človek nesrší chválou, vždy riskuje, že sa tu proti nemu niekto postaví a tiež hrozia nedorozumenia - ako v tomto prípade. Tá lepšia verzia je, ak si to komentujúci dokážu medzi sebou vydiskutovať (bez toho, že by lietali smrteľné urážky a vybité zuby). V tomto je enigma super, že sa tu v primeranej miere vyskytujú ľudia, s ktorými "sa dá". Som fakt rada, že sme si to vyjasnili :)
... to, že joujou spracovala podobnú myšlienku ako Hevier, lenže zo svojho pohľadu, je pre ňu skôr pocta ako hana. Považoval som to za zaujímavú náhodu.
Ani vo sne mi nenapadlo niekomu "naznačovať", že je plagiátor - básne sú celkom odlišné, akurát majú spoločné vyznenie (ináč, prišiel na to už Kristus: láska je najlepší štít pred zlom, nešťastím, strachom ba i smrťou).
Heviera som sem zavesil zo "študijných dôvodov" - už v stredoveku sa učili adepti napr. výtvarných umení od majstrov - a Hevier naozaj Majster je - dá sa od neho mnoho naučiť - napr. o tom, čo je to rým, rytmus, metafora či iné básnické ozdoby, čo je to vlastne poézia a čo už nie. Porovnanie oboch básničiek s podobným námetom je k tomu skvelou príležitosťou. Joujou sa niečo podarilo, niečo nie. Hevierov text nemá chybu. Oplatí sa ho preto "preštudovať" a poučiť sa.
Myslieť si, že "autor môže písať ako chce", "ako to cíti", "ako mu zobák narástol" a "nikto nemá právo mu do toho hovoriť" je totálna hlúposť.
Je to niečo podobné, ako tvrdiť, že hostia v reštaurácii nemajú čo hovoriť šéfkuchárovi do varenia - ani keď im prinesú jaternicu posypanú práškovým cukrom :)
(Ináč, odbor Teória literatúry sa študuje na vysokej škole 4 roky. Na mnohé veci samorastlí amatérski talenti prídu, no obvykle z ich písačiek cítiť na kilometer, že málo čítajú a málo sa zaoberajú aj formálnou stránkou "básnenia". Je to škoda, pretože často majú svieže, nezvyčajné postrehy, no vinou nezvládnutej formy básnička potom vyzerá podobne, ako geniálne naprojektovaná vila, z ktorej opadáva omietka.)
P.S. Či píšem poéziu? Nie, asi na to nemám, píšem zatiaľ len poviedky, občas ich aj uverejňujem, ale na iných blogoch. Sem-tam sa pozriem, "čo nového u susedov" a (veľmi zriedka) aj diskutujem o dielkach "kolegov".
Tým pádom je to potom v poriadku :) asi som to pochopila naozaj skôr ako "pokarhanie", ale ak ste/si to myslel v tomto kontexte, potom nemám čo dodať a ospravedlňujem sa ak som urazila.
Tým pádom je to potom v poriadku :) asi som to pochopila naozaj skôr ako "pokarhanie", ale ak ste/si to myslel v tomto kontexte, potom nemám čo dodať a ospravedlňujem sa ak som urazila.